היישום אינו מחובר לאינטרנט

סקירת ספרו של רוג'רס ברובייקר בנושא אזרחות וריבונות לאומית בגרמניה וצרפת

עבודה מס' 067154

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרו של רוג'רס ברובייקר העורך השוואה בין מוסד האזרחות בהיסטוריה הלאומית והמדינית של שתי המדינות.

1,873 מילים ,3 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

ספרו של רוג'רס ברובייקר בוחן את אחד ממושגי היסוד של המדינה המודרנית: מוסד האזרחות הפורמלית (citizenship) ומשמעותו ביחס לתפיסת הריבונות הלאומית (nationhood), באמצעות השוואה בין שתי מדינות מרכזיות במרקם הישות האירופית, צרפת וגרמניה. התימה המרכזית בספר שלפנינו מעמידה את שתיהן זו מול זו כמייצגות גישות שונות לחלוטין, ולפרקים סותרות, ביחס לתפיסתן את מוסד האזרחות ואת מעמדן הנפרד והעצמאי כאומה. בעוד שבגרמניה מבוסס מוסד האזרחות על עיקרון אתני-ביולוגי של קרבת דם (jus sanguinis), בצרפת מושתתת הזכות לאזרחות על משתנה גיאוגרפי של הטריטוריה בה נולד האדם (jus soli). בהמשך המחקר מנתח ברובייקר את ההבדל המהותי הזה בין שתי המדינות על פני מישורים שונים. במישור הראשון, הוא רואה בו תולדה של אירועים פוליטיים-חברתיים ונסיבות היסטוריות בכל מדינה; ההסבר השני כולל התייחסות למרכיבים תרבותיים, כמערך של אמונות ותפיסות עולם, שהובילו לאימוץ הגישות הללו. לפיכך, נראה כי בבסיסו מציע הספר ניתוח היסטורי השוואתי מתוך גישה מוסדית, המשיק גם לגישה התרבותית, במובן זה שהוא עוסק במערכת של רעיונות נלמדים שבני אדם משתמשים בהם על מנת לממש את האינטרסים שלהם.

קטע מהעבודה:

ברובייקר מניח כי אופן התגבשותן של שתי המדינות בעידן המודרני - צרפת באמצעות מהפכה דמוקרטית וגרמניה בתהליך שכלל רצף של מלחמות יזומות שהובילו לאיחוד אתנו-לאומי - היא הגורם, אך לא אחת גם התוצאה, של הבדלים מהותיים בתפיסה העצמית של כל אחד מהלאומים ביחס לאחרים. המהפכה הצרפתית, שברובייקר מבחין בארבעה היבטים שלה (בורגני, דמוקרטי, לאומי ובירוקרטי), מיזגה את הזכות הכללית לאזרחות, ירושת השלטון האבסולוטי בצרפת, וזכות היתר שניתנה למעטים בימי-הביניים ובתחילת העת המודרנית, לישות אחת, ואף תפסה עצמה כבשורה אוניברסלית השואפת להחיל עצמה על כל העמים והמדינות. ככזו, ראתה במוסד האזרחות כלי בירוקרטי המעגן את מחויבותו של האדם לרעיונותיה ועקרונותיה. לעומתה, הפוליטיקה הפרוסית, ברוח הלאומיות של המאה ה-19, ראתה באזרחות תעודת חברות בלאום המתהווה במרכז אירופה, המבקש להגדיר את עצמו בנפרד מלאומים אחרים על בסיס הגדרה אתנית.

תגים:

צרפת · גרמניה · אזרחות · מיעוטים · אינטגרציה · אירופה · אסימילציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סקירת ספרו של רוג'רס ברובייקר בנושא אזרחות וריבונות לאומית בגרמניה וצרפת", סמינריון אודות "סקירת ספרו של רוג'רס ברובייקר בנושא אזרחות וריבונות לאומית בגרמניה וצרפת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.