היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבלת החלטות בעת משבר ישראל- ירדן בספטמבר השחור 1970

עבודה מס' 067087

מחיר: 253.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ובאיזו מידה בעת משבר "ספטמבר השחור" נקט חוסין בתהליך קבלת החלטות על פי המודל האנליטי.

2,992 מילים ,19 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

התגרויותיהם של המחבלים בכוחות הביטחון הירדניים הגיעו לשיאם בשנת 1970. המחבלים השתלטו למעשה על ריכוזי הפלשתינים בירדן, הקימו מחסומי ביקורות בדרכים, סחטו כספים ותקפו את יחידות הצבא והמשטרה למרות הסכמים שנעשו ביניהם.
ב 26 יולי 1970 הודיעה ממשלת ירדן שהיא מקבלת את היוזמת (השלום של) רוגרס, אולם המחבלים לא הפסיקו את האש ואף הגבירו את פעילותם מתחום ירדן.
ב 15 ספטמבר פיטר המלך את ממשלת עבד אל מונעים ריפאעי והקים ממשלה צבאית בראשות הבריגדר מחמד דאוד וכעבור יומיים פתח צבא ירדן בהתקפה על מפקדות המחבלים שהשתכנו בלב ריכוזיים אזרחיים (ואלך, 2000 :100).
חוסיין מצא עצמו במלחמה שלא לו והתחבט בשאלה האם להתערב, איך להתערב ומתי להתערב ומה ההשלכות של התערבותו.
האדם בעת תחושת איום שואף להסיר האיום ממנו על ידי מיתון והפחתת האיום. הפחתת האיום יכולה להיעשות בדרך של הסכמה על ידי פשרה וויתורים או ע"י הסלמה ועד יציאה למלחמה.
כלל השלבים הללו מלווים בתהליך קבלת החלטות אותה מבצע מקבל ההחלטה על דרך סיום המשבר.
קבלת החלטות על פי בריצ'ר מסתיים במעשה של אדם או של קבוצות אנשים וכרוך בבחירה בין שתי אפשרויות פעולה או יותר (בריצר,1980 :3).
שאלת המחקר אשר נשאל בעבודה היא: האם בעת משבר גוברים הסיכויים שתהליך קבלת ההחלטות יתנהל על פי המודל האנליטי? ובהתייחס לעבודה זו נשאל: האם בעת משבר "ספטמבר השחור" נקט המלך חוסיין בתהליך קבלת החלטות על פי המודל האנליטי?
השערת המחקר היא: ככל שיגבר המשבר כך יגדל הסיכוי שתהליך קבלת ההחלטות יתנהל על פי המודל האנליטי. השערת המחקר הספציפית היא: ככל שיגבר המשבר ספטמבר השחור כך יגבר הסיכוי שקבלת ההחלטות של המלך חוסיין תהיה על פי הדגם האנליטי.
עבודתנו תתבסס על חומר תיאורטי ואמפירי שפורסם.
בפרק התיאורטי נגדיר מהו משבר, ממדיו ומאפייני יחידת מקבלי ההחלטות ב 3 תקופות: טרום-משבר, משבר, בתר משבר.
בפרק האמפירי נבחן את תהליך קבלת ההחלטות של המלך חוסיין בעת המשבר בירדן בתקופת ספטמבר השחור, 1970 בהתבסס על החומר התיאורטי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק תיאורטי
פרק אמפירי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תהליך קבלת החלטות - מוגדר על ידי פרנקל כתהליך המסתיים במעשה של אדם או קבוצת אנשים וכרוך בבחירה בין שתי אפשרויות פעולה או יותר. בכל תהליך קבלת החלטות בוחנים מיהו מקבל ההחלטה, איזה מידע יש ברשותו, כמה זמן עומד לרשותו, עיתוי קבלת ההחלטה (משבר/שגרה) ובסופו של דבר תהליך כיצד התקבלה ההחלטה.
בריצר מגדיר משבר ברמת מערכת - מצב המחולל שינוי נמהר או פתאומי באחד ממשתני היסוד של המערכת, סיכון למבנה המערכת או שיבוש והפרעה באינטראקציות שבין השחקנים למערכת . (מועלם, 10.3.2004 ).

תגים:

קבלת · החלטות · משבר · ספטמבר · השחור · ישראל · ארצות · הברית · 1970 · בריצ'ר · רציונלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבלת החלטות בעת משבר ישראל- ירדן בספטמבר השחור 1970", סמינריון אודות "קבלת החלטות בעת משבר ישראל- ירדן בספטמבר השחור 1970" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.