היישום אינו מחובר לאינטרנט

עובדים זרים במדינת ישראל

עבודה מס' 067051

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הצורך בהבאת עובדים זרים לישראל ודרכי ההתמודדות עם העליה במספר העובדים הזרים.

3,505 מילים ,5 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עובד זר או מהגר עבודה הינו אדם העובר למדינה אחרת שאינו אזרח או תושב בה, על מנת למצוא מקורות פרנסה. לעיתים מדובר בהגירה שבסופה התאזרחות במדינה האחרת, ולעתים מדובר בהגירה למספר שנים מוגבל, לשם שיפור מצבו הכלכלי של העובד.
בישראל הפכו העובדים הזרים לגורם משמעותי החל משנות ה-90.
מרבית המדינות במערב, מספקות אשרות שהיה חוקיות וזמניות למספר מוגבל של מהגרי עבודה בהתאם לצרכיהן, על מנת למלא מחסור בכוח עבודה במגזרי תעסוקה אשר אינם אטרקטיביים עבור אזרחיה המקומיים, בעיקר בשל השכר הנמוך, אך גם בשל רתיעה תרבותית מעבודות מסוימות. בנוסך לכך, אחוז ניכר מכלל מהגרי העבודה במרבית ערי המערב שוהים ועובדים בהן ללא אשרות חוקיות.
בעבודה זו נבחן מדוע יש צורך בהבאת עובדים זרים לארץ ישראל, נלמד כיצד מדינת ישראל מתמודדת עם כמות העובדים הזרים שהלכה וגדלה עם השנים, עוד נראה כיצד המעסיקים מתמודדים אל מול הקנסות אותם הם מקבלים, נבדוק מהם התנאים בהם "זוכים" העובדים לעבוד ומהם הזכויות אותם הם מקבלים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מקומם של העובדים הזרים בשוק העבודה הישראלי
3. הסדר הכבילה
4. זכויות ותנאים סוציאליים לעובדים זרים
5. אכיפה וענישה בגין העסקת עובדים זרים ללא היתר
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העובדים הזרים כבשו לעצמם בשנים האחרונות מקום ניכר בשוק העבודה הישראלי. בענפים מסוימים כמו בנייה, חקלאות וסיעוד משקלם בולט במיוחד, עד כדי הפיכת עבודת הזרים לנורמה.
העובדים הזרים החלו להגיע לישראל במס' גדולים במחצית השנייה של שנות ה80 ותחילת שנות ה90. בעקבות התקוממות הפלסטינים בשטחים נוצר מחסור בעובדים פלסטינים ודבר זה גרם למעסיקים להפעיל לחצים כבדים על הממשלה לקבלת רישיונות להבאתם של עובדים זרים לישראל. הממשלה תחילה סירבה להעניק רישיונות להבאת עובדים זרים אך עם גלי העלייה הגדולים בשנות ה90 נעשו ניסיונות לגרום לכך שעולים חדשים יחליפו את העובדים הפלסטינים.

תגים:

עובדים · זרים · מהגר · עבודה · הסדר · כבילה · עבדות · עבד · הגירת · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עובדים זרים במדינת ישראל", סמינריון אודות "עובדים זרים במדינת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.