היישום אינו מחובר לאינטרנט

קסנדרה - בין מיתוס ללוגוס

עבודה מס' 066878

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסיפור "קסנדרה" מאת הסופרת המזרח גרמנית כריסטה וולף, שיצא במזרח ברלין בשיא המלחמה הקרה, בתחילת שנות השמונים.

4,109 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הסיפור "קסנדרה" מאת הסופרת המזרח גרמנית כריסטה וולף הוא בעצם ההרצאה החמישית ברצף הרצאות בנושא, אשר נכתבו בין 1980 ל-1982, ויצאו לאור כולם, בשני ספרים נפרדים, ב-1983. לכן חשוב לקרוא את הספר עם ארבע ההרצאות לפני הסיפור. ההרצאה הראשונה כתובה כדוח נסיעה, גם השניה, השלישית בתור יומן עבודה, הרביעית מנוסחת כמכתב, והחמישית, כאמור, היא הסיפור עצמו.
הסיפור "קסנדרה" מבוסס על המיתוס היווני, אך הסופרת מתייחסת אל המיתוס בחמישה אופנים שונים:
1. שינוי המיתוס. לדוגמא: הלנה לא מגיעה בכלל לטרויה. (את הרעיון הזה היא לקחה מהרודות.)
2. ניפוץ המיתוס. לדוגמא: אכילס החיה. אכילס הגיבור היווני מתואר כבהמה חסרת רחמים. (בייחוד בעמ' 111-112, אבל כך לאורך כל הספר.)
3. הרחבת המיתוס. בעיקר: 1. "מיתוס+פסיכולוגיה" (FV עמ' 104), ז"א הענקת עומק פסיכולוגי לדמויות המיתולוגיות ו-2. המיתוס בהקשר היסטורי: מתי התרחשה מלחמת טרויה? (הקמת הערים קרטגו ורומא מוערכת כיום בערך במאה ה-8 או לכל המוקדם במאה ה-9 לפני הספירה, כך שאיניאס לא יכול היה לעבור בקרטגו ולהקים את רומא). הטרויאנים היו כנראה חיתים, כמו אוריה החיתי. אנחנו מדברים על ימי שמואל ורעמסס השלישי. באותם שנים ממש מתמוטטת הממלכה החיתית.
4. מיתוס נגדי: טרויה כממלכה מטריארכאלית אחרונה, וכאוטופיה למחר חדש-ישן.
5. איחוד עם המיתוס: הכרה במיתוס כחלופה לתבונה מערבית מודרנית, הנתפסת כאמת יחידה.

קטע מהעבודה:

נשיות-גבריות:
קסנדרה היא אשה, כמובן, ונמצאת לכן בצד הנשי. אבל וולף מתייחסת לנושא, כמו פמיניסטיות רבות אחרות אחרי שנות השישים, במובן רחב מאוד. ב"הרצאה השניה" מתארת וולף טיול לכרתים. היא מביטה בנמל של מינוס ורואה את הנמל של טרויה בעיני רוחה. בהשפעת הנסיעה לכרתים מדמיינת כריסטה וולף את החברה הטרויאנית כחברה מטריסטית. זהו מונח, שמנסה לומר: פחות ממטריארכאט. ההוגה המפורסם ביותר במאה ה-19, שדיבר על החברה האנושית לפני הפטריארכאט כמטריארכאט או כחברה מטריסטית, היה פרידריך אנגלס. אך הוא לא היה הראשון, ובתאוריה זו ממשיכים חוקרים רבים להחזיק עד היום.

תגים:

מלחמה · שלום · יוון · טרויה · ספרות · נבואה · מרד · תרבות · גבריות · נשיות · פמיניזם · חורבן · חרדה · שבי פוליטי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קסנדרה - בין מיתוס ללוגוס", סמינריון אודות "קסנדרה - בין מיתוס ללוגוס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.