היישום אינו מחובר לאינטרנט

גיוון תבניות הוראה

עבודה מס' 067222

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שימוש בכלי חשיבה כחלק מתהליכי למידה בסביבה מודרנית קונסטרוקטיביסטית בדגש על תהליכי פתרון בעיות.

12,273 מילים ,18 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו נועדה לחשוף תפיסות חדשות בהוראה/למידה. התפיסה העיקרית של תהליך למידה המוצגת בעבודה זו, היא הקונסטרוקטיביזם. תפיסה זו מניחה שהאדם נולד עם מערכת של קטגוריות מושגיות, בעזרתן הוא בונה לעצמו, בעקבות ההתנסות, את הידע שלו על העולם.

בעבודה זו 3 חלקים מרכזיים: החלק התיאורטי - בו ישנה סקירה על התפיסה הקונסטרוקטוביסטית ויישומה בהוראה/למידה ותהליכי פתרון בעיות המהווים תהליכים של למידה בסביבה מודרנית.
החלק היישומי - בו מבוצעות הלכה למעשה פעילויות שתוכננו לאור התפיסות החדשות שמתוארות בחלק התיאורטי והחלק המחקרי - בו מובאים ניתוחי תוכן ודיון של כלי המחקר שהשתמשתי בהם בשטח העוסקים בנושא הנדון.

מטרות העבודה הן:
הגדרה ותאור הסביבה הלימודית המודרנית.
השוואה בין תפיסות חינוכיות (מסורתיות ומודרניות).
לבדוק כיצד השינויים שחלו בסביבה הלימודית משפיעות על הלומד.
לבדוק כיצד כלי חשיבה שונים כגון: ששת כובעי חשיבה (דה בונו) מסייעים בפתרון בעיות והבניה של ידע.

שאלת המחקר בעבודה זו, היא האם שימוש בכלי חשיבה שונים, בסביבה לימודית הקונסטרוקטוביסטית המסייעים בתהליכי פתרון בעיות, מאפשרים הבניה של ידע?
השערת המחקר הינה שבסביבת לימודים קונסטרוקטוביסטית, שימוש בכלי חשיבה כמסייע בתהליכי פתרון בעיות, מאפשר ליישם תהליכים של הבניית ידע באמצעות הפעלת חשיבה ביקורתית, שיפוטית ויצירתית.

כדי לבדוק השערה זו נערך מחקר איכותני, שכלל ראיון ותצפית על פעילויות תלמידים בכיתה ו' בביה"ס במרכז הארץ. הפעילויות כולן עסקו בתהליכי פתרון בעיות, תוך יישום כלי חשיבה שונים, שמציע אדוארד דה בונו (1993).
מן הממצאים עולה כי תהליכי פתרון בעיות באמצעות ששת כובעי חשיבה מאפשרים הבניה של ידע.

תוכן העניינים:
1. מבוא

2. רקע תיאורטי
א. סביבה לימודית מהי?
ב. הסביבה הלימודית החדשה מהי?
ג. למידה מהי?
ד. גישות פסיכולוגיות ותפיסות חדשות
בהוראה/למידה - קונסטרוקטיביזם והבניית ידע
ה. תהליכי פתרון בעיות

3. פרק יישומי
4. דיון וממצאים
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

הלמידה כתהליך שבו רוכשים ידיעות ומשתמשים בהן, היוותה ועדיין מהווה אתגר חשוב בהסבר התנהגות האדם. ככל שמגלים דבר חדש אודותיה, נוכחים שנותרו עדיין גורמים רבים שלא נמצא להם מענה. המדע המתפתח גורם לכך שכל גילוי מציב שאלות חדשות.
המשמעות שיש ללמידה, לא רק במובנה הפורמאלי, אלא גם בחיי היומיום ובחיים הממשיים של הלומד, החלה לתפוס מקום חשוב ומוגדר בתפקודי הלמידה (גלבוע, 1992, עמ' 6).
לא ניתן להתעלם מתהליך של התפוצצות המידע וקצב השינויים הגדול המציב שאלות לא רק לגבי תחומי הידע שיש להקנות בבית הספר אלא גם לגבי הכישורים שיש לטפח בלומד, כדי שיהיה מסוגל לתפקד בעולם העשיר במידע וטכנולוגיה.

עבודה זו, עיקרה מפגש עם כלי חשיבה שונים המסייעים בתהליכי פתרון בעיות המאפשרים הבניה של ידע.
"הלמידה הדקלומית היא מצב שכיח בהוראה בו התלמיד מסוגל לדקלם, בכתב או בע"פ ידע מסוים שנרכש בשיעור...אך אינו מסוגל להשתמש בידע זה בניתוח מצבים ובפתרון בעיות" (כהן, 1989, 243).

תגים:

ששת כובעי חשיבה · גיוון · תבניות הוראה · סביבה לימודית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גיוון תבניות הוראה", סמינריון אודות "גיוון תבניות הוראה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.