היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסירים בטחוניים ופליליים: הבחנה או אפליה?

עבודה מס' 067496

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם שירות בתי הסוהר ומדינת ישראל מבחינים בין אסירים פליליים ובטחוניים מכורח הנסיבות או מפלים בצורה גלויה וקולקטיבית.

7,935 מילים ,58 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

שירות בתי הסוהר הוקם עם הקמת המדינה כאגף במטה הארצי של משטרת ישראל, בשנת 1949 מונה נציב לשירות בתי הסוהר אשר היה כפוף לשר המשטרה ובכך הופרד שירות בתי הסוהר מחסות המשטרה. עד מלחמת ששת הימים שירות בתי הסוהר החזיק כ-1600 אסירים ומספר מצומצם של אסירים ביטחוניים, לאחר מלחמת ששת הימים והשלמת כיבוש שטחי יהודה שומרון ועזה, ועם התגברות הפעילות החבלנית העוינת, קיבל שירות בתי הסוהר את האחריות להפעלת המתקנים הבאים: ג'נין, שכם, טול כרם, חברון, רמאללה, ועזה . מלחמת ששת הימים הציבה בפני שירות בתי הסוהר מצב חדש-סיוע בשמירה על חשודים ועבריינים בתחום הבטחון. עם השנים מספר האסירים הלך וגדל בהתאם למצב הבטחוני בארץ.
שירות בתי הסוהר כיום הינו רשות הכליאה הלאומית של מדינת ישראל. שירות בתי הסוהר מחזיק בעשרים ושמונה מתקני כליאה 21,325 אסירים אשר שפוטים לתקופות מאסר שונות ועל עבירות שונות . ניתן לבצע חלוקה דיכוטומית של כלל האסירים המוחזקים בשירות בתי הסוהר לאסירים "פליליים" ואסירים "ביטחוניים", ההבדל בין קבוצות האסירים הללו שונה במהותם ולכן מדיניות שירות בתי הסוהר אינה נוקטת כלפיהם בדרך אחידה הן מבחינת תנאים סוציאליים בסיסיים וכלה בטובות הנאה שונות. הבדלים אלו יוצרים פער ואפליה בין הקבוצות תחת מעטה של סיבות בטחוניות.
מטרת עבודה זו היא להציג את חוסר השוויון שנוקטת מדינת ישראל ושירות בתי הסוהר כלפי אסירים בטחוניים ערבים לעומת אסירים פליליים ואסירים בטחוניים יהודים בתחומים שונים, החל משלב המעצר ועד לתנאים בכלא.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. נתונים
3. ערך השוויון בפסיקה הישראלית.
3.1. חשיבות השוויון
3.2. מקורות השוויון
3.3. תחומי השוויון
3.4. מעמד השוויון
3.5. משקל השוויון
4. מושאי ההשוואה.
4.1. מעצרים מנהליים
4.2. אסירים בטחוניים יהודים מול אסירים בטחונים ערבים
4.3. קשר טלפוני
4.4. ביקורי אסירים
5. פסקי דין בנוגע לאפליית אסירים בטחונים
6. דעה אישית
7. סיכום
8. נספח- מכתב האסירים הבטחונים הערבים אזרחי המדינה
9. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: עבודה זו זהה לעבודה מס' 65892 מלבד פרקים 3, 5.

קטע מהעבודה:

השוויון הוא אחד מערכי היסוד של כל מדינה מתוקנת, כך גם בישראל .ניתן לומר כי השוויון יותר מכל ערך אחר הוא המכנה המשותף אם לא הבסיס לכל זכויות האדם ולכל שאר הערכים שביסוד ערכי הדמוקרטיה. אכן, השוויון האמיתי, כיוון שהוא חל גם ביחסים שבין האדם לבין השלטון הוא אחד מאבני היסוד של הדמוקרטיה ובכלל זה שלטון החוק. הוא מרכיב מרכזי לא רק של שלטון החוק הפורמאלי שפירושו שוויון בכפיפות לחוק, אלא גם של שלטון החוק המהותי הדורש כי החוק עצמו ישרת את ערכי הדמוקרטיה.בית המשפט מרבה להזכיר את ערך השוויון כערך חשוב מאין כמותו כגון "נשמת אפו של המשטר החוקתי שלנו כולו" ו"עקרון מן הראשונים שבמלכות-משכמו ומעלה מכל שאר העקרונות"(8).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסירים בטחוניים ופליליים: הבחנה או אפליה?", סמינריון אודות "אסירים בטחוניים ופליליים: הבחנה או אפליה?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.