היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוסריות בהעסקת עובדים ע"י קבלני כוח אדם בישראל

עבודה מס' 067353

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה מוסרית של תחום העסקת עובדים ע"י קבלני כ"א בישראל.

4,157 מילים ,13 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודתי עוסקת בנושא העסקת עובדים ע"י קבלני כוח-אדם ובמוסריות של העסקת העובדים ע"י חברות אלה. בישראל קיימות חברות כוח-אדם רבות המעסיקות עובדים מהאוכלוסייה החלשה במדינה (עובדים זרים, סטודנטים ובעלי משפחות). בד"כ אין לעובדים המועסקים ע"י חברות אלה חלופה ראויה לעבודה דרך חברות אלה. חברות כוח-האדם חולשות על חלק גדול מהמשרות במשק כמו: ניקיון, אבטחה, עובדים מקצועיים, טיפול בחולים סיעודיים וכו'.

במדינת ישראל קיימים חוקים מסוימים שתפקידם לשמור על זכויות העובד כאדם והם:
* חוק שכר מינימום.
* חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו-1996.
* חוק ההגירה.
* בנוסף במדינת ישראל יש חובה לדאוג לעובדים לתנאים סוציאליים מינימליים.

יש מבין חברות כוח-האדם המזלזלות בחוקים אלה ומהחובות המוטלות עליהן לדאוג לתנאים הסוציאליים של עובדיהן ואינם דואגות לתנאים אלה, חברות אלה מנצלות את העובדה שעובדיהן הם מהאוכלוסיות החלשות ואינם יודעים את החוק או מוותרים על זכויותיהם כדי לשמור על מקום עבודתם ואינם מקיימים את המוטל עליהן וגם אם הן מקיימות הן לא מקיימות באופן מלא בד"כ.

חברות כוח-האדם עוסקות ביבוא עובדים זרים בעיקר לעבודות סיעוד חקלאות ובניין דבר הפוגע בתעסוקת העובדים הישראלים (יש הטוענים שיבוא העובדים הזרים מחויב למערכת כלכלית כיוון שאין עובדים ישראלים המוכנים לעסוק בעבודות מסוג זה), העובדים הזרים מפחדים להתלונן על פגיעה בזכויותיהם מפני שהם ברובם אינם חוקיים ומפחדים שיגורשו מהארץ, בנוסף השכר שהם מקבלים בארץ הוא מאוד גבוה יחסית לרמת החיים בארצות מהן הם באים ולכן הם מוכנים שיפגעו בזכויותיהם ורק לא לאבד את העבודה בארץ.

לשם דאגה לזכויות העובדים קיימים ארגונים שבראשם ממשלת ישראל (משרד העבודה המסחר והתעסוקה), ארגונים נוספים שתפקידם להגן על זכויות העובדים הם ההסתדרות החדשה ודומיה שתפקידם להגן על העובדים ועל זכויותיהם (כאשר לרשות ההסתדרות עומדות האפשריות של פיתרון באמצעות מו"מ עם המעסיקים, תביעה לבי"ד לעבודה ובמקרים קיצוניים הפעלת זכות השביתה העומדת בפניה. בעבודה זו אני בא לבדוק האם גופים אלה באמת דואגים לזכויות העובדים כפי שהם מחויבים או שמה הם מועלים בתפקידם או שאינם יכולים להתמודד מול חברות כוח-האדם ובעצם אין לגופים אלה שיניים כדי לסייע לעובדי כוח-האדם, בנושא זה אבחן כמה מקרים ונושאים:
* חוק שכר מינימום (בחינה של הממשלה וחברות כוח-האדם)- אכיפה של חוק זה ורלוונטיות של חוק זה למציאות (האם שכר המינימום הנוכחי תואם את רמת החיים של אדם\משפחה במדינת ישראל?).
* תנאים סוציאליים (מבחינת חברות כוח-האדם)- האם החובה לדאגה לתנאים סוציאליים מתקיימת לגבי עובדי חברות כוח-האדם?.
* דרכים שיש לרשויות שתפקידן לאכוף את החוק לעשות זאת.
* אחריות של מעסיק ישיר של העובד לתנאיו הסוציאליים ולשמירת זכויותיו (פה אבחין בין מעסיק ישיר שהוא מקום העבודה בפועל לבין חברת כוח-האדם שהן המעסיקות של העובד ומשלמות את שכרו ואת תנאיו הסוציאליים.

לסיכום: בעבודה זו אני בא לבחון את נושא המוסריות של העסקת עובדים ע"י חברות\קבלני כ"א ולבחון את הפקוח על חברות אלה ע"י הגופים שתפקידם לדאוג לזכויות העובדים של חברות אלה (ממשלה, הסתדרות, המעסיקים הישירים וכו').
רוב עובדי כוח האדם הינם עובדים זמניים מה שפוגע בקשר שלהם למקום העבודה הם מרגישים פחות שייכות ופחות רצון לתרום למרות שחיסרון זה ניתן ל"עקיפה" ע"י מדיניות ניהולית של שיתוף העובדים הזמניים בקבלת ההחלטות בארגון .

תוכן עניינים:
מבוא
ניתוח ענף כוח האדם לפי המיתוסים
ההיבטים הכלכליים של ענף חברות כוח האדם
הביקורת על הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית
ההיבטים החוקיים של ענף חברות כוח האדם
ריסון חיצוני
ריסון פנימי
ההיבטים המוסריים של ענף חברות כוח האדם
עקרונות מוסריים
דיון וסיכום העבודה
סיכום כללי
עובדים זרים
עובדים ישראלים
כיצד נתקן את המצב של עובדי חברות כוח האדם?
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

- אינטרס עצמי והתנהגות רציונלית- לפי הנחות הכלכלה הקלאסית הפרט מעוניין למקסם את תועלתו בקרה שלנו חברות כוח האדם מעונינות להגדיל את תועלתם (ע"י הגדלת הכנסתם) ע"י פגיעה בזכויות העובדים דרכן.
מצד שני האינטרס של העובדים של חברות אלה למקסם את רווחיהם מהעבודה, כיוון שהעובדים הזרים מרוויחים בארץ יותר ממה שהם ירוויחו בארצות מוצאם הם באים לארץ כדי לעבוד , העובדים הישראלים ברובם מגיעים לחברות כוח האדם ללא ברירה עקב מחסור בהשכלה או מחסור במקומות עבודה.
חברות כוח האדם מנצלות מצוקה זו של העובדים כדי למקסם את רווחיהן ע"י הפעלת לחץ על העובדים לוותר על תנאי העבודה שלהם.

תגים:

מוסר בעסקים · תעסוקה · שוק העבודה · חברות כוח אדם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוסריות בהעסקת עובדים ע"י קבלני כוח אדם בישראל", סמינריון אודות "מוסריות בהעסקת עובדים ע"י קבלני כוח אדם בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.