היישום אינו מחובר לאינטרנט

"פרספוליס": סיפורה של המהפכה האיראנית

עבודה מס' 067165

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע היסטורי, הסיבות שהובילו למהפכה והשלכותיה על העם האיראני.

4,146 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

"פרספוליס-סיפורה של ילדות", ספר הקומיקס הסמי-אוטוביוגרפי, של מרג'אן סטראפי (אשר הוגדר על ידי המחברת כפרוזה מאויירת) מתאר את סיפורה של ילדה קטנה אחת בעיר טהראן. באיורים בשחור לבן, מנקודת מבט ילדותית, מספרת סטראפי על החיים בטהראן של המהפכה. הספר מתאר את קורותיה של המהפכה האסלאמית שהפכה אלימה יותר ויותר. המהפכנים שאתמול שוחררו כגיבורים מן הכלא, הוצאו להורג כבוגדים על ידי משמרות המהפכה. ב-1980 פלש סדאם חוסיין לאיראן והחלה המלחמה הגדולה בה הופצצו ערי איראן בטילים עיראקיים, וילדים בני ארבע עשרה נשלחו לחזית כשבכיסם מפתחות מפלסטיק שיפתחו להם את שערי גן העדן.
באמצעות איורים פשוטים ונקודת מבט ילדותית מציגה סטראפי ביקורת חריפה כנגד המשטר האיראני ועוולותיו, אך יותר מכל ספרה הוא מחאה ליברלית חילונית נגד הדיקטטורה האיראנית.

בעבודה זו אביא רקע היסטורי ואתאר את הסיבות שהובילו למהפכה ואת השלכותיה על העם האיראני.

תוכן העניינים:
מבוא
חופש ביטוי, קריקטורות והעולם הערבי
"מהפכת 1979" - מבוא
רקע וסיבות למהפכה
המהפכה והאכזבה ממנה
מעמד הנשים באיראן שלאחר המהפכה
איראן פוסט המהפכה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חופש ביטוי, קריקטורות והעולם הערבי:
ייחודו של הספר וייחודה של הביקורת המובאת בו הם באופן ההגשה- איורים. צורת הבעה זו חשובה ביותר, מאחר וגם אם הספר "פרספוליס" אסור לפרסום באיראן בפרט ולמדינות דיקטטוריות מוסלמיות בכלל (ומכאן גם לתרגום), ניתן בקלות להבין את מסריו בזכות ציוריה של המחברת. כאשר סטראפי מציגה דמות או חוויה שהיא מתנגדת לה, הציור מוגזם ובעל מאפיינים קריקטוריים. בשונה מהתקשורת המערבית, התקשורת הערבית מייחסת לקריקטורות חשיבות רבה, וניתן להגדיר אותה כאבן בוחן למצב הפוליטי, הכלכלי והחברתי של מדינות ערב. לא בכדי חוקרים מתחום המזרחנות מרבים להשתמש באפקט הוויזואלי לצורך לימוד התרבות הזו, שכן, העיתונות הכתובה משתמשת בכלי זה לצורך העברת מסרים שלא תמיד היו רוצים או יכולים להעביר על ידי המילה הכתובה. אם יורשה לי להציע תזה נוספת מדוע כלי תקשורתי זה מהווה מקור תקשורתי חשוב, הרי שצבעוניותם של הערבים, תרבותם המיוחדת, הנטייה לתפיסה מעגלית (למשל כיפות מסגד עגולות, קשתות בכניסה לבתים ובחלונות) על פני תפיסה קווית שמה אותם קרוב לתקשורת ויזואלית פשוטה דרך הקריקטורות למינן.
אך בפועל מפגינים המוסלמים חוסר סובלנות לתקשורת המערבית בכלל ולקריקטורות מערביות בפרט.

תגים:

קומיקס · המהפכה באיראן · מהפכת האייתולות · פרספוליס · איראן · איסלם רדיקלי · איסלאם · שאה · חומייני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""פרספוליס": סיפורה של המהפכה האיראנית", סמינריון אודות ""פרספוליס": סיפורה של המהפכה האיראנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.