היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקניית מושגי מרחב בקרב ילדי גן מעוכבי התפתחות באמצעות התנסות פעילה

עבודה מס' 067247

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העברת 10 מערכי שיעור בנושא ואבחון פרטני.

46,128 מילים ,31 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו עסקה בהקניית מושגי מרחב בסיסיים (למעלה-למטה, בתוך-בחוץ, על-מתחת, לפני-מאחורי) בקרב קבוצת ילדי גן מעוכבי התפתחות.
יחידת ההוראה בנושא הקניית מושגי המרחב נערכה בגן לילדים מעוכבי התפתחות.
בגן לומדים 12 ילדים בטווח הגילאים 4-7.
קבוצת הילדים אשר נבחרה להיכלל במסגרת הוראת הקניית מושגי המרחב הינה קבוצה המורכבת משישה ילדים מעוכבי התפתחות, בעלי קשיים עיקריים בתחום השפתי ובתחום הקוגניטיבי, אשר נבחרו מבין כלל ילדי הגן בשל הצורך המשמעותי והחשיבות ברכישת מושגי המרחב הבסיסיים ובשל קשיים משמעותיים שגילו בנושא זה ביחס לשאר ילדי הגן.
מטרת עבודה זו הייתה להביא להקניה של מושגי המרחב הבסיסיים במהלך העברת יחידת הוראה המורכבת מ-10 שיעורים. ההקניה כללה זיהוי ושיוך של המושגים ביחס לגוף, לחפצים ולתמונות.
דרך הלימוד אשר נבחרה להקניה זו הייתה דרך ההתנסות הפעילה מפאת היותה אמצעי ההמחשה הקרוב ביותר למציאות, ומפאת העובדה כי דרך זו נותנת מענה לקשיים הספציפיים של קבוצת ילדים זו.
בטרם העברת יחידת ההוראה, נערך לכל ילד באופן פרטני אבחון ראשוני, אשר מטרתו הייתה לבדוק את נקודת המוצא של כל ילד וילד באשר לכל מושג ומושג. האבחון כלל שלושה שלבים באשר לכל צמד מושגי מרחב: ביחס לגוף, ביחס לחפצים וביחס לתמונות.
כמו כן, בכל שלב הייתה התייחסות הן לזיהוי והן לשיום המושג.
לאור תוצאות אבחון זה ובעקבותיו, הועברה יחידת ההוראה אשר כללה 10 שיעורים לששת ילדי הקבוצה. השיעורים נערכו באחד מחדרי הגן, אשר הוקצה באופן קבוע למטרה זו, פעם בשבוע במשך עונת סמסטר אחת.
עם סיום העברת יחידת ההוראה נערך אבחון לכל ילד באופן פרטני אבחון סופי, אשר מטרתו הייתה לבדוק האם חלה התקדמות באשר למושגי המרחב שנלמדו, בהשוואה לתוצאות האבחון הראשוני, ואם כן-מהי מידת ההתקדמות.
תוצאות האבחון העלו תמונה לפיה אכן חלה התקדמות ניכרת בקרב ששת ילדי הקבוצה באשר למושגי המרחב שנלמדו.
מידת ההתקדמות הינה כמובן תלוית-ילד ותלוית-מושג מרחב, אך ניתן לומר כי בסך הכל מידת ההתקדמות הייתה מספקת בהחלט.
המסקנה המרכזית לאור התוצאות הללו היא כי אכן אמצעי ההוראה בדרך ההתנסות הפעילה הינו אמצעי הוראה יעיל, משמעותי ותורם לילדים אלו בעלי עיכוב התפתחותי.
חשיבות הפעלת שיטת ההתנסות הפעילה הינה חשיבות בעלת משמעות לאין ערוך ותרומה עצומה בעבור אוכלוסיית החינוך המיוחד בכלל והעיכוב ההתפתחותי בפרט- בכך אין כל ספק כעת.
לאור זאת יש לעתיד לבוא, להשכיל ולהשתמש בשיטה זו, ובעזרתה, להפיק את המרב האפשרי.

תוכן העניינים:
תקציר
רקע תיאורטי: 1. רקע אודות הלקות
2. רקע אודות הנושא
3. רקע אודות אמצעי הלמידה
החלק המעשי:
א. חזון הגן
ב. תיאור מבנה הגן
ג. תיאור התלמידים
ד. שיקול דעת דידקטי בבחירת הנושא הדידקטי
ה. האבחון הראשוני
ו. מיפוי תוכן 10 השיעורים
ז. מערכי 10 השיעורים
ח. האבחון הסופי
ט. השוואת האבחון הראשוני והאבחון הסופי
י. סיכום
סיכום ודיון
רשימה ביבליוגרפית
נספח

קטע מהעבודה:

התפתחות
מושג אשר נמצא באוצר המילים היומיומי שלנו אך האם אנו אכן יודעים מהי המשמעות המדויקת של מושג זה?
התפתחות משמעה שינויים איכותיים תלויי-גיל וארגונים של ההתנהגות מחדש שהם סדירים-חלים ברצף הגיוני, מצטברים-כל שלב נתון כולל את כל השלבים שלפניו , ובעלי כיוון-השינויים בהתפתחות תמיד הולכים ונהיים מורכבים יותר (סרוף ושות' 1998).
למעשה, תהליך ההתפתחות מתרחש בכמה תחומים עיקריים כאשר כל אחד משפיע על רעהו במידה כזו או אחרת: שפתי, קוגניטיבי, מוטורי, חברתי ורגשי.
להלן נדון במספר תחומים מרכזיים:

תגים:

חינוך מיוחד · שפה · מושגים · לקויי · ADHD · הפרעת קשב · משחק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקניית מושגי מרחב בקרב ילדי גן מעוכבי התפתחות באמצעות התנסות פעילה", סמינריון אודות "הקניית מושגי מרחב בקרב ילדי גן מעוכבי התפתחות באמצעות התנסות פעילה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.