היישום אינו מחובר לאינטרנט

המתח שבין התפיסה האנויברסלית של המין באנושי לבין הפרקטיקולריות של כל תרבות

עבודה מס' 067367

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת הטענה כי ניתן לנסח כללים אוניברסאליים לגבי התרבות האנושית באשר היא.

1,753 מילים ,9 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

לפי יורם בילו, הדיסציפלינה האנתרופולוגית עוסקת במתח שבין תפיסה אוניברסאלית של המין האנושי, לבין הכרה בפרטיקולאריות המתגלית במפגש עם בני תרבויות אחרות. חילוקי הדעות משקפים את עמדותיהם השונות של החוקרים בדבר "האחדות הנפשית של המין האנושי" מצד אחד, ובדבר "היחסיות התרבותית" מצד שני. אנתרופולוג חייב לדבוק ברעיון של יחסיות תרבותית אך עם זאת, בלתי אפשרי שלא להאמין בכך שיש מידה מסוימת של אחדות נפשית ושל אוניברסאליות אנושית.
בצד שמאמין באוניברסאליות של המין האנושי, ניתן למצוא את תומכי גישת הסטרוקטורליזם, שבראשה עמד קלוד לוי שטראוס. ע"פ גישה זו מקורן של כל תופעות וצורות התרבות האנושית הוא במבנה האוניברסלי של החשיבה האנושית, אשר פועלת באמצעות יצירה של ניגודים מהן היא בונה תמונת מציאות. המחשבה האנושית יוצרת מבנים סמליים שונים שעומדים בבסיס התרבות האנושית באשר היא. מהמבנים האלו צומחות התרבויות של עמים שונים בעולם ומקבלות צורה שונה, אך בבסיסן הן אחידות.
מן הצד השני, המאמין בייחודיות של כל תרבות, ניתן למצוא את תומכי הגישה הפרקטיקולרית, שבראשה עמד פרנץ בועז. הגישה גרסה כי תופעות תרבותיות נוצרות באופן מקרי והן בדרך כלל תוצאה של חלחול מתרבות אחת לאחרת. בועז כפר בכל ניסיון להסביר את הווצרותן של תופעות תרבותיות באמצעות חוקיות כלשהי. הוא טען שתרבויות אינן מצויות על ציר אחד של התפתחות, אלא כל תרבות מתפתחת בהתאם לנסיבות ההיסטוריות/ חברתיות/ חומריות המיוחדות לה.

בעבודה זו אציג את הטענה כי ניתן לנסח כללים אוניברסאליים לגבי התרבות האנושית באשר היא. בחרתי להציג שלושה כללים אשר כל אחד מהם יוצג תוך שימוש במספר דוגמאות, על מנת לבסס את ההנחה כי אותו כלל הוא אכן משותף ואוניברסאלי.

תגים:

אוניברסלי · תרבות · פרקטיקולרי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המתח שבין התפיסה האנויברסלית של המין באנושי לבין הפרקטיקולריות של כל תרבות", סמינריון אודות "המתח שבין התפיסה האנויברסלית של המין באנושי לבין הפרקטיקולריות של כל תרבות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.