היישום אינו מחובר לאינטרנט

רצח רבין

עבודה מס' 067307

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התנאים המוקדמים שאפשרו את רצח ראש הממשלה יצחק רבין.

12,681 מילים ,30 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בשאלה מי רצח את ראש הממשלה יצחק רבין.
הבחירה בנושא זה, הייתה בעקבות כך שבראשית שנת הלימודים הנוכחית, שנת 2005, ציינו עשור להירצחו של יצחק רבין. בנוסף לכך, שתינו זוכרות היטב את ערב הרצח, את האווירה ששררה בארץ לפני ואחרי הרצח ואת העיסוק הבלתי פוסק בשאלה מיהו יגאל עמיר, ומדוע החליט לקום ולרצוח ראש ממשלה בישראל.
על מנת לבדוק מי באמת רצח את רבין נרצה לבחון את השאלה מהם התנאים המוקדמים שאפשרו את רצח ראש הממשלה יצחק רבין?
על מנת לענות על שאלת המחקר נבחן את שתי הטענות האפשריות שהובילו למעשה הרצח.
הטענה הראשונה היא כי פרט יחיד ומסוים הוא שביצע את הרצח, ברוצח היה פגם כלשהו, הרוע שוכן בליבו. הסבר אישיותי כגון זה לתופעת הרצח הפוליטי, מנקה את המצפון הקולקטיבי מכל אשמה, שכן לפיו האשם היחיד הוא הרוצח עצמו- יגאל עמיר.
טענתנו השנייה היא כי הרצח נגרם כתוצאה מהתנאים החברתיים אשר התירו את הרצח ואשר אפשרו את מימושו. לפי הסבר זה, מורחב מעגל הנאשמים. הרוצח אינו נתפס כאשם היחיד, אלא הוא נתפס רק ככזה שאצבעו לחצה על ההדק.
מבנה העבודה, כפי שבחרנו להציגו, יעזור לנו לבחון את טענותינו ולענות על שאלת המחקר.
בתחילת העבודה נציג רקע בו נתאר בקצרה את ערב העצרת בכיכר מלכי ישראל בה נרצח יצחק רבין. לאחר מכן נסקור את ההיסטוריה של הרצח הפוליטי בעולם וכן את מאפייני הרצח הפוליטי.
בפרק הראשון של העבודה נבדוק את הטענה הראשונה שלנו והיא שפרט יחיד ומסוים ביצע את הרצח. נתחיל בסקירת מאפייניהם האישיותיים של רוצחים פוליטיים באופן כללי. במרכז הפרק עומדת הביוגרפיה של יגאל עמיר, תוך התייחסות של תיאוריות אישיותיות והתנהגותיות למעשיו, יחסיו עם הוריו, חבריו, יחסו לדת, לפוליטיקה (ובפרט ליצחק רבין) ולחברה הישראלית. נרצה בסוף הפרק לבדוק האם ליגאל עמיר היו מאפיינים אישיותיים דומים לאלו של רוצחים פוליטיים נוספים, אשר יוכלו להוות הסבר לכך שהוא, דווקא מכולם, ייחשב לדורי דורות כרוצח פוליטי בהיסטוריה של מדינת ישראל.
על מנת לבחון את הטענה השנייה כי תנאים חברתיים מסוימים בחברה הישראלית הם שאפשרו את הרצח ויגאל עמיר אינו האשם הבלעדי ברצח, נציג בפרק השני את האווירה החברתית- פוליטית- תקשורתית בחברה הישראלית לפני הרצח. גם בפרק זה נשלב תיאוריות סוציולוגיות שונות אשר מסבירות את האווירה שהייתה באותם ימים בארץ, וכיצד פרטים בחברה מגיבים למשברים ושינויים בחברה.

לאחר שני הפרקים, שמציגים כל אחד מהם זווית שונה להסתכלות על התנאים שהובילו לרצח עצמו, נדון בשאלת מחקרינו ונבדוק האם המאפיינים האישיותיים של יגאל עמיר או האם האווירה החברתית באותה תקופה היוו תנאי מקדים לרצח ולמי מהם הייתה השפעה גדולה יותר.
בפרק הסיכום נציג זווית הסתכלות רחבה יותר של המאפיינים שהובילו לרצח ואת השלכותיו של הרצח על החברה הישראלית וכן נציג את עמדותינו וביקורת.
באמצעות העבודה אנו מקוות להגיע לתובנה אמיתית מי רצח את רבין, ולא בפרספקטיבה הצרה של מי שלחץ על ההדק הוא בהכרח האשם.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע:
תיאור הרצח
רציחות פוליטיות בהיסטוריה
פרק א': הסבר אישיותי-פסיכולוגי לרצח
פרק ב: הסבר חברתי לרצח
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אך הרצח הפוליטי שהיה לו חלק מכריע בעיצוב התודעה הפוליטית של האנושות הוא רצח יוליוס קיסר, בשנת 44 לפני הספירה. את הרצח הזה יזמה קבוצת סנטורים שביקשה למנוע מיוליוס קיסר להכתיר עצמו למלך ובכך להציל את הרפובליקה.
מאז הלכה רשימת מקרי הרצח והתארכה והיא כוללת בין השאר לא פחות מחמישה קיסרים רומיים ושנים עשר אפיפיורים באלף השנים הראשונות לספירה. המאה התשע עשרה הייתה עשירה במיוחד במקרי רצח פוליטי ששינו את פני ההיסטוריה: נרצחו שני צארים רוסיים, שני נשיאים של ארצות הברית, סולטאן תורכי, נשיא יווני, נסיך ערבי, שר בולגרי, נשיא צרפתי, וקיסרית אוסטרית והרשימה רק הלכה והתארכה במאה העשרים (אמיל, 1986).

תגים:

רצח · רבין · ראש · ממשלה · פסיכולוגיה · אישיות · חברה · ישראלית · סטיה · חברתית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רצח רבין", סמינריון אודות "רצח רבין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.