היישום אינו מחובר לאינטרנט

המסיכה האחרונה לאלתרמן

עבודה מס' 010252

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ספרו של אלתרמן, רקעו ומסרו, האם מסר זה תואם את דעותיו.

3,818 מילים ,7 מקורות

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
1.הצגת הנושא
2.כתיבתו הפובלציסטית של אלתרמן
3.ניתוח היצירה
א.אלתרמן בסוף 1967
ב.נושא הספר
ג.בעד מי הסיפור
ד.הניגודים
ה.סיבת כתיבת החיבור
4.סיכום
5.ביבליוגרפיה

הצגת הנושא
לאחר קום המדינה אלתרמן תפס מקום בולט בשל כתיבתו בעיתונות ובשל כתיבתו לתאטרון. גם בפזמונים אותם חיבר ניתן לראות את הפן הפוליטי שלו. באותם שנים הוא הרבה לכתוב שירה אומנותית, שירה עיתונאית, תרגום, שירה קלה, פזמונים ומאמרים.
בשנת 1958 הופיע יצירה גדולה שלו "עיר היונה"- ספר שירים שנושאו הוא תקומת המדינה. אף אחד מלבדו לא ניסה כוחו בכתיבת האפוס של תקומת המדינה בשנים 1946-1950.
בשנת 1967 אלתרמן נוטש את עיתון "דבר" לטובת עיתון מעריב וכותב טור שבועי בפרוזה. יש בזה עוד מהלך בכתיבתו ויצירתו מעבר לכתיבת שירה- כתיבת פובלציסטיקה שעוסקת בענייני השעה. המאמרים שנכתבים במעריב שייכים לצורה של הכתיבה העיתונאית. מ1967- כתב אלתרמן שירים שקובצו בספר מיוחד "החוט המשולש".
ספרו האחרון של אלתרמן הוא "המסיכה האחרונה" בו, כהרגלו, הוא מביע מסר פוליטי-מדיני-חברתי. הספר פורסם בשנת 1968, לאחר מלחמת ששת הימים ומביע מסר חברתי עמוק, התואם את השקפתו הפוליטית מדינית חברתית של אלתרמן. הספר יצא בהוצאת "מעריב" ומקץ מספר שנים, ב1971- נדפס שנים כאחד הפרקים של הספר "במעגל" המכיל מאמרים ורשימות של אלתרמן מהשנים 1932-1968.

מטרת עבודה זו היא לסקור את ספרו של אלתרמן ולנסות לראות באיזה רקע הוא נכתב ומה המסר שהוא מביע; האם מסר זה תואם את דעותיו הימניות וכיצד. האם החוט המשולש (עם ישראל, העם היהודי וארץ ישראל) בו דוגל אלתרמן מתקיים גם כאן.

מקורות:

אלתרמן נתן, המסיכה האחרונה, ספריית מעריב, 1968.
דורמן מנחם, החוט המשולש, הוצאת הקיבוץ המאוחד, תשל"א.
דורמן מנחם, אלתרמן ויצירתו, הוצאת הספרים של אוניברסיטת בן גוריון, 1989.
זבולוני שלום, 'מסיכה האחרונה', ניב הקבוצה, 1969, עמודים 141-140.
מגד מתי, "נתן אלתרמן- כפל הפנים של המשורר", מולד, 1970.
שמיר זיוה, עוד חוזר הניגון, הוצאת אוניברסיטת תל-אביב, 1989.
שמיר משה, נתן אלתרמן- המשורר כמנהיג, הוצאת דביר, תל-אביב, 1988.

תגים:

נתן · אלתרמן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המסיכה האחרונה לאלתרמן", סמינריון אודות "המסיכה האחרונה לאלתרמן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.