היישום אינו מחובר לאינטרנט

המאורים בניו זילנד - סכסוכי הקרקעות עם הכובש האירופאי

עבודה מס' 041592

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע היסטורי לכיבושוהסכם וויטאנג'י, סכסוכי הקרקעות מאז ועד היום והתומכים והמתנגדים להסכם ותיאור מצבם של המאורים כיום.

7,244 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עידן ההתפשטות האירופאית נפתח על ידי פורטוגל אשר כובשת שטחים מברזיל ואפריקה, כאשר המאפיין אותם הוא כיבוש של שטחים הקרובים לים. מיד לאחריה ספרד מצטרפת וכובשת חלקים מדרום אמריקה, תוך ביאור השטח והשמדתם של האינדיאנים שחיים ביבשת. בהמשך גם אנגליה, צרפת והולנד מצטרפות למסע הכיבושים.
כיבוש העולם החדש על ידי המדינות האירופאיות מזרים כסף, סחורות ומידע בלתי פוסק ליבשת אירופה ותורם רבות להתפתחותה במהלך המאות ה-16 15, - וה-17. תחילת הכיבושים מלווים ברוח מדיוולית (ימי ביניימית), אשר מאפיינת את מסעות הצלב של ימי הביניים. אך בסוף המאה ה-15 הלהט הצלבני נשאר אלמנט בסיסי בלבד אשר אליו מצטרפים הרצון להתעשר ויצר הסקרנות שמפעפע בלבם של יורדי הים.
כאשר בוחנים את התוצאות שהביא גילוי העולם החדש לאירופה יש גם לבחון את התוצאות שהביא הכיבוש לאזורים הנכבשים. אירופה אשר בתקופה זו הינה יבשת אגררית, עניה ומוכת מחלות, איננה יכולה לתרום רבות לאזורים הנכבשים, מלבד הרס, מחלות ולעתים אף השמדת עם.
עבודה זו תעסוק בכיבוש ניו זילנד על ידי הבריטים וסכסוכי הקרקעות של הילידים המאורים עם הכובש האירופאי. במסגרת העבודה נבחן תחילה את הרקע ההיסטורי לפלישה ולכיבוש, תוך כדי בחינת היבשת בתקופה אשר קדמה לכיבוש האירופי . לאחר מכן נבחן את סכסוכי הקרקעות ואת קבוצות התמיכה וההתנגדות להסדרים השונים שנבחנו
בין המאורים לכובשים הלבנים. האירוע המשמעותי ביותר בהיסטוריה המודרנית של Aotearoa, אשר היו ניו זילנד של היום, התרחש בפברואר 1840 כאשר הכתר הבריטי ומנהיגים מאורים חתמו יחדיו על הסכם שנודע כ- Treaty of Waitangi, ההסכם היה אמור לשמור על זכויותיהם של המאורים לנוכח "פלישתם" של המתיישבים הלבנים. אך למעשה ההסכם הוביל לגזלתן של אדמות המאורים על ידי המתיישבים הלבנים. כיום המאורים
בניו זילנד, חשים קשר עמוק ביותר לאדמתם ולמורשתם, למעשה זהו חלק "מתנועה"

מקורות:

A. Grenfell Price, C.M.G, D.Litt, F.R.G.S, White settlers and Native People, Melbourne: Georgian House Cambridge: At the University Press, 1950.
Ausubel .P. David, Maori Youth, Holt Rinehart and Winston Inc, 1965.
Beaglehole Ernest Pearl, Some Modern MAORIS, New- Zealand Council for Eduction Research, 1946.
E. Ritchie James, The Making of a Maori, A.H A.W.REED Wellington Aucland, 1963
Hill David, Portrait of New Zealand, Bailey Bros. Swinfen ltd London, 1957.
Macdonald Robert, The Maori of Aoteatoa- New Zealand, British Library Cataloguing in Publication Data, 1990.
Oliver.H.W Williams .B.R (ed), The Oxford History of New Zealand, The Clarendon Press Oxford, 1981.
Winiata Maharaia, The Changing Role of The Leaders in Maori Society, Blacwood and Janet Paul auckland, 1967.
מירי אליאב פלדון, 500 שנה לגילוי אמריקה, האוניברסיטה המשודרת, 1998.
בר נביא אלי, צמיחתה של המדינה המודרנית, האוניברסיטה המשודרת, 1995.

תגים:

קולוניאליזם · אתני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המאורים בניו זילנד - סכסוכי הקרקעות עם הכובש האירופאי", סמינריון אודות "המאורים בניו זילנד - סכסוכי הקרקעות עם הכובש האירופאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.