היישום אינו מחובר לאינטרנט

מהו דימוי האישה בפרסומות לבגדי נשים?

עבודה מס' 067472

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית וניתו של שלוש פרסומות מעיתון "לאישה".

4,685 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עולם הפרסום סובב אותנו כל הזמן: בכל פעם כשאנו פותחים עיתון או מגאזין, מדליקים טלוויזיה, מאזינים לרדיו או מביטים בשלטי החוצות בדרכים ועוד, אנו נתקלים בפרסומות. הפרסום הוא אחד מגורמי החברות, שהשפעתם הולכת וגוברת בתקופה המודרנית עניינו של הפרסום הוא, לכאורה להגביר מכירות, אך הוא גם "מוכר" אידיאולוגיה, כאשר אחד מהתהליכים שבאמצעותם מתבטאת אידיאולוגיה זו הוא יצירת דימויי הנשים בפרסום. בעזרת הפרסומות המפרסמים יכולים להגיע לצרכן הפוטנציאלי, כאשר הפרסומת בנוסף, מהווה מימון לפעילותם של אמצעי התקשורת. לפרסומת יש חשיבות כלכלית מכרעת ולכן יש לה השפעה רבה ביותר במערכת השיווק, אשר משפיעה על המערכת הכלכלית, כאשר הם מעוניינים ברווח מקסימאלי. בדרך כלל פונה הפרסומת אל קהל המטרה באמצעות מאפיינים /מייצגים של קהל זה. שימוש באובייקטים וסטריאוטיפים בפרסום הטלוויזיוני הינו רב ומשתמשים בו ע"מ לחדד סיטואציות. הפרסום מסתמך לרוב על אובייקטים וסטריאוטיפים, כאשר נשים מופיעות לרוב בפרסומות לבגדים, מוצרי טיפוח, חומרי ניקוי ומזון והגברים במוצרים איכותיים ויוקרתיים, כגון: מכוניות.

בחרתי לחקור את הנושא: מהו דימוי הנשים בפרסומות לבגדי נשים (שאלת המחקר של עבודתי), על מנת לראות האם דימוי האישה השתנה עם השנים, מכיוון שחלו שינויים בחברה והאם הן כבר לא מוצגות ע"י אמצעי התקשורת כאובייקט מיני, כחפץ. אמצעי התקשורת אמנם הם לא אלו שיצרו את ההבדלים בין המינים ואת המציאות הפטריאכלית, אך הם מייצגים ומחזקים את האידיאולוגיה המרכזית של התרבות המערבית. בעבודתי זו ברצוני לבדוק האם הפרסומות מנציחות את אי השוויון המגדרי בחברה, כאשר על מנת למצוא תשובה לשאלת מחקרי, ולבסס טענתי, אבצע בפרק הראשון: סקירת ספרות של מאמרים, אשר עוסקים בניתוח פרסומות ומהו דימוי הנשים בהן והאם הנשים מופלות לעומת הגברים בפרסומות אלו. בפרק השני אציג את שאלת מחקרי, בפרק השלישי אבצע ניתוח של שלוש פרסומות שפורסמו בעיתון, ואשר משתמשות בנשים כחלק מהמוצר השיווקי, וזאת על מנת לנסות ולהוכיח את טענות המאמרים השונים, ובפרק הרביעי אערוך דיון על נושא זה ומהי המסקנה מעבודה זו, כלומר מתן תשובה לשאלת המחקר.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
שאלת המחקר
ניתוח הפרסומות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קמה (במבוא לפרק י"ב) עוסק באידיאולוגיה ומסביר מדוע קיים הבדל בדימוי האישה ודימוי הגבר, כלומר מדוע זה המצב הקיים, מדוע נשים מוצגות כאובייקט מיני, כנחותות מגברים וכו'. לדבריו, החב' מאופיינת ביחסי כוח, שלפיהם החזקים הם הגברים (הלבנים וההטרוסקסואלים), בעוד שחסרי הכוח הם הנשים, השחורים וההומוסקסואלים. ההסברים לכך: מהותנות-בחזקים יש משהו טוב יותר, מוצלח יותר באופן מהותי מהחלשים והסבר נוסף: הבנייה חב' של המציאות/ הגמוניה: תפיסה חב' תר' שסביבה יש הסכמה רחבה, שנתפסת כדבר טבעי ומובן מאליו וכחלק מהשכל הישר, כך שכמעט בלתי אפשרי להתנגד לתפיסות הללו. למשל: כשאנו צופים בפרסומות שיש בהן נשים יפות ושהן חלק מהמרחב הביתי, זו הבניית המציאות, כיוון שבאופן טבעי זה נראה לנו נכון. כלומר א"ת מייצרים הסכמה סביב הדימויים החב' השונים גם דרך הדרה של האחר.

תגים:

דימוי נשים · פרסומות · אפלייה מיניות · אפליה מיניות · סקסיזם · מגדר · פרסומות · תקשורת כתרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מהו דימוי האישה בפרסומות לבגדי נשים?", סמינריון אודות "מהו דימוי האישה בפרסומות לבגדי נשים?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.