היישום אינו מחובר לאינטרנט

הועד הערבי העליון

עבודה מס' 067139

מחיר: 235.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת יחסו של הועד עם ערביי ארץ ישראל, עם מדינות ערב ועם המנדט בריטי.

8,170 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

שאלת המחקר העומדת בבסיסה של עבודה זו הינה מה היו ההשפעות והגורמים אשר עיצבו את מעמדו של הועד הערבי העליון ומה השפיע על עמדותיו ופועלו. אנסה לבחון את יחסיו והאינטראקציה של הועד הערבי העליון עם שלוש ישויות משמעותיות- ערביי ישראל, מדינות ערב והממשל הבריטי. הנחת היסוד בעבודה זו מתבססת על כך שלקשרי הועד הערבי העליון עם כל אחת מהישויות הללו הייתה השפעה מרחיקת לכת על פועלו ועל עמדותיו כלפי הסכסוך היהודי-ערב כמו כן הייתה השפעה על הזדמנויות פוליטיות כאלו ואחרות שמוצו או פוספסו.
הפרק הראשון בעבודה ידון במערכת היחסים של הועד הערבי העליון עם ערביי ישראל וינסה לבדוק האם התקיימה במקרה זה מערכת של תלות הדדית ושל יחסי "מנהיגים" ו"מונהגים". הפרק השני ידון בקשרים שבין הועד הערבי העליון לבין מדינות ערב בדגש על שליטי המדינות הערביות וכיצד האינטראקציה בין שתי הישויות הללו עזרה לעצב את השתלשלות האירועים עד לתבוסת הערבים ב-1948. הפרק השלישי והאחרון ידון ביחסים בין הועד הערבי העליון כגוף פוליטי ייצוגי לבין השלטונות הבריטיים וינסה לבדוק מה היה מעמדו של הועד בעיני הבריטים והאם הם ראו בו שותף פוליטי או גוף נשלט וחסר השפעה פוליטית ממשית.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: הועד הערבי העליון וערביי ישראל
פרק 2: הועד הערבי העליון ומדינות ערב
פרק 3: הועד הערבי העליון והממשל הבריטי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השביתה והמרד באביב-סתיו 1936 היוו מבחן למידת סמכותו ומנהיגותו של הועד הערבי העליון בפני ערביי ישראל, שהוקם בלחץ התסיסה הציבורית והאירועים האלימים, כביטוי של אחדות לאומית ואחריות ציבורית. כבר מתחילת המרד הכחיש הועד הערבי העליון קשר כלשהו עם "המרד" באזורי השדה או עם הטרור העירוני. אולם ברי כי לו, ולועדות הלאומיות הכפופות לו, היתה יד בארגון חבורות הלוחמים הכפריות, במימונן ובהעברת אספקה, וכן היה לו לפחות חלק בטרור העירוני. עוזריו של אמין אל-חוסייני טענו לימים, כי הוא הנהיג את המרד בחשאי בשני חודשיו הראשוני אולם המועצה המוסלמית העליונה שלו נמנעה במפורש מתמיכה פומבית במרד או מהענקת גושפנקה דתית לו, ואילו המופתי עצמו אמר בשלב זה שהוא "נגד אלימות, מפני שהאלימות לא תביא לו שום תוצאות חיוביות". דומה שכמנהגו "שיחק משחק כפול" כדברי משקיף בריטי.

תגים:

ארץ · ישראל · התאגדות · ערביי · פלשתין · פלסטינה · המופתי · הגדול · אלחוסייני · נשאשיבי · סכסוך · ישראלי · פלסטיני · תנועה · לאומית · מנדט · בריטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הועד הערבי העליון", סמינריון אודות "הועד הערבי העליון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.