היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרופילים של עברייני מין סדרתיים

עבודה מס' 066220

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מחקרים בנושא דפוסי התנהגות קבועים אצל עבריינים סדרתיים בכלל ועברייני מין בפרט.

3,245 מילים ,7 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הפרופילאות עוסקת ברובה בעבריינים סדרתיים בכלל . בעבודה נתמקד בנושא הפרופילאות ובעברייני מין סדרתיים. נציג את הפרופילאות על כל היבטיה, מטרותיה, התפתחותה ההיסטורית והתחלת פיתוחה על ידי ה- FBI. נדון בעברייני מין סדרתיים וכיצד הפרופילאות מיישמת פענוח מקרי פשיעה . נציג מספר מחקרים בנושא עבריינות מין ואת תרומתם לחקר נושא הפרופילאות. מחקרים אלו יראו כי ישנם דפוסי התנהגות קבועים אצל עבריינים סדרתיים בכלל ועברייני מין בפרט. יחד עם זאת, מראים אותם מחקרים כי ישנו קשר ישיר בין הראיות הפורנזיות לבין אפיוני העבריין ופעולותיו.
לעניות דעתנו, ניתן להניח כי לעבריינים סדרתיים בכלל ולעברייני מין סדרתיים בפרט יהיו דפוסי התנהגות קבועים, אותם נסיק ממצאים בזירת הפשע, אופי התקיפה ומיקומה. וכן, נוכל אף לנבא תקיפה עתידית מצד אותו תוקף סידרתי שנחקר.

תוכן עניינים:
מבוא
פרופילאות
הנחות היסוד של הפרופילאות
מטרות הפרופילאות
היסטוריה של הפרופילאות
זרמים שונים בפרופילאות המודרנית
פרופילאות דדוקטיבית מול אינדוקטיבית
תוקף מדעי לפרופילאות
פרופילאות של עברייני מין סדרתיים
מסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפרופילאות עוסקת בניתוח התנהגות העבריין בזירת הפשע. היא מנתחת את אופי העבירה והדרך שבה בוצעה כבסיס לאיתור וזיהוי מבצע העבירה. כיוון שאין ביכולתו של החוקר לצפות בהתנהגות העבריין עצמו על מנת להשיג עליו מידע , נערך ניתוח זהיר וקפדני של העדויות בזירת הפשע (Turvey, 1999). ההחלטות שנלקחו על ידי העבריין לפני ביצוע הפשע, במהלכו ואחריו , נבחנות ומנותחות על מנת לאפיין את הפושע ולסייע בזיהויו (Canter, 1995) . לפי ארבל (ארבל, 2002) ברוב המקרים יהיו אלא העובדות הידועות של המקרה, הצהרותיהם של העדים, מפות ותמונות של זירת הפשע ובמקרי רצח גם התוצאות של הנתיחה לאחר המוות. ניתוח המידע יעזור מאוחר יותר בהתווית קווי אופי אפשריים של העבריין ובהסברת התנהגותו ומניעיו.
מטרת הפרופילאות, אם כן, לסייע בצמצום מניין החשודים האפשריים, להגיש בפני החוקרים כיווני חקירה אפשריים ולסייע בתחקור חשודים (Turvey, 1995) .

תגים:

קרמינולוגיה · עבריינים · סדרתי · מין · אלימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרופילים של עברייני מין סדרתיים", סמינריון אודות "פרופילים של עברייני מין סדרתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.