היישום אינו מחובר לאינטרנט

תורת הפנג-שואי וגוף האדם

עבודה מס' 067503

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור הקשר הקיים בין תורת הפנג שואי העתיקה והשלכותיה על האדם בהיבטים הפיזיים והמנטאליים.

3,720 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

במשך אלפי שנים חקרו הסינים ותיעדו את השפעת הסביבה על חייהם וגורלם. הם האמינו שמקומות מסוימים טובים יותר, בעלי מזל וקדושים יותר מאחרים. הם הבינו שהדבר תלוי בטיב מערכת היחסים בין מרכיבי הסביבה, חוקי הטבע ומעשי האדם: הגבעות, הנחלים, העצים, האקלים, הדרכים, הקירות, הדלתות, צורות הרהיטים, קערת המרק... מכך, הסיקו שאם יטפלו בסביבתם ויתקנו אותה, יצליחו לאזן בין הכוחות הפועלים עליה ובתוכה וייצאו נשכרים. במהלך הזמן, התגבשו תצפיותיהם על הלכות הטבע והאדם לכלל מערכת של כללים ודימויים העומדים בבסיס אמנות המיקום- הפנג-שואי.
אמנות הפנג שואי מתמקדת בהשגת ההרמוניה במישור החללי-האדריכלי. מיקום המבנים במרחב ותכנון ועיצוב בתים תוך שמירה על איזון בין האדם לטבע. העיקרון המנחה הוא קיום דיאלוג רציף בין האדם לסביבתו ועל כן השיטה הינה דינאמית ומתאימה עצמה לזמן ולמקום.
הפירוש המילולי של פנג-שואי הוא 'מים ורוח' ('רוח' במהותו כאוויר), הלא הם היסודות שבלעדיהם לא היו מתקיימים חיים. שורשיו נעוצים בתפיסה הסינית הקדומה את היקום, כפי שנלמד מטקסטים עתיקים ששרדו מהתקופה ההיא. רעיונות הפנג-שואי וכלליו התגלגלו במשך השנים מפה לאוזן ומאב לבנו והגיעו ליפן, טיבט, סינגפור ומלזיה וזכו לפרשנויות בהתאם לרוח הזמן והמקום. הונג קונג הינה דוגמא מצויינת למקום שבו התפיסה הסינית המסורתית מיושמת במלואה על בתי מגורים ועסקים ויש הזוקפים לזכותה את עושרו ושגשוגו של האי (האי הקטן מהווה מקום 10 בעולם במסחר ובנקאות).
מאז ביקורו של הנשיא ניקסון בסין ב-1972, גדלה התעניינות המערב בתרבות הסינית ובתורותיו. במקביל לשילובן של שיטות הרפואה הסינית ברפואה מערבית, חלחל גם הפנג-שואי ושילובו באדריכלות המודרנית.
בדיאלוג העירני שמעורר הפנג-שואי בין האדם וסביבתו עולים נושאים מתחום הפילוסופיה, התרבות, הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והאדריכלות. למרות "ההגירה" התרבותית שלו, הפנג-שואי המערבי נותר נאמן למטרתו הראשונה: לתווך בין האדם וסביבתו הטבעית.

העבודה מתארת את הקשר הקיים בין תורת הפנג שואי העתיקה והשלכותיה על האדם בהיבטים הפיזיים והמנטאליים. בין היתר נדונו במסגרת העבודה תחומי הצבע, האור, הקשר בין השמים הארץ והאדם, הפרעות באיזון הגוף והטיפול בהן וכו'.

תוכן עניינים:
רקע
מושגים עיקריים בפנג-שואי
הטרי-אגרמה: שמים-ארץ-אדם
פנג-שואי וגוף האדם
כלים ליישום השיטה
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

צ'י:
גורמים רבים משפיעים על חיינו וראשון בהם הוא הצ'י. קשה למצוא מקבילה מלאה בשפות המערביות למושג מרכזי זה בתרבויות המזרח. מקובל לתרגם צ'י כ"נשימת החיים" או "האנרגייה המחייה", כח החיות המפעם בכל מרכיב בטבע, חי או דומם. הצ'י זורם במעגלי החיים, מניע אותם ומתאם בניהם, כמעין מערכת תקשורת. קיים צ'י מיטיב (שנג) וצ'י מזיק (שאה) ואיכותו משפיעה על גורלו של האדם בכל ההיבטים של חייו: בריאותו הגופנית והנפשית, מצבו הכלכלי, החברתי והמשפחתי. הכל תלוי בכיוון זרימת הצ'י, במסלול זרימתו, בעוצמתו וביחסיו עם מערכות צ'י אחרות בסביבה. הפנג-שואי למעשה, שואף לרתום לעזרתינו את הצ'י, להטות את זרמו ולאזן את תנועתו עד שתיווצר התאמה בין כל מערכות הצ'י בסביבתו של האדם.

תגים:

פנג שואי · צ'י · גוף · אדם · עיצוב · חלל · אדריכלות · רפואה · סין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תורת הפנג-שואי וגוף האדם", סמינריון אודות "תורת הפנג-שואי וגוף האדם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.