היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת רמת הקנאה של בני הזוג על מידת שביעות רצונם ממערכת היחסים

עבודה מס' 067412

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשערה כי מידת שביעות רצון גבוהה ממערכת היחסים תדווח כאשר מדווחות רמות בינוניות של קנאה.

7,080 מילים ,60 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עסקה בקשר שבין רמת הקנאה של בן הזוג לבין מידת שביעות רצונו ממערכת היחסים, כמו גם בקשר בין רמת הקנאה ומאפייני רקע אישיים (מין וגיל) ושל מערכת היחסים (אורך הקשר). מטרתו העיקרית של המחקר הייתה לתרום לגוף המחקר האמפירי אודות הקשר בין שני המשתנים וליישב הסברים תיאורטיים סותרים לגבי מהות אופי תופעת הקנאה. השערת המחקר המרכזית, שהתייחסה לרמות קנאה, הניחה כי מידת שביעות רצון גבוהה ממערכת היחסים תדווח כאשר מדווחות רמות בינוניות של קנאה. שאלון סגור הועבר בקרב מדגם נוחות שכלל 70 נבדקים, 20 גברים ו - 50 גברים, שנמצאים במערכת יחסים זוגית. השערת המחקר המרכזית אוששה - נמצא קשר קוודרטי מובהק בין רמת הקנאה ושביעות הרצון ממערכת היחסים, דבר המעיד על כך כי הקנאה אינה תופעה שלילית או חיובית לכשעצמה, אלא מקבלת משמעויות שונות ברמות שונות של חוויה וביטוי. שאר השערות המחקר הופרכו - נמצא כי לא קיים הבדלים מגדריים מובהקים בנוגע לרמת הקנאה המדווחת. כמו כן, לא נמצא קשר מובהק בין אורך הקשר ורמת קנאה כמו גם בין גיל ורמת קנאה. לאור מגבלות המחקר הנוכחי הוצעו מספר כיווני מחקר עתידי.

קטע מהעבודה:

קנאה רומנטית (להלן: קנאה) הינה חוויה שכיחה במערכות יחסים (Pines & Aronson, 1983). אם בעבר בעקבות האיסורים החברתיים על בגידה, הקנאה הייתה נחלת מעטים יותר, הרי שכיום, בעידן של מתירנות ולגיטימציה גוברת לקיום סדרת מערכות מונוגמיות או נישואים פתוחים, הופכת הקנאה לסוגיה משמעותית עבור אנשים רבים (Mathes & Severa, 1981). בתרבות המודרנית הקנאה נושאת קונוטציות שליליות ופעמים רבות מתייחסים אליה כרגש לא רצוי מבחינה חברתית (de Weerth & Kalma, 1983), היא נחשבת לאחד מהרגשות האינטנסיביים והמטרידים ביותר במערכת יחסים אינטימית (Aune & Comstock, 1991).

תגים:

קנאה · שביעות · רצון · מערכת · יחסים · זוגית · זוגיות · בגידה · נאמנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת רמת הקנאה של בני הזוג על מידת שביעות רצונם ממערכת היחסים ", סמינריון אודות "השפעת רמת הקנאה של בני הזוג על מידת שביעות רצונם ממערכת היחסים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.