היישום אינו מחובר לאינטרנט

סקירת מאמרים בנושא רכישת שפה

עבודה מס' 040854

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שפה שניה, למוד שפה, דקדוק אוניברסלי,CLOZE, קלט למידה ועוד.

5,523 מילים ,8 מקורות

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
1. התיאוריה של דקדוק אוניברסלי ורכישת שפה.
2. דקדוק אוניברסלי ולימוד שפה שניה
3. Second Language Discourse: A Vygotskyan Perspective/ William Frawley and
. James P. Lantolf
4. Cloze Procedure as a Memory Search Process/ Michael Mckenna Input for L2
cquisition/ Anjun. Saleemi, Jral Vol XXVII AUG 1989
5. Cognitive processing of phonological ambiguity in second language learning/ Stig
Eliasson Dorota Tubeilwicz Mattson
6. The Cloze Test: or why small isn't always beautiful/ A.G. Scarione
. 7. Evidence of Formal Schema in Second Language Comprehension/ Patricia L
Carrel
8. The Cloze Procedure and Intersentential Comprehension in College L:evel Germany
9. The Cloze Test as an Intergrative Measure of EFL Profieciency: A Substitute for Essays on College Entrance Eaminations. Sandra S. Fotos

התיאוריה של דקדוק אוניברסלי ורכישת שפה.

דרך טיפוסית להבנת עמדתו של חומסקי היא בעזרת חידה לשונית (Baker 1979) "אדם בוגר הדובר בשפה מסויימת יודע דברים שהוא לא יכול היה ללמוד עליהם מדוגמאות דיבוריות שהוא שמע עליהם. מאחר שידע זה אינו מבוסס על נסיון הבא מהסביבה בה הוא חי, זה חייב לבוא ממקום כל שהוא במוחו שלו. ניקח לדוגמא את שני המשפטים הבאים:
"Is the programme that is on television any good?" .1
"Is the programme that on television is good?" .2

דובר אנגלית, יבחין מיידית שהמשפט הראשון הוא אפשרי והשני לא במובן מסויים הוא יודע שה "is" המועבר לתחילת משפט בשאלה מתוך משפט טפל, יותר נכון מאשר המשפט הטפל המשועבד. אך איך הוא השיג מידע זה ביחס לאנגלית?
חלק מהמשפטים שהוא כנראה נפגש בהם במהלך חייו הם:
"The programme is good" .1
"The programme that is on television is good" .2
"Is the programme good" .3
אף אחד ממשפטים אלה אינו מראה שהכלל נשבר. הם נותנים לו מידע על מה שהוא יכול לומר ולא על מה שאינו יכול לומר. אפשר להמחיש אותם באמצעות בישולו של משפט שלעולם לא נתאפשר במציאות: "? "Is the programme that on television is good או באמצעות ניתוח דקדוקי. אך סוג זה של מידע שאינו זמין לילד הלומד את שפת האם שלו. אם דוברים ילידים מוצאים שהמשפט איננו דקדוקי, השיפוט שלהם חייב להתבסס על מה שהוא אחר שאיננו קשור בנסיון חייהם. האפשרות שנשארת היא שיכולת זו נגזרת מאיזו שהיא תכונה המשותפת לכל בני האדם.

התכונות האנושיות הטבועות במוח האדם בונות את "הדקדוק האוניברסלי" שאיננו מכיל כללים מסויימים של דקדוק מסויים, אלא מערך תכונות מסוימות לכל הדקדוקים והמשאיר מספר פרמטרים פתוחים. הדקדוק האוניברסלי מארגן את הגבולות שבתוכם שפות אנוש יכולות להשתנות.

בכדי לרכוש שפה, הילד זקוק לא רק לדקדוק אוניברסלי אלא גם לראיות באשר לשפה הספציפית. הוא חייב לשמוע משפטים בשפה האנגלית כדי שיוכל לסדר את הפרמטרים לסידור הפועל, הנושא והנשוא. הראיות שהוא נתקל בהן חייבות להיות חיוביות או שליליות. ראיות חיוביות מכילות משפטים אקטואליים, ראיות שליליות מכילות שתי
קטגוריות ישירות ועקיפות. ראיה שלילית ישירה מכילה תיקונים לשוניים שהילד שומע מפי מבוגר, ראיות שליליות עקיפות מסופקות על ידי דברים שאינם מתרחשים של משהו משפה שהילד שומע. העובדה שהוא לעולם לא שומע נושא-נשוא, פועל, היא הוכחה שלילית שהאנגלית היא שפה של נושא-פועל-נשוא.

הדקדוק האוניברסלי אינו מציג את עצמו לילד במלואו בו זמנית. עקרונות השפה הקשורים למשפטים ארוכים ומורכבים הם בשימוש רק כאשר בידי הילד נמצאת היכולת לייצר אותם.

הבה נציין עתה במה מטפלת התיאוריה. ראשית היא מטפלת בתאימות הדקדוקית.
ידיעתו של הדובר ביחס לשפה, לא במה שחומסקי קורא התאימות הפרגמטית - אלה ביכולת למקם את השפה במערכים מוסדיים לשימושו, התייחסות מכוונת ולמטרות לאמצעים הלשוניים שבידו. שנית, לאלה המכירים את הגרסאות הקודמות, ברור שלכללים משמעות קטנה יותר. חומסקי מראה בצורה אלגנטית שכללים הם בעצם פועל יוצא של כללי הדקדוק האוניברסלי. שלישית, קיימת הבחנה חדשה בין הדקדוק הגרעיני (אותם חלקים של השפה שצמחו בילד דרך האינטראקציה של הדקדוק האוניברסלי עם הסביבה הלשונית הרלבנטית) והדקדוק הפריפריאלי (החלקים שמחוץ לגרעין). תפקיד ההכרה הוא מסובך. ישנם שני מובנים בהם ההכרה מעורבת, אחת היא מכלול הרמות בהם החשיבה מתפתחת, שלבי התפתחותה של ההכרה, החל בפיאג'ה וכלה בברונה. השניה היא מכלול המערכות מעבדות המידע המעורב בטיפול בשפה, שאפשר לכנותן יכולת הניתוב. .Channel capacity

תגים:

רכישת שפה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סקירת מאמרים בנושא רכישת שפה", סמינריון אודות "סקירת מאמרים בנושא רכישת שפה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.