היישום אינו מחובר לאינטרנט

השתלות בנקודת מבט של המשפט העיברי

עבודה מס' 066899

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה ההלכתית בנוגע לתרומת איברים.

2,268 מילים ,30 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

נושא תרומות האיברים בארץ מוסדר בחוק האנטומיה והפתולוגיה, התשי"ג-1953, ובתקנותיו משנת התשמ"א-1981 (1). משרד הבריאות נתון בשלבי הכנת חוק השתלות שמטרתו להסדיר את נושא תרומות האברים וההשתלות בישראל. הדיון בעבודה זו נסוב סביב השאלה ההלכתית. והדיון ההלכתי בנושא נטילת איברים מאדם מת בכלל והשתלת איברים בפרט כרוכים בעיקר בשאלה מהו רגע המוות על פי ההלכה היהודית, שהרי בכדי לבצע השתלת לב, השתלת כבד או ריאה יש צורך ליטול אבר חי מגופו של התורם, ובפעולה זו מקצרים את חייו. על כן דעות הפוסקים בנושא חלוקות. לגבי תרומת איברים מהמת ישנה גם מחלוקת סביב איסור ניוול המת ואיסור הנאה מגופת המת, כשלעומתה הכלל הידוע של "פיקוח נפש".

קטע מהעבודה:

נקודת המוצא של ההלכה היהודית ביחס למהות האדם, היותו נברא בצלם אלוקים, יכולה לשמש יסוד לאיסור על האדם לאבד עצמו לדעת ואפילו לחבול בגופו. יש הרואים באיסור זה יישום של ערך "קדושת החיים", ויש מי שרואים בזה תוצאה הכרחית מן העובדה שהאדם נברא על ידי הקדוש ברוך הוא, ושחייו רק הופקדו בידיו על ידי האלוקים, ושהאדם אינו השליט היחיד על חייו לעשות בהם כראות עיניו, בניגוד למה שגורסים בעלי ההשקפה הליברלית, הדוגלים בחירות האדם ובאוטונומיה שלו.
לעניין זה, מן הראוי להביא את דבריו המפורסמים של הרדב"ז(2), שאמנם נאמרו בהקשר אחר, אך כוחם יפה גם לענייננו. וזה לשונו:

תגים:

השתלה · השתלות · נטילת איברים · דין עיברי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השתלות בנקודת מבט של המשפט העיברי", סמינריון אודות "השתלות בנקודת מבט של המשפט העיברי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.