היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלים בין שוטרים לבין אזרחים בהתייחסות לבני נוער ממוצא עדתי שונה

עבודה מס' 067283

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת שלושה משתנים עיקריים: מוצא עדתי של בני נוער עבריינים, מעמד פיקוחי ונטייה לעונשיות.

14,761 מילים ,22 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

נוער מנותק הוא מונח המגדיר אוכלוסייה של צעירים המתקשים לתפקד ולהשתלב במסגרות חינוכיות וחברתיות המקובלות על בני גילם, ונושרים בסופו של דבר ממערכת החינוך הפורמאלית (הראל, 2002).
יש הסכמה כי מצבי סיכון בקרב בני נוער מבטאים את מצוקתם וכי נוער מנותק לרוב חש ניכור בחברה , מאבד מוטיבציה להישגים נורמטיביים ועשוי לפיכך להצטרף לחבורת רחוב ולהיות מעורב בפלילים ובעיות נוער מנותק מביאות אותו ליותר הסתבכויות עם החוק ולפיכך להיתקלות עם המשטרה (אדלשטיין, 2002). העיסוק במצבי סיכון בקרב בני נוער בכלל ובקרב בני נוער עולים בפרט התמקד בעיקר בכמה תחומים "מסורתיים": נשירה סמויה וגלויה ממערכת החינוך, שימוש בחומרים פסיכו אקטיביים, התחברות נבדלת לנוער משוטט ומנותק, עבריינות וסטייה חברתית. (Resnick 1996, בתוך אדלשטיין, 2002).
לעומת זאת המחקר הנוכחי יעסוק ביחס החברה כלפי נוער מנותק ובפן שלא זכה להתייחסות מספקת בספרות המחקרית. מחקרים שעסקו בנושא של יחס לבני נוער מנותק או עבריין מצאו כי המשתנים שמשפיעים הם התעללות, שימוש בחומרים פסיכו אקטיביים וכד'. (אפטר ופרוידנשטיין, 2001 בתוך אדלשטיין, 2002). כמו כן ילדים ממשפחות חד-הוריות, הורים גרושים, הורים שמשקיעים את מלוא מרצם וזמנם לפיתוח קריירה ולא מותירים זמן לילדיהם. (Galas, 1994 בתוך אדלשטיין 2002). דבר נוסף שמשפיע הוא תהליך העלייה לארץ, ומורכבות הזהות הדתית הניכר בעיקר בקרב יוצאי אתיופיה (אדלשטיין, 2002).
המחקר הנוכחי יתמקד בשלושה משתנים מרכזיים: מוצא עדתי של בני נוער עבריינים, מעמד פיקוחי ונטייה לעונשיות. המוצא העדתי הוגדר באמצעות התייחסות לשלוש קבוצות בני נוער: צברים, רוסים ואתיופים ובהקשר הזה אבדוק האם ימצאו הבדלים ביחס לבני נוער עבריינים בהתאם למוצאם העדתי. המעמד הפיקוחי הוגדר באמצעות התייחסות לשתי קבוצות: שוטרים ואזרחים הנושא שייבדק האם ימצאו הבדלים בעמדות כלפי בני נוער עבריינים בין שוטרים בכך שיהיו יותר עונשיים לבין אזרחים. העונשיות בהתפתחות האסכולה הפוזיטיביסטית והתמקצעות בהתייחסות לעבריינות נוער ואבדוק האם ימצא הבדל בין בעלי נטייה גבוהה לעונשיות לבין בעלי נטייה נמוכה באופן ההתמודדות עם נוער עבריין.

השערות המחקר:
במחקר זה יבדקו שלוש השערות מרכזיות:
1.ימצאו הבדלים בעמדות כלפי בני נוער עבריינים בין שוטרים בכך שיהיו יותר עונשיים לבין אזרחים.
2.ימצאו הבדלים ביחס לבני נוער עבריינים בהתאם למוצאם העדתי.
3.ימצא הבדל בין בעלי נטייה גבוהה לעונשיות לבין בעלי נטייה נמוכה באופן ההתמודדות עם נוער עבריין.

במחקר נעשה שימוש בשאלון על עונשיות כללית שחובר על-ידי יונאי שחר, בן-דוד שרה, לוי אינה ואביאלי הילה.

תוכן עניינים:
- סקירת ספרות:
מבוא
סביבה וסימנים לנוער מנותק
עבודת המשטרה מול נוער מנותק
עמדות וטיפול בנוער מנותק לשילוב מחדש במסלולים נורמטיביים
הפעלת מודל צדק מאחה וגישור וקבוצות דיון משפחתיות
עונשיות- סוגי ענישה, חומרת ענישה
גזענות
נתונים כללים על נוער מנותק בישראל ויוצאי עדות בריה"מ ואתיופיה
סקירת תוכניות לקליטת בני נוער עולי אתיופיה
- מתודולוגיה:
השערות המחקר
שיטה
מדגם
כלי המחקר
הליך המחקר
- תוצאות
- דיון
ביבליוגרפיה
נספחים

הערות מערכת: רוב החומר התיאורטי נלקח ממסמכי מרכז המחקר של הכנסת-
http://www.knesset.gov.il/mmm/
העבודה כוללת קובצי spss.

קטע מהעבודה:

במאמרה בדקה האייני (2001, Haynie) את השפעת סביבת החברים ורשתות חברתיות על נוער מנותק ועבריין תוך התמקדות ביחסי חברויות בהקשר זה. ממצאי מחקרה העלו כי כאשר לנער/ה יש חברים שהם עבריינים קיימת סבירות גבוהה ביותר להידרדרות לעבריינות של נער/ה זה. צפיפות רשתות חברים התגלתה במחקר כבעלת משקל רב ביותר ביכולת ההשפעה על הנער/ה בהקשרי עבריינות. יחד עם זאת, האייני מצאה כי לא כל הנבדקים מקרב הנוער הושפעו במידה שווה על ידי חבריהם העבריינים. למסקנת מחקרה של האייני יש השלכות מכריעות בהקשר הטיפול בנוער מנותק, שכן היא מסיקה כי חשוב ביותר להכיר היטב את סביבתו החברתית והרגשית של הנוער המנותק ורק לאחר היכרות זו לקבוע מה יהיו האמצעים הטיפוליים שיופעלו עליו בכדי לסייע להחזרתו למצב של נוער נורמטיביס.

תגים:

נוער מנותק · נוער עבריין · פשיעה · עדות · עדה · משטרה · שוטר · שוטרים · עבריינות · נוער

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלים בין שוטרים לבין אזרחים בהתייחסות לבני נוער ממוצא עדתי שונה", סמינריון אודות "הבדלים בין שוטרים לבין אזרחים בהתייחסות לבני נוער ממוצא עדתי שונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.