היישום אינו מחובר לאינטרנט

דרכיה של האקדמיה ללשון העברית לביסוס מעמדה

עבודה מס' 069643

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת פרוטוקולים של האקדמיה ללשון העברית במשך 50 שנה תוך כדי שימת לב למאפייני כפייה ומאפיינים טוטאליים שיכולים להיות בהחלטותיה ובדרכי מחשבתה.

13,240 מילים ,25 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בעבודה זאת ננסה לבחון כיצד מבססת האקדמיה ללשון העברית את מעמדה בקרב הציבור הישראלי ובכלל. ננסה לבחון האם האקדמיה, כאחראית הבלעדית מטעם החוק על קביעת הנורמות בשפה והטמעת מילים חדשות, משתמשת במאפיינים כוחניים לשם כך.
תחום הלשון והשפה משפיע ומעצב את אורח חיינו כבני אדם. כל אדם בר דעת ויכולת מסוגל לדבר ולקלוט שפה. אחוז ניכר מהאוכלוסייה בעולם יודע קרוא וכתוב, ועל אף זאת, ברוב מדינות העולם מתקיימות שפות דבורות וכתובות בפי האנשים ללא מוסד עליון מעין זה. אם כן, מעניין לבחון כיצד האקדמיה מצדיקה את קיומה כמוסד עליון ונדיר יחסית. כיצד האקדמיה מנסה להתמודד עם קונפליקטים שעלולים להיווצר בינה, כמוסד עליון מטעם החוק, לבין הציבור בכל הנוגע לשימוש בשפה העברית. כיצד האקדמיה מגיעה להחלטות - מה מנחה אותה, כיצד היא משווקת את עצמה ומכוונת את הלשון העברית.

המחקר בעבודה זו הוא מחקר איכותני. המחקר מבוסס על קריאת פרוטוקולים של ישיבות מליאת האקדמיה שתועדו בספרי "זיכרונות האקדמיה". עד מועד כתיבת העבודה הוצאו לאור זיכרונות מ-248 ישיבות סך הכל (הישיבה המתועדת האחרונה היא משנת תשנ"ט). לעבודה נבחרו באופן סלקטיבי 44 פרוטוקולים, החל מהישיבה הראשונה בשנת תשי"ד ועד לאחת הישיבות האחרונות משנת תשנ"ט. הישיבות שנבחרו עוסקות בנושאים מגוונים: דיונים והחלטות בקביעת מילים ומונחים, דיונים והחלטות בדקדוק, שימוש במילות לעז, ישיבות מיוחדות העוסקות במעמד השפה העברית, דיונים על מעמד האקדמיה, החלטות מנהלתיות, דיונים העוסקים באופן פרסום דבר האקדמיה ,הקשר בין האקדמיה לציבור, הרצאות שונות וכדומה.

תוכן העניינים:
1 נושא העבודה
2 שדה המחקר
3 שאלת וטענת המחקר
4 שיטת המחקר
5 ממצאים
5.1 רקע
5.1.1 ועד הלשון העברית
5.1.2 האקדמיה ללשון העברית - רקע כללי
5.1.3 תפקיד האקדמיה ומטרותיה
5.1.4 פעולות האקדמיה
5.1.5 מוסדות האקדמיה
5.2 שפה בונה אומה
5.2.1 רקע כללי
5.2.2 ממצאים
5.3 הלכה למעשה
5.3.1 רקע כללי
5.3.2 ממצאים
5.3.2.1 חשיבות החוק
5.3.2.2 הצעות לאכיפת החוק כביסוס מעמד האקדמיה
5.3.2.2.1 ה"ק.ג.ב" של הלשון העברית
5.3.2.2.2. לשון בתקשורת הרשמית
5.3.2.2.3 שפת האליטות
5.3.2.3 "פרסמת - עשית, לא פרסמת - לא עשית!"
5.4 מבחן המציאות-רצוי מול מצוי
6 דיון
7 סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מעיון בפרוטוקולים מתוך ישיבות האקדמיה ניתן לראות כי חברי האקדמיה רואים עצמם כממשיכי פועלו של ועד הלשון בתחום חקר ופיתוח השפה העברית ולא פחות מכך כממשיכיו בבנייתה ועיצובה של האומה העברית.

תגים:

מחקר איכותני · האקדמיה ללשון · עברית · בניית אומה · לאומיות · ציונות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דרכיה של האקדמיה ללשון העברית לביסוס מעמדה", סמינריון אודות "דרכיה של האקדמיה ללשון העברית לביסוס מעמדה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.