היישום אינו מחובר לאינטרנט

אי השוויון בין אסירים בטחוניים ופליליים

עבודה מס' 065892

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח האפליה של מדינת ישראל כלפי אסירים בטחוניים.

3,800 מילים ,25 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

שירות בתי הסוהר הוקם עם הקמת המדינה כאגף במטה הארצי של משטרת ישראל, בשנת 1949 מונה נציב לשירות בתי הסוהר אשר היה כפוף לשר המשטרה ובכך הופרד שירות בתי הסוהר מחסות המשטרה. עד מלחמת ששת הימים שירות בתי הסוהר החזיק כ-1600 אסירים ומספר מצומצם של אסירים ביטחוניים, לאחר מלחמת ששת הימים והשלמת כיבוש שטחי יהודה שומרון ועזה, ועם התגברות הפעילות החבלנית העוינת, קיבל שירות בתי הסוהר את האחריות להפעלת המתקנים הבאים: ג'נין, שכם, טול כרם, חברון, רמאללה, ועזה(1). מלחמת ששת הימים הציבה בפני שירות בתי הסוהר מצב חדש-סיוע בשמירה על חשודים ועבריינים בתחום הבטחון. עם השנים מספר האסירים הלך וגדל בהתאם למצב הבטחוני בארץ.
שירות בתי הסוהר כיום הינו רשות הכליאה הלאומית של מדינת ישראל. שירות בתי הסוהר מחזיק בעשרים ושמונה מתקני כליאה 21,325 אסירים אשר שפוטים לתקופות מאסר שונות ועל עבירות שונות (2). ניתן לבצע חלוקה דיכוטומית של כלל האסירים המוחזקים בשירות בתי הסוהר לאסירים "פליליים" ואסירים "ביטחוניים", ההבדל בין קבוצות האסירים הללו שונה במהותם ולכן מדיניות שירות בתי הסוהר אינה נוקטת כלפיהם בדרך אחידה הן מבחינת תנאים סוציאליים בסיסיים וכלה בטובות הנאה שונות. הבדלים אלו יוצרים פער ואפליה בין הקבוצות תחת מעטה של סיבות בטחוניות.
מטרת עבודה זו היא להציג את חוסר השוויון שנוקטת מדינת ישראל ושירות בתי הסוהר כלפי אסירים בטחוניים לעומת אסירים פליליים בתחומים שונים החל משלב המעצר ועל לתנאים בכלא.
---------------------------------------------------------------------
1. אסירים בטחוניים בישראל-סקירה היסטורית, בתוך צוהר לבית הסוהר: סקירות ומחקרים חדשים בתחומי הכליאה והאסירים בישראל - אסופת מאמרים. רמלה: שרות בתי הסוהר, דוברות, תשס"ו 2005.
2. מעודכן נכון ל-04.07 ע"פ נתונים מאתר שב"ס ר' www.ips.gov.il

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. נתונים
3. מושאי ההשוואה
3.1 מעצרים מנהליים
3.2. אסירים בטחוניים מול אסירים פליליים
3.3. קשר טלפוני
3.4. ביקורי אסירים
4. דעה אישית
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שירות בתי הסוהר מחזיק בעשרים ושמונה מתקני כליאה 21,325 אסירים, 9801 מתוכם הינם מוגדרים כאסירים בטחוניים *3. אסיר בטחוני הינו אסיר אשר הורשע ונדון למאסר בגין ביצוע או עצור בגין חשוד לביצוע עבירה שעל פי טיבה או נסיבותיה הוגדרה כעבירה בטחונית מובהקת, או שהמניע לעבירה היה לאומני וכן מי שהורשע או נאשם במעשה שהיה בו או שהייתה אפשרות ממשית שיהיה בו משום מתן שרות לארגון טרור או לאדם שרצה לפגוע בבטחון המדינה, כשהמעשה נעשה מתוך מודעות או מתוך עצימת עיניים או אדישות לסיכון שהמעשה יצר או יכל היה ליצור *4.
---------------------------------------------------------------------
*3- מעודכן ל-04.07 ע"פ נתוני שב"ס ר' www.ips.gov.il
*4- פקודת נציבות 04.05.00 הגדרת אסיר בטחוני.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אי השוויון בין אסירים בטחוניים ופליליים", סמינריון אודות "אי השוויון בין אסירים בטחוניים ופליליים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.