היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיזמים משותפים בינלאומיים

עבודה מס' 066641

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משפיעים יחסי הגומלין בין הצדדים במיזם המשותף בינלאומי על הצלחתו ומהם הקשיים שיחסי הגומלין לא טובים בין השותפים למיזם עשויים לגרום.

7,140 מילים ,17 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מאז תום מלחמת העולם השנייה התרחש שינוי ממשי בדפוסיה ובהיקפיה של הפעילות הבין-לאומית - אלפי חברות, במדינות שונות ברחבי העולם, החלו להתפתח לישויות בין-לאומיות, בעלות דפוס פיקוח, מנגנוני תיאום ותקשורת החוצים את גבולותיהן הלאומיים. שינוי זה בא בעקבות שינויים פוליטיים, מסחריים וכלכליים שהתרחשו בעולם אחרי מלחמת העולם השנייה.
המיזם המשותף הבינלאומי הפך להיות אחד מצורות שיתוף הפעולה השכיחים ביותר בשנים האחרונות.
מחקרים רבים מראים כי שיתופי פעולה מסוג זה אינם יציבים ומאופיינים באחוזי כישלון גבוהים ובקשיי ניהול וזאת מכיוון שלצד יתרונות רבים ישנם גם מכשולים לא מעטים.
כל מערכת יחסים עסקית ובעיקר מערכת עסקית בינלאומית, בה המרחק הפיסי הוא גדול, מושתתת, בנוסף על הסכמים חוזיים גם על הגדרת מטרות ויעדים משותפים, על אמון הדדי, שיתופי מידע, ציות לכללי תרבות והבנה הדדית בין השותפים.
השאלה המתבקשת, המנסה לחבר בין נושאים אלו היא, מהי השפעת יחסי הגומלין בין הצדדים במיזם המשותף הבין לאומי על הצלחתו? מה הם הקשיים שמרכיבי האמון, שיתופי המידע, תרבות והבנה הדדית והגדרת מטרות משותפת בין כל גורמי המיזם עשויים לגרום? מה הם הדרכים השונות להפחתת קשיים אלו במיזם הבין-לאומי המשותף?
אין ספק שגורם יחסי הגומלין הוא מכריע. על אי הבנות של מה בכך נוצרים ריבים בין חברים וקרובים, קל וחומר בין שותפים עסקיים. על כן, שאלת המחקר בעבודתי זו תהיה: כיצד משפיעים יחסי הגומלין בין הצדדים במיזם המשותף בינלאומי על הצלחתו? ומה הם הקשיים שיחסי הגומלין לא טובים בין השותפים למיזם עשויים לגרום?

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 רקע תיאורטי
1.2 השערות המחקר
2. שיטת העבודה
2.1 סקירת ספרות
3. ממצאים
3.1 השערה מספר 1: קיים קשר ישיר בין פערים תרבותיים לבין אי הצלחת המיזם המשותף הבינלאומי.
3.1.1 שפה
3.1.2 דת
3.1.3 מנהגים וגינונים
3.2 השערה מספר 2: קיים קשר ישיר בין יחסים של אמון בין השותפים במיזם משותף להצלחת המיזם המשותף.
3.3 השערה מספר 3: קיים קשר ישיר בין תקשורת בין אישית טובה בין השותפים במיזם לבין הצלחת המיזם המשותף.
3.4 השערה מספר 4: קיים קשר ישר בין קיומם של הגדרות ואתגרים משותפים לבין הצלחת המיזם המשותף.
4. סיכום ודיון
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מיזם משותף בינלאומי הוא ישות חוקית ועצמאית המייצגת בעלות משותפת של שני (או יותר) ארגונים הורים, שבו ההנהלה הראשית של לפחות אחד מהארגונים ההורים נמצאת מחוץ למדינה שבה פועל המיזם. הישות נמצאת תחת פיקוח משותף של הארגונים ההורים, שכל אחד מהם עצמאי מבחינה כלכלית וחוקית כלפי האחר. מיזם משותף נוצר כאשר שתי חברות או יותר מאחדות חלק ממשאביהן בארגון משפטי משותף. מיזם משותף הוא הסכם שמועיל לשני הצדדים והוא נערך בין שני בעלי עסקים. עסק א רוצה משהו שיש לעסק ב ולהפך. הם יוצרים הסדר שותפות, מיזם משותף, על מנת להחליף את מה שהם רוצים אחד מהשני. (יחזקאל ושנקר, 2001)

תגים:

מיזם משותף · ניהול בינלאומי · יחסי גומלין · שותפים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיזמים משותפים בינלאומיים", סמינריון אודות "מיזמים משותפים בינלאומיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.