היישום אינו מחובר לאינטרנט

רצח סידרתי

עבודה מס' 066550

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאוריות בקרימינולוגיה המסבירות את הרצח הסידרתי והתייחסות מקרה ספציפי (אנדריי צ'יקטילו).

3,132 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

רוצח סדרתי הוא מי שביצע ארבעה מעשי רצח או יותר במקומות שונים ובזמנים שונים, בין שיטות ביצוע הרצח יש מכנה משותף. לקורבנותיו יש מאפיינים דומים, אך אין ביניהם כל קשר. המניע לרצח סדרתי אינו כספי אלא מיני או כפיתי בשל פנטזיות חזיונות שווא. רוב מעשי הרצח הסדרתי מבוצעים על ידי גברים כבני עשרים עד ארבעים. לרוב, הרוצח הסדרתי סובל מפגם נפשי. הוא אינו נותן לעצמו דין וחשבון, ולהתנהגותו אין קודים מוסריים (בשן, 2002).
הרצח הסדרתי מוגדר כרצח חוזר ונשנה, בניגוד לסוגי הרצח האחרים. בעוד שרוצחים המוניים נעצרים, נתפסים או נהרגים בידי המשטרה, או שהם מתאבדים, הרוצח הסדרתי נמנע מתפיסה. הוא בדרך כלל נעצר רק לאחר שביצע מעשי רצח רבים בין השאר בגלל שתפקודו הכללי בחברה אינו רומז על מעשיו (אדלשטיין, 2006).
רצח מוזר ללא מניעים צוין בראשונה בעיתונות בשנות השישים, כשהרוצח "בנו של סם" דויד ברקוביץ' בניו יורק ירה בקורבנותיו מאקדח ללא מניע נגלה. רסלר (Ressler in Egger, 1990) אחרי שנתיים של מחקרים ב-1984 כתב שמאז החלה גדילה משמעותית של הרצח מסוג זה ובעשר השנים האחרונות הגיעה כמעט עד המגפה.
קיימת סברה שרצח סדרתי הופיע בראשונה רק במחצית השנייה של המאה ה-20. אולם הדעה הזאת לא יכולה להיות מאומתת. סקירה היסטורית ספרותית של חיקיי (Hickey in Egger, 1990) בשנת 1985 מפריכה את הדעה שרצח סדרתי הינו תוצר של החברה המודרנית. חיקיי מצא 117 רוצחים סדרתיים בהיסטוריה של ארצות הברית בתחילת המאה ה-19.
אבטיפוס של רוצח סדרתי זה בוודאי ג'ק המרטש, שרצח סדרות נשים בשנות ה-80 במאה ה-19 בלונדון. המקרה הזה הוליד מודל מקובל של רוצח סדרתי כגבר לבן, סדיסט, שחקן, למרות שהפושעים האלה לא תמיד לבנים, או לא תמיד גברים, או קורבנותיהם לא תמיד נשים, והיבט שחקני בפשעים שלהם ברוב המקרים הינו סגנון או חתימה. זה שלא ידוע משהו מסוים על דמות או מניעים של הרוצח הזה הוא החלק המרכזי של המודל: טקסים אינסופיים, אי הבנה שממשיכים להקיף את אופי של הדמות נקרא רוצח סדרתי. (Seltzer, 1998)
רק שני דברים ידועים בטוח במקרה של המרטש. ראשון זה סדרות הגופות של הזונות עם הבטן המרוטשת ברחובות ציבוריים, ושני זה סדרות של יותר משלוש מאות מכתבים הנשלחים לעיתונות בלונדון עם חתימה "ג'ק המרטש". במקרים כאלה גבולות בין רצון אישי וחיים חברתיים נעלמים יחד עם הגבולות בין הגופות הפרטיות והתקשורת החברתית. מכתבים וגופות, שרשרת של מילים ושרשרת של גופות באות ביחד מתחילת הרצח הסדרתי. (Seltzer, 1998)
על מנת לפענח את מורכבותה של תופעת הרצח הסדרתי, עבודה זו תתמקד בשאלת הגורמים הסוציאליים, וכך גם תתרכז בגורמים פסיכולוגיים וביולוגיים.
תופעה זו מסתמנת כאירוע מזוויע ומעבר להבנתו של האדם הרציונאלי ועל כן ישנה חשיבות רבה לחקירת נושא זה הן בקרב הקרימינולוגים והן בקרב הסוציולוגים והפסיכולוגים. עבודה זו תנסה להעלות מודעות זו על ידי הדגמה של מקרה רצח סדרתי.

תוכן עניינים
מבוא
פרק 1: תיאור מקרה
פרק 2: סקירה תיאורטית
פרק 3: ניתוח מקרה תוך התבססות תיאורטית
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

מה הבדל בין רוצחים שבוחרים לרצוח בן אדם אחד לבין אלה שבוחרים לרצוח המון קורבנות במשך שבועות ויותר? סמנים מסוימים במקום ביצוע הפשע אומרים לבלשים על הטיפוס של הרוצח. את הסמנים האלה מעריכים כמאפיינים של סמליות או ריטואל- סוג של טקס פסיכולוגי או של פסיכודרמה פנימית שקשורה לשאיפה להגשים דמיונות סוטות של הרוצח. זהו טקס שהרוצח יכול לבצע כל פעם כאשר הוא הורג. בטקס הזה הוא מממש את מרכיבי התסריט שנימצא אצלו בראש, שמספקים את זימתו ברצח והפעולות הבאות אחרי ומספקים לו כפיה מינית חוזרת שמביאה אותו מקורבן לקורבן (Keppel & Birnes, 2003 ).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רצח סידרתי", סמינריון אודות "רצח סידרתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.