היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימור היבטים אקולוגיים - כלובי הדגים באילת

עבודה מס' 066973

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור המאבק בחברות כלובי הדגים באילת: הרקע למאבק, איומים ותוכניות פיתוח, הצדדים בסיכסוך.

2,865 מילים ,9 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

כלובי הדגים באילת קיימים כבר משנות ה-90. גידול הדגים שם ממומן על ידי חברות פרטיות אשר במשך שנים רבות עשו רווחיהם על גבי הציבור, על גבי המערכת האקולוגית היחודית של מפרץ אילת ועל חשבונם של הדגים אשר גודלו בתנאים מחפירים. כבר בשנת 2002 החליטה המועצה הארצית לתכנון ובניה לאשר את תוכנית המתאר הארצית (תמ"א 13) ללא שילובה של החקלאות הימית במפרץ אילת. הליך הוצאת כלובי הדגים מן המפרץ היה ארוך ביותר ונמשך כ-6 שנים (לאחר קבלת החלטה ראשונית בדבר הוצאת כלובי הדגים מן המפרץ). בסוף ספטמבר 2008 כל תשתית הכלובים מתוכננת להיהרס, זאת לאחר שכבר הוצאו כל הדגים וחלק מן הכלובים.
המערכת האקולוגית במפרץ אילת היפייפה תמיד הייתה נושא הקרוב לליבי. זו הסיבה שבחרתי לעשות את עבודה זו. בהמשך אציג את המערכת האקולוגית המדוברת תוך דגש על האיומים והנזק האפשרי שגרמו כלובי הדגים למפרץ. אתייחס לכל הגורמים הרלוונטים אשר ידם הייתה בדבר ואסקור את המהלכים המשפטיים החשובים אשר הובילו ליציאת כלובי הדגים מן המפרץ.

סעיפי העבודה:
הקדמה
המערכת האקולוגית היחודית של מפרץ אילת
כיצד השפיעו כלובי הדגים על המערכת האקולוגית במפרץ אילת ומהו מקור חנקן והזרחן
פגיעה קשה בדגים אשר גדלים בכלובים
פירוט המחקר בנושא כלובי הדגים
האלטרנטיבה: גידול דגים בבריכות ביבשה
הצדדים בסכסוך כלובי הדגים אילת
אבני דרך במאבק על הוצאת כלובי הדגים מן המפרץ
שורה תחתונה
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

במפרץ אילת יש מערכת אקולוגית מאוד יחודית ומאוד פגיעה ומורכבת. ככלל שוניות אלמוגים נחשבות למערכות אקולוגיות מורכבות ביותר וניתן למצוא בהן גיוון עצום ועושר רב מבחינת היצורים החיים המאכלסים אותה. שונית האלמוגים באילת היא מבין שוניות האלמוגים הצפוניות ביותר בעולם. יש בה יצורים רבים היחודים לאזור זה המסתמכים על איזון בין מספר גורמים. בעשרות השנים האחרונות מספר גורמים מפרים את האיזון ויוצרים בעיית קיום אמיתית לשוניות האלמוגים באזור, עד כדי מצב של פיחות בגודלן ובגיוון האקולוגי שלהן. על פי המחקרים, אחד מהגורמים המרכזיים לנזק האקולוגי במפרץ ולשוניות האלמוגים בפרט הם כלובי הדגים.

תגים:

דגים · אילת · אלמוגים · שימור · אקולוגיה · מפרץ · איכות · סביבה · תכנון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימור היבטים אקולוגיים - כלובי הדגים באילת", סמינריון אודות "שימור היבטים אקולוגיים - כלובי הדגים באילת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.