היישום אינו מחובר לאינטרנט

רשת בתי הקפה "ארקפה" כפרוייקט יזמות

עבודה מס' 066620

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הרשת כארגון יזמי.

3,115 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

העבודה עסקה ברשת בתי הקפה "ארקפה". "ארקפה" הוצגה כיזמות של ד"ר שרה שמר.
הוצג תהליך בניית הקונספט הייחודי של הרשת המשלב את הפן האיטלקי הקלאסי, המספק את ספל הקפה האיכותי עם הפן הצרפתי המספק את המאפים הטריים והמיוחדים וכל זאת בשילוב השירות האמריקאי נוסח סטארבאקס". הקונספט החדש הפך למוביל בשוק בתי הקפה הישראלי והפך למודל חיקוי לרשתות נוספות.
הוצגו מודלים שונים הבוחנים את מאפייני היזם כגון Landau (1982), המאפיין יזם על פי שני מימדים: חדשנות ולקיחת סיכונים. שרה שמר נמצאה כיזמית בעלת יכולת חדשנות גבוהה ונוטלת סיכונים ברמה גבוהה, שני מאפיינים אלה ממקמים אותה כיזמית אופיינית.
הוצגו סגנונות ניהול שונים של יזמים כאשר הם נבחנים בשני מישורים: מידת הפתיחות לאי וודאות וצורת החשיבה. שרה שמר נמצאה כבעלת יכול חשיבה רציונאלית ובעלת מידה מרובה של פתיחות לאי וודאות. לפיכך היא מוגדרת כיזמית "אנליטית".
בהמשך הוצגו מודלים הבוחנים את "ארקפה" כארגון יזמי.
הוצג מודל הבוחן ארגונים על פי מידת השאיפה לשינוי והאמונה ביכולתו להשפיע על הסביבה. "ארקפה" נמצא כעונה על הקריטריון ארגון יזמי שכן הוא ארגון שמתחדש ומשתנה כל הזמן וכן זהו ארגון שהשפיע מאוד על הסביבה ושינה את תפיסת הבילוי של הישראלי הממוצע בעשור האחרון.
התרבות הארגונית של הרשת נבחנה על פי מימדים רבים של יזמות פנים ארגונית כגון: אסטרטגיה(מעורבות חדשנות), פרודוקטיביות, עידוד לקיחת סיכונים, האצלת סמכויות תקשורת,תגמול וכד. בכל מימדי התרבות הארגונית "ארקפה" נמצא כארגון יזמי המעודד את עובדיו לחדשנות ויזמות.
בהיבט של יזמות פנים ארגונית וחוץ ארגונית נמצא כי "ארקפה" פועלת בשני המישורים. כל העת היזמים מגייסים משאבים כדי לקדם יזמויות חדשות וגם בהיבט הפנים ארגוני הארגון מעודד עובדים ליזמות.
מסקנה: "ארקפה" כארגון וד"ר שרה שמר כיזמית נמצאו כחדשנים וכעלי מוטיבציה ליזמות.
המלצה: שרה שמר כבעלים ומנהלי רשת "ארקפה" חייבים להשקיע משאבים ויכולות כדי להמשיך ביצירת ארגון יזמי שכן ארגון צריך להבין שהיזם הוא מחולל התהליך, אך לא די בכך ועל הארגון לעודד את העובדים ליצירתיות, חדשנות ושינוי כדי להמשיך את היזמות.

תוכן עניינים:
תקציר מנהלים
מבוא
מאפייניו של היזם
התרבות היזמית ב"ארקפה"
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי מודל זה מאופיינת שרה שמר בהחלט כיזם- הקונספט החדש שהחדירה היה חדשני לתקופתו, השירות העצמי שהונהג ברשת נתקל בתחילה בהתנגדות של הקהל הישראלי שהיה רגיל לשירות במסעדות. שרה שמר לקחה סיכון רב בהבאת הקונספט החדש הן בהשקעה העצומה שהושקעה בהקמת כל סניף של הרשת: כ-500 K דולר, והן בהימור על קבלת הקונספט על ידי המבלה הישראלי השמרן. שרה שמר שמה לה למטרה ל"חנך" את הקהל הישראלי לצרוך גורמה בקונספט Fast-Food ובכך הייתה גם חדשנית וגם מהמרת.

תגים:

יוזמה · בתי · קפה · מזון · יצירתיות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רשת בתי הקפה "ארקפה" כפרוייקט יזמות", סמינריון אודות "רשת בתי הקפה "ארקפה" כפרוייקט יזמות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.