היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימור ספרים

עבודה מס' 060074

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו סוקרת את הבעיות בשימור ספרים והדרכים להתמודד איתן וכן מציגה את סוגי הכריכות השונים על יתרונותיהו וחסרונותיהן.

2,836 מילים ,7 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

החוג לספרנות
מקצוע: שימור ספרים
נושא העבודה: כריכות

תוכן עניינים
1. בלדה על ספרים קרועים\פישל כפרי
2. שימור ספרים - כללי
3. מטרת הכריכה
4. היסטוריה
5. סוגי כריכות -
ספרים
כתבי עת
חוברות
עיתונים יומיים
תפירת ספרים
6. ראיון עם צבי - מכריכיית צבי
7. הערות שוליים
8. ביבליוגרפיה

הקדמה: שימור ספרים

תוחלת החיים של ספרים שהודפסו בארה"ב בשנות 40-50 היא כ 80 - שנה.
סרטי מיקרופילים התפוררו לאחר 15 שנה. ומידע הנאגר על סרטים מגנטיים משתמר שנים ספורות בלבד.

קיים דימיון בין הטיפול בתוחלת החיים של נושאי המידע ובין הטיפול בהארכת תוחלת החיים של בני התמותה. הכל יודעים שישנם דברים שאינם מוסיפים בריאות: עישון, סוכר, מים לכלוך. דברים אלה נכונים לגבי נושאי המידע: חום, לחות, חמיצות, זיהום אויר, כל אלה מקצרים את תוחלת החיים של הספרים ואף עלולים לגרום להתבלות המואצת.

כפי שבן אדם הדואג לבריאותו חייב לעבור בדיקות וטיפולים תקופתיים, כן ראוי שנזהה בשלב המוקדם ביותר כל סימן של התבלות או של פגיעה, כדי שנוכל לנקוט בפעולות השימור והשיקום המתבקשות. כמו שיש פוחזים המאמינים בתרופות שלא עברו את כל שלבי המבחן כן יש מבינינו המוקסמים מחידושים טכנולוגיים מהפכניים (כגון דיסקטים אופטיים) אף אם הם נמצאים עדיין בשלב של המחקר והפיתוח, והשימוש בהם טרם הותר במוסדות המכובדים בעולם. הרי ידועים מקרים שתרופות חדשניות שלא רק הכזיבו בסגולות הריפוי שלהן, אלא אף הפכו את החולים לבעלי מום. אפשר להצביע על שיטות שימור ושיקום שגרמו לנזקים לתעודות היסטוריות שאינם ניתנים לתיקון. 1

הבעיה היא שקיים בספריות חומר מהמאה ה 12-13 - ואין אפשרות לספק את צורכי הציבור הדחופים ביותר, כגון: אצטבאות ברזל חדישות, חיטוי החור.

במכון לפתולוגיה של הספר ברומא ישנם עובדים כמו רופאים ואנשי מדעי הטבע אחרים העוסקים בשלושה שלבי העבודה המקובלים בעבודת הרופא המטפל בבני אדם. מחקר לגילוי גורמי המחלות, טיפול באיש חולה, שיקום המחלימים מתוצאות המחלה.
---------------------------------------------------------------------------------
1. פורת שלמה, "דרושה גישה ניהולית כוללנית לשימור החומר הספרני והתיעודי", אגודת הספריות המיוחדות ומרכזי המידע בישראל, ט"ו, (.21-22 :1987)

מקורות:

שלמה, פורת. "דרושה גישה ניהולית כוללנית לשימור החומר הספרני", אגודת הספריות המיוחדות ומרכז המידע בישראל, ט"ו, (1987): 21-22.
דניאל, קארפי. "המכון לפתולוגיה של הספר ברומה", בתוך יד לקורא, ו', 56-57. 1959.
שלמה, פורת. "בעיות שימור חומר עידן הרשומות האלקטוניות", בתוך עלון אגודת הספריות המיוחדות, 25-27. 1991.
"כריכות ספרים", בתוך יד לקורא, 189-193, ג', 1952.
ב, יואלי. "שיטות כריכה פשוטות", בתוך יד לקורא, ו', 131-133, כרך ו', 1958.
"עמידות בקריאה", מת"י - כתב עת של מכון התקנים הישראלי 57, (1984): 23.
מרתה ויורק, סטנקביץ. "כריכות", "משקפיים" 9, (1991): 62-63.

תגים:

ספרנות · כריכות · ספרים · שימור

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימור ספרים", סמינריון אודות "שימור ספרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.