היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפדופיל - לא רק עבריין?

עבודה מס' 067347

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מקרה באמצעות התיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד ובאמצעות תיאורית הלמידה.

4,183 מילים ,16 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

גילויים של תקיפות מיניות בילדים לא פסחו גם על מדינה קטנה כשלנו, ובעקבות כך בשנים האחרונות עלתה המודעות בקרב החברה הישראלית לנושא של עבריינות מין בכל מוסדות המדינה החל במוסדות החינוך,במסגרות טיפוליות (רופאים פסיכולוגים), במסגרת המשפחה (רופאי משפחה ועובדים סוציאליים) ובתקשורת, כאשר כולם מגבירים ערנותם ומפנים את תשומת לב הציבור לערנות אל מול תופעת עברייני המין השונים.
עבריינות מין ניתן למצוא בכל שכבות החברה ללא קשר לרמת השכלה,מעמד חברתי - כלכלי ולמוצא עדתי.
תקיפת ילדים על רקע מיני הינה תופעה קיימת במדינתנו אולם לעתים נראה כי קיימת התחמקות מהתמודדויות עם נושא רציני זה בעקבות חרדה, דחייה ואף חוסר אמון שמצב זה אומנם קיים. בדרך כלל משפחה שתופעה זו מתעוררת אצלה מוגדרת "נגועה" ולכן נוצרת הימנעות זו.
עבודה זו תעסוק בנושא זה מכיוון שתשומת לב הציבור נוטה לפנות אל העבריין ב"אצבע מאשימה" מבלי לבדוק האם הייתה דרך למנוע את עבירתו על ידי החברה או האם הוא העבריין העיקרי או שמא הוא קורבן של נסיבות המקרה.
העבודה תתמקד בעיקר בעברייני מין שהוגדרו כפדופילים מכיוון שתופעה זו מדאיגה יותר ויותר את החברה וכן בגלל רגישות הנושא כיון שהתעללות בילדים היא פגיעה בדור העתיד של החברה. העבודה תגדיר את המושגים הקשורים בתופעת הפדופיליה תוך כדי סקירה ספרותית של חוקרים רבים שעסקו בנושא עבריינות מין בכלל ובפדופיליה בפרט.
עבודה זו תבחן מקרה של עבריין מין שהוגדר כפדופיל ותנתח את סיפור חייו על פי 2 תיאוריות פסיכולוגיות:
האחת התיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד - תיאוריה שנחשבת עד היום לתיאוריה הרחבה, הכוללנית והמעמיקה ביותר להבנת טבע האדם על התנהגותו וחוויותיו.
השנייה תיאורית הלמידה אלו אותן גישות תיאורטיות המנסות לתאר את האישיות ולהבין אותה מתוך ההיבט הקוגניטיבי.
לסיכום העבודה תנסה לענות על השאלה האם הפדופיליה היא תופעה שניתן לחזות ולמנוע אותה ע"י אבחנה מוקדמת של נסיבות העלולות להוביל אדם לסטייה מינית זו או שמא לא ניתן לחזות זאת והעבירה היא עבירה מקרית לחלוטין היכולה להתבצע ע"י כל אדם ואדם?

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: הצגת מקרה
פרק שני : הגדרות ורקע תיאורטי לפדופיליה
פרק שלישי: הגורמים לתופעת הפדופיליה
פרק רביעי : ניתוח על פי התיאוריות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

גיא(שם בדוי), בשנות ה-30 לחייו, יליד ישראל, גרוש ואב לילדה, בן למשפחה מרובת ילדים. מספר על שירות צבאי מלא, לאחר מכן נסע לחו"ל שם גם למד וכשחזר לארץ עבד ביחסי ציבור ומכירות. בן סימון(1991).(ראה נספח מס' 1)
גיא יושב בכלא בגין מעשים מגונים בבן אחותו(כשהילד היה בן 10). הוא מספר כי הכיר את הילד זמן רב לפני כן, הרי מדובר בבן אחותו, והעבירות שהוא ביצע קרו בביתו של גיא כאשר הילד אחותו הביאה את ילדיה אליו לביקור. הקשר עם הילד נמשך בין ארבעה לחמישה חודשים כאשר מתוכם שלושה חודשים הקשר כלל גם מגעים מיניים. גיא הודה בעבירות המיוחסות לו ועם כניסתו לכלא הוא פנה לגורמי טיפול בכלא ולטענתו דבר זה עזר לו מאוד להבין את מהות העבירות המיוחסות לו ולהתמודד עם בעיתו.

תגים:

פדופיליה · התעללות · מינית · פדופיל · קורבן · ניצול · טיפול · מעשה · מגונה · מגע · מיני · עבירות · מין · פשעי · מין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפדופיל - לא רק עבריין?", סמינריון אודות "הפדופיל - לא רק עבריין?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.