היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח פרוטוקולים- חוות "דרך היין" בנגב

עבודה מס' 067513

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המרחב האפור- האי פורמאליות- כפי שהוא עולה מתוך קריאת הפרוטוקולים של העתירה למניעת הריסת חוות "דרך היין" ותגובת המשיבים לעתירה.

2,786 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

"הממשלה החליטה אתמול(ראשון) לבחון הקמת חוות בודדים נוספות בגליל ובנגב, ולהסדיר את מעמדן החוקי של החוות הקיימות. את ההצעה הביא לממשלה שר הבינוי והשיכון, הנכנס, זאב בוים"(צפריר, 2007). מתוך הכתוב משתמע כי, כבר קיימות חוות בודדים בנגב ובגליל, אולם הן אינן חוקיות לחלוטין ויש צורך בתיקון המצב ''הלא תקין הזה''. אולם בטרם עלה בידי המדינה "לתקן" מצב זה, הוגשה ע"י ארגון עדאלה, עתירה לבג"צ, נגד אישור התוכנית, תוך שימוש בטענות של טענות קיפוח ואפליה. עתירה זו היוותה קריאת השכמה עבור היועץ המשפטי לממשלה, שנכנס בשלב זה לפעולה ודרש שמשרדי הממשלה יאכפו את חוקי התכנון והבניה וכללי המינהל התקין, ובמקביל הוציא צווי הריסה ופינוי לכמה חוות בודדים. אירועים אלה היוו עילה לפתיחת המאבק של בעלי החוות נגד הממסד ונגד האנשים העומדים בראשו.
עבודה זו תנסה לבחון, באופן פרשני, למה מלכתחילה התנהלו חוות אילו מול רשויות המדינה כחוות לא מוסדרות? ואף אולי למצוא את הסיבה לשינוי המדיניות כלפי אותן חוות בודדים ב"דרך היין" שברמת נגב.

קטע מהעבודה:

* המרחב אפור- כאמצעי שליטה
משטר החוק או לגליזם, הינו דבר נורמטיבי וכיבודו הוא ערך בסיסי, שקיומו נובע מהכרה כי הוא אמיתי וצודק. שפרינצק(1986),טען על בסיס דיאלקטי זה, שאי-לגליזם היא תופעה תרבותית פוליטית. המדינה מזהה פער בין המציאות למערכת החוקית קיימת, בו ישנה בחינה של אופן ההתמודדות מול פער זה, והכדאיות של תיקון הפער. לפיכך כאשר ישנם תנאים של כדאיות מבחינתה של המדינה, היא בוחרת שלא לפעול לפי מערכת החוקים.

תגים:

מרחב אפור · חוק אפליה · בדואים · אילגליזם · אי לגליזם · שפרינצק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח פרוטוקולים- חוות "דרך היין" בנגב", סמינריון אודות "ניתוח פרוטוקולים- חוות "דרך היין" בנגב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.