היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוציאל דמוקרטיה וקפיטליזם

עבודה מס' 067508

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר שבין היחלשות אידיאולוגיית הסוציאל-דמוקרטיה להתחזקות הקפיטליזם בישראל.

2,463 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בישראל התפתח דגם של קפיטליזם רחב כחלק מתהליך הגלובליזציה, שהשפעותיו ניכרות באופן ברור בכלכלה ובחברה הישראלית. נראה כי אידיאולוגיית הסוציאל-דמוקרטיה, אינה מצליחה לשמש כאיזון חברתי וכלכלי לקפיטליזם.
בחירתי בנושא היא בשל הרצון להבין את היחס בין הסוציאל-דמוקרטיה בארץ, המיוצגת על ידי התנועה הקיבוצית, לבין הקפיטליזם ומה תוצאות יחס זה.
על כן השאלה שברצוני לבדוק היא מדוע נכנעה אידיאולוגיית הסוציאל-דמוקרטיה בישראל, באופן כמעט מוחלט, לקפיטליזם שנראה כי שולט במרכז חיינו הכלכליים והחברתיים?
נושא זה עולה ביתר שאת עם מערכת הבחירות האחרונה שהעלתה, כביכול, את הנושא על סדר היום הציבורי.
טענתי היא שתשתיתה האידיאולוגית של הסוציאל-דמוקרטיה בישראל, איננה משמשת כאיזון חברתי-כלכלי לקפיטליזם משום שהיא פועלת בחברה בעלת תודעה של אורח חיים צרכני והישגי.
בעבודה אביא את תשתיתה האידיאולוגית של התנועה הקיבוצית, נראה את ההיגיון שעומד מאחורי הקפיטליזם והשלכותיו על תרבות הצריכה ועל ירידה קרנה של הסוציאל-דמוקרטיה, את המערכת הכלכלית בישראל והשפעתה החיצונית ונביא נתונים הבוחנים את הנושא. לסיום אציג את ההשלכות של היחלשות הסוציאל-דמוקרטיה והחזקות הקפיטליזם על ידי נתונים כלכליים וכן אוסיף מבט עתידי על הסוציאל-דמוקרטיה הישראלית.
התוצאה היא שהסולידאריות, השוויון והשותפות מתבטלים כאשר בקפיטליזם שולטת חובת היעילות הכלכלית ועל כן אידיאולוגית הסוציאל-דמוקרטיה אינה מצליחה להוות גורם ממתן לתהליכים של התרחבות הקפיטליזם.

ראשי פרקים:
מבוא
מושגים מרכזיים
דיון
מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הרעיון הקיבוצי מתחילת המאה ה-20 נשען על חברה שונה לחלוטין מהקיימת היום.
בסיס השפעותיו של הקיבוץ באו מהאידיאולוגיה המהפכנית-רוסית האחוזה במסורת הסוציאליסטית האנרכיסטית והאוטופית. אותה מסורת העלתה רעיונות כמו "עם עובד", אורח חייו של המהפכן, הפיכת הארטל (הכפר הרוסי) לדוגמא עתידית של קהילה סולידארית, שיבה אל פשטות וחירות במקום ציוויליזציה מושחתת.
אחד מעקרונות האגודות השיתופיות אומר כי לכל חבר ישנו קול אחד בלבד בהצבעה והוועד בכללותו חייב לקבל את החלטותיו לטובת האגודה בכללותה ללא הפליה וללא משוא פנים כלפי חבר זה או אחר.
מושג האורגניות הינו מרכיב מרכזי בתפיסה הקיבוצית והחברתית של הקיבוצים. בצד היסודות של משימתיות חלוצית ושותפות כלכלית, הודגשו במיוחד הקשרים הרגשיים והנפשיים בין החברים והשותפות הרוחנית והרעיונית (אברהמי 1998, 13-25).

תגים:

קיבוץ · אידיאולוגיות · סוציאליזם · קפיטליזם · כלכלה · פוליטיקה · גלובליזציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוציאל דמוקרטיה וקפיטליזם", סמינריון אודות "סוציאל דמוקרטיה וקפיטליזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.