היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות הלאומיות הפלשתינית בקרב ערביי ישראל

עבודה מס' 067273

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ובאיזו מידה וכיצד ההתפתחות הלאומית הפלשתינאית בקרב ערביי ישראל השפיעה על יציבות המשטר בישראל בין 1967 ל1980?

6,168 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

"ארצי, ארצי, ארצי
לך אהובתי וליבי
את תכליתי ושאיפתי
ועל כן בני האדם
מה רבים הידיים המשתוקקים אליך
הוי ארצי, ארצי, ארצי
לך אהבתי וליבי"
ביטוי מלא עוצמה, רגש ותשוקה פנימית לפיסת אדמה נכספת, שמהווה חלק מתמהיל השאיפה האנושית של קבוצות בני אדם זה שנים ארוכות, יחד עם זהותם ותולדות מוצאם. יש כאן בעצם ביטוי לכמיהה לאומית של קבוצת בני אדם כלשהי לארץ משלהם.
בעבודה זאת אבדוק את סוגיית הזהות הלאומית הפלשתינאית בקרב ערביי ישראל לאחר מלחמת ששת-הימים והדרך שבה התהליך התחולל אל מול הרוב היהודי במדינת ישראל כמדינת כל אזרחיה, אך יותר של אזרחיה היהודים, האומנם?, והאם בתקופה שלאחר המלחמה זכתה הלאומיות הפלשתינאית לפריחה מחודשת?
החלטתי לבחור בנושא זה משום שהוא עניין אותי מאז ומתמיד והוא נמצא בכותרות של ארצנו יום-יום. יותר מכל, אני כאיש צבא, מכיר מקרוב את הדברים, אמנם בעיקר אל מול ערביי השטחים, אך ערביי ישראל מהוווים מבחינתי אספקט נוסף, בלתי נפרד מהפלשתינאים באשר הם.
מטרת המחקר- ההתפתחות הלאומית הפלשתינית בקרב ערביי ישראל בין 1967 ל-1980 .
שיטת המחקר- ניתוח תוכן איכותי של מקורות אמפיריים בדגש על ספרות אקדמית, כאשר הניתוח מתבסס על תיאוריות המסבירות את החומר התיאורטי המובא להלן והלקוח מתוך הרשימה הביבליוגרפית המצורפת.
שאלת המחקר- האם ובאיזו מידה וכיצד ההתפתחות הלאומית הפלשתינאית בקרב ערביי ישראל השפיעה על יציבות המשטר בישראל בין 1967 ל1980?
השערת המחקר- ההתעוררות הלאומית הפלשתינית השפיעה במידה ניכרת על יציבות המשטר בישראל בשנים הנחקרות.
במחקר שאבצע אסקור את התיאוריות הרלוונטיות ללאומיות ואף מודל מסוים העשוי להסביר את בעיית היציבות הפוליטית - דמוקרטית במדינות רב אתניות, כדוגמת ישראל, את הרקע ההיסטורי לתקופה, ההתעוררות הפלשתינאית בתקופה המדוברת, בדגש על פרשה מעצבת באותה תקופה זו. בפרק הסיכום תוצג ההבחנה שלי ביחס להשערת המחקר שהוצגה בפרק זה ע"פ הממצאים שיוצגו בפרק הניתוח.

תוכן עניינים
פרק 1 - מבוא
פרק 2 - פרק תיאורטי
פרק 3 - רקע היסטורי ויישום
פרק 4 - סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

"אני נשבע באלוהים, כי לא ננוח עד אשר נשיב את הלאומיות הערבית לפלשתין ואת פלשתין לאומה הערבית ..."(17). היעד הבסיסי של הערבים, קרי העמדה הרשמית, היה חיסול ישראל והציונות, או אי הכרה בזכות קיומה של מדינת ישראל. חיסול ישראל הנו השלב העיקרי לשחרור פלשתין. הערבים הדגישו יעד זה בביטויים שונים, חלקם מעורפלים, חלקם ברורים מאוד. הערבים סבלו מתחושת אשמה ופיצול חמורה, והיו חייבים למצוא גורם שילכד את שורותיהם ויגבש את הלאומיות. השאלה הנשאלת הינה האם ערביי ישראל, אותה אוכלוסיה פלשתינית ששרדה את מאורעות 1948, 1967 ואילך, גם הרגישה עצמה כחלק אינטגראלי מאותה תחושה ורצון עז כלפי ישראל ובכלל האם הרגישו שותפות לאותו מכלול עצום שנקרא האומה הערבית? או אולי האומה הפלשתינית? ואם כן כיצד התפתחו הדברים מבחינתם במהלך השנים לאחר 1967? האם נשאו נופך מיליטנטי קיצוני בהתייחסותם לישראל ונהיו מיעוט נבדל?

תגים:

לאומיות · זהות · לאומית · פלשתינאים · מלחמת · ששת · הימים · ערביי · ישראל · ערבי · השטחים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות הלאומיות הפלשתינית בקרב ערביי ישראל", סמינריון אודות "התפתחות הלאומיות הפלשתינית בקרב ערביי ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.