היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיתונות שלום בתקשורת הישראלית

עבודה מס' 067241

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח והשוואה בין סיקור אירוע חבלני יהודי אל מול אירוע חבלני פלסטיני.

7,034 מילים ,17 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מדינת ישראל סופגת מידי יום במשך קרוב לתשע שנים, מטחים של רקטות קאסם. רקטות אלו הפכו לשגרת חיים בעיר שדרות ובישובי עוטף עזה. העיר אשקלון הממוקמת כ-18 קילומטרים צפונית מערבית לשדרות נכנסה גם כן לאחרונה לטווח הרקטות המשופרות של ארגוני ההתנגדות הפלסטינים. המקרה אולי הקשה ביותר שידעה העיר אשקלון התרחש ביום רביעי 14.5.2008 בשעה 18:00 לערך, כאשר רקטת גארד נחתה בליבו של קניון חוצות אשר ממקום במרכז העיר. הפגיעה הישירה בקניון הביאה לתוצאה כואבת במיוחד, ארבעה פצועים קשה ועוד כשישים פצועים בדרגות שונות. התמונה שנחרטה בקרב רבים היא תמונתו של האב חסר האונים שלא ידע מה עלה בגורלן של אשתו וביתו התינוקת בת השנתיים ששהו באותה עת בקניון.
הבחירה באירוע זה על פני אירועים אחרים נעשתה מתוך מחשבה שאירוע זה יצר הד תקשורתי גדול עקב כמות הנפגעים ומקום הפגיעה הלא שגרתי. כמו כן פגיעה זו הביאה למה שמכונה בהגה הצבאית "עליית מדרגה" בלחימה בייננו לפלסטינים, השימוש בביטוי זה הוא חריג ולא דבר שבשגרה ובא להראות כיצד ממשלת ישראל מתייחסת לפגיעה הזו ועל התגובה הצפויה. אירוע זה נתפס על ידי הצד הישראלי כאירוע טרור לכל דבר, לעומת זאת בצד הפלסטיני אירוע זה נחשב לאירוע נוסף המביע את ההתנגדות לכיבוש הישראלי.
האירוע השני שבחרתי התרחש בתאריך 11.11.2007 באולם הכדורסל "מלחה" אשר בירושלים. דקה וחצי לסיום המשחק בין הפועל ירושלים להפועל חולון הושלך למגרש חזיז. יואב ליצשטיין שנכח במשחק כמאבטח שכל תפקידו לשמור על הסדר, אחז בחזיז שנזרק למגרש בכדי להרחיקו מהשחקנים ולאחר מספר שניות החזיז התפוצץ בידו. אירוע זה נגמר בכך שיואב ליצשטיין איבד שלוש מאצבעותיו.
בעבודתי אנסה למצוא סממנים של עיתונות שלום באירועים שסקרתי, תוך כדי ניתוח הכותרות בעיתונים המרכזים בישראל "ידיעות אחרונות", "מעריב" ו"הארץ". בנוסף אנסה לבחון האם שני האירועים חבלנים הללו מסוקרים באופן דומה או שקיים הבדל בסיקורו של אירוע חבלני פלסטיני אל מול אירוע חבלני יהודי.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
- עיתונות שלום
- מקורות הסכסוך ישראלי-פלסטיני
- אופיו התרבותי של הסכסוך הישראלי פלשתינאי
- הבניה חברתית של הסכסוך הישראלי-פלסטיני
- ייצוגם של הערבים בתקשורת הישראלית
- טרור יהודי
הצגת הממצאים וניתוחם
דיון
סיכום מסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עיתונות שלום החלה את דרכה בשנת 1970, בתחילת דרכה שימשו צמד המילים "עיתונות שלום" כסלוגן אך עם הזמן התפתחו לכדי רעיון חלוצי על ידי פרופ' יוהאן גלטונג הנורווגי. מטרתו הייתה לבקר את ההעדפה למלחמה, של העיתונות הפופולארית מסביב לעולם (שנער, 2007). עיתונות שלום מציעה דרך חלופית לסקר ולדווח "חדשות", דרך אשר כל כולה מכוונת שלום (Peace Oriented). מטרתה של עיתונות השלום היא להפוך את הסכסוך לשקוף, באמצעות חשיפת הרקע והקונטקסט הרחב של האירועים תוך כדי התייחסות מאוזנת, לאנשים ולסבל, בכל צידי הסכסוך (Galtung, 2000). על פי פרופסור יוהן גלטונג התקשורת כיום בכל העולם מעדיפה לסקר מלחמה על פני שלום דבר אשר מבנה מציאות מעוותת. כלומר, אמצעי התקשורת מציגים סכסוכים אשר אין להם מוצא והם ללא פתרון דבר אשר רק מגביר את האלימות אשר מתפרצת מתוך ייאוש. צורת הסיקור של עיתונות שלום מתמקדת ביצירתיות של יישוב סכסוכים, ביצירה ושימור של מצב השלום, המוגדר כמצב של "אין-אלימות + יצירתיות" (Lynch & McGoldrick, 2005).

תגים:

עיתונות · שלום · מלחמה · פיגועים · טרור · אירוע חבלני · כותרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיתונות שלום בתקשורת הישראלית", סמינריון אודות "עיתונות שלום בתקשורת הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.