היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטרדה מינית - היבטים פליליים

עבודה מס' 067142

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגבול שבין חיזור להטרדה מינית מילולית- היכן נחצה קו ההפרדה שהופך התייחסות מילולית בעלת אופי מיני, הבעייתיות בהגדרת החוק, המחלוקות והביקורות.

10,396 מילים ,56 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

"להביא את ושתי המלכה... להראות העמים והשרים את יופייה" (1)
תופעת ההטרדה המינית תפסה חלק נכבד מההיסטוריה האנושית עוד מימי קדמא דנא, ידוע לנו סיפורו של המלך אחשוורוש שהביא את אשתו וושתי לארמונו על מנת להציג אותה בעירום בפני כל נתיניו לשם סיפוק גאוותו, סירובה של זו לבקשתו גרם להדחתה מתואר המלכה. גם לאחר שהתקיים דיון בפני דייני המלך "יודעי כל דבר", הם פסקו לרעתה של הקורבן שעברה יחס משפיל ומבזה. אצל דפנה בת הנהר, ההטרדות המיניות הבלתי פוסקות של האל האולימפי אפולו, היו כה קשות, עד שהעדיפה למחוק את זהותה ולאבד את אנושיותה(2). כיום לאחר חקיקתו של החוק למניעת הטרדה מינית-1998 (3) (להלן: "החוק"), היה ניתן לתבוע בנקל את אחשוורוש בגין ביזוי והשפלה מכוח סעיף 3(א)(5) לחוק, וכן על ניצול יחסי מרות מכוח סעיף 3(א)(6)(ג). את אפולו ניתן היה לתבוע מכוח סעיפים 3(א)(3) ו- 3(א)(4) על התייחסויותיו והצעותיו המיניות, החוזרות ונשנות, כלפי דפנה בת הנהר.

החוק למניעת הטרדה מינית, מעורר מחלוקות וביקורות רבות לצד שבחים, על כך ועוד אדון בעבודתי הנוגעת לבעייתיות בהגדרת החוק. שאלת המחקר תעסוק, בין היתר, בגבול שבין חיזור להטרדה מינית מילולית. היכן נחצה קו ההפרדה הלבן שהופך התייחסות מילולית בעלת אופי מיני, ממותרת לאסורה? זאת ועוד, האם ישנה הצדקה לענישה פלילית על התבטאות כזאת בהיעדר יסוד נפשי? מהי התגובה הנדרשת מקורבן הטרדה מינית ? ולבסוף אדון במורכבות של יחסי עובד-מעביד וניצול יחסי מרות, זאת בעקבות פסק הדין התקדימי של בית הדין הארצי לעבודה, בו הוטלה אחריות בלעדית על המעביד.

נושא זה הינו מורכב מעין כמותו ומעלה שאלות משפטיות רבות נוספות, ביניהן: מהו נטל ההוכחה הנדרש, דיון בדלתיים סגורות, פגיעתו של החוק בעיקרון חופש הביטוי, מהן התרופות שיש להעניק לקורבן, צדדים שלישיים המעורבים בתביעות אלה, מסכת הראיות הנדרשות מהקורבן ועוד שאלות להן יש מקום נפרד בעבודות נוספות. אני בחרתי להתייחס לנקודות הבעייתיות שמטרידות אותי יותר מאחרות, אותן הזכרתי באמור לעיל.

בעבודתי אתייחס לקורבנות ההטרדה בלשון נקבה, למרות שכוונתי לכלל המגדרים, שכבת הנשים הן הסובלות העיקריות מתופעה זו ולכן אתמקד בהן.
לסיכום, מכת המדינה הפוקדת אותנו בנושא ההטרדה המינית, מחייבת שינוי בתפישת החברה לגבי מעמד הנשים ועיצוב דמותן מחדש. שינוי אווירה סטריאוטיפית, מוסרית ופטריארכלית , המושרשת כל כך עמוק בתודעה של הציבור הגברי (והנשי) במשך מאות שנים, מחייב טיפול מיוחד ואפילו קיצוני.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א'
מהי הטרדה מינית
הטרדה מינית בעבודה
המצב בישראל טרם חקיקתו של החוק למניעת הטרדה מינית
משפט השוואתי : ההטרדה המינית בארה"ב
הטרדה מינית : נתונים סטטיסטיים
פרק ב'
ביקורת על החוק למניעת הטרדה מינית-1998
ענישה פלילית או ענישה אזרחית ?
מעמדם של יחסי מרות במערכת יחסים אינטימית
היסוד הנפשי
"הראה"- במילים או בהתנהגות ובלבד שלא היה ספק סביר לגבי משמעות ההתנהגות
עבירת התנהגות או עבירת תוצאה?
מאמרם של פרופסור מרדכי קרמניצר וליאת מורג לבנון וההתייחסות
ביקורות נוספות
פרק ג'
פרשת רמון (והתייחסות לפרשת קצב)
פסק דין פלונית נ' אלמוני
נקודות נוספות למחשבה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הטרדה מינית יכולה להתרחש בבית קולנוע, בבית, ברחוב, באוניברסיטה, באוטובוס, בין עורך דין ללקוח, במרכז קניות, חנות בגדים ובכל מקום אחר בו ישנה אפשרות לאינטראקציה בין בני אדם. הטרדה מינית היא התנהגות המחייבת אופי מיני, היא יכולה להיות אישית או סביבתית, גופנית או מילולית, ויכולה להופיע ברמות חומרה שונות, אם כי צריך שתהיה בה פגיעה ממשית . השלכותיה הכלכליות והנפשיות על הקורבן הינן קשות,הן כוללות תחושת פחד, כעס, דיכאון, תשישות, סיוטים, השפלה וגם כאבי ראש, נדודי שינה וחוסר תיאבון. אגודת הפסיכיאטרים האמריקאית מכירה בפגיעה נפשית כתוצאה מהטרדה מינית, כמחלה.

תגים:

הטרדה · מינית · בעבודה · החוק · למניעת · הטרדה · מינית · פרשת · רמון · פרשת · קצב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטרדה מינית - היבטים פליליים", סמינריון אודות "הטרדה מינית - היבטים פליליים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.