היישום אינו מחובר לאינטרנט

הכיבוש הבריטי ואוכלוסיית המאורים בניו זילנד

עבודה מס' 067482

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיע הכיבוש הבריטי וסכסוך הקרקעות על אוכלוסיית המאורים בניו- זילנד.

3,012 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעסוק בכיבוש ניו זילנד ע"י הבריטים וסכסוכי הקרקעות של השבטים המאורים עם הכובש האירופאי- תוך ניתוח של מערכת היחסים בינהם בדגש על האוכלוסייה המאורית. בנוסף אבדוק את הנסיונות לשיתוף פעולה בין שני הצדדים ואת מטרת הסכסוך האמיתית.
אנסה לברר מה הניע את השבטים לצאת נגד הכיבוש הבריטי ולא לשתף עימו פעולה: איזה אינטרס היה חשוב יותר מבחינת המאורים ואיזו חלוקה נוצרה בתוך האוכלוסייה. מלחמת הקרקעות אינה מלחמה רק על שליטה באדמות אלא מלחמת הישרדותו של העם המאורי, הכוללת בתוכה שמירה על התרבות, הזכויות והריבונות.
במסגרת העבודה נבחן תחילה את הרקע ההיסטורי לפלישה ולכיבוש, תוך כדי בחינת היבשת בתקופה אשר קדמה לכיבוש האירופי ומה הניע את הסכסוך.
לאחר מכן אציג את שתי התאוריות לניתוח המציגות במקרה זה את השאיפה לעוצמה מול שיתוף פעולה. התיאוריות שבחרתי על מנת לנסות ולהסביר את המקרה נלקחו מהפרדיגמה הראליסטית ומן הליברליזם. התיאוריה הראשונה היא ניאו ריאליזם, והשניה היא ליברליזם קלאסי.
בהמשך, בפרק הניתוח, אבחן על רקע התיאוריות השונות את הגורמים והסיבות לאי ההבנות בין הצדדים השונים. את ההסדר המוסכם שהביא בסופו של דבר ל"הסכם וואיטנגי"- הסיבות לכשלונו, ומאבקי השליטה בין המאורים לכובשים הבריטים שהסתיימו בסופו של דבר, בהשתלבותם של המאורים בקהילה האירופאית.
בסיום עבודתי, אציג מסקנותיי בפרק הסיכום. במסקנותי אביע את דעתי על סמך פרק הניתוח ובחינת מידת ההשפעה של הכיבוש ומערכת היחסים בין שני השחקנים. הסכסוך הבריטי- מאורי נראה כסכסוך קרקעות אך במהלך עבודתי אנסה להראות כי יש בו הרבה מעבר לשטחים והשפעותיו מייצרות מצב חדש באיי ניו זילנד.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע היסטורי - השבטים המאורים בניו זילנד וסכסוך הקרקעות
התיאוריות:
- הליברליזם הקלאסי (הבינלאומי)
- תיאוריית הניאוראליזם
הליברליזם הקלאסי- האינטרס המאורי מול האינטרס הבריטי תוך הגעה לשיתוף פעולה
ניאו ריאליזם: עוצמת הבריטים מול הישרדות המאורים
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: לא בכל העבודה צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

ההתיאוריה הקלאסית דוגלת בשת"פ בין השחקנים השונים בידיעה שלכל שחקן האינטרס שלו, ובסופו של דבר עדיף שכל אחד מהשחקנים ידע ויסכים עם הצד השני כדי למנוע סכסוך מיותר. אחת הדמויות המרכזיות בפיתוח התיאוריה היה אדם סמית' שטען שיש צורך בממשלה לא מתערבת כדי שהיחידים יוכלו להשיג כל מה שמאפשרים להם כישוריהם הטבעיים, וזאת בלי התערבותם של כוחות שרירותיים. סמית' רצה להדגיש את חופש הפרט במדינה ואת תובנות האדם ללא עזרה מגורמים חיצוניים. "עסקה רצונית מתוך ידיעה תמיד מועילה לשני הצדדים" (סמית', מתוך בייליס וסמית', 2001). ב"רצונית" ו"מתוך ידיעה" הוא התכוון להיעדר כפייה והונאה. גישה זו מתבססת על כך שחייבים להתקיים 3 עקרונות עיקריים בין השחקנים: "התייחסות אינדיבידואלית לאינטרסים של האדם, תמיכה בשלטון חוקתי לאורך זמן וחוזה פדרלי בין שני השחקנים על מנת להימנע ממלחמה" (בייליס, 2001).

תגים:

פרדיגמות · תיאוריות · מדעי המדינה · ניתוח · מלחמת הקרקעות · כיבוש בריטי · ניאוריאליזם · ליברליזם · ילידים · אימפריאליזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הכיבוש הבריטי ואוכלוסיית המאורים בניו זילנד", סמינריון אודות "הכיבוש הבריטי ואוכלוסיית המאורים בניו זילנד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.