היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגבלים עסקיים

עבודה מס' 066532

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת השוק הרלוונטי והמבחנים לזיהויו.

3,956 מילים ,9 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העבודה הינה בנושא הגבלים עסקיים - הגדרת השוק הרלוונטי (גם לעניין מונופולין, מיזוג חברות והסדרים כובלים), והמבחנים לזיהוי השוק הרלוונטי: סקירת שוק המוצר, השוק הגיאוגרפי, חסמי הכניסה לשוק, כוח השוק, זיהוי היצרנים בשוק הרלוונטי, נתח השוק וכח השוק.

נושא ההגבלים העסקיים, הוא רחב וכולל בחובו עשרות תתי-נושאים: הסדרים כובלים, פטורי סוג, מיזוגי חברות בארץ ובחו"ל, הכרזות על מונופולין, וכיו"ב. בעבודה זו ההתמקדות היא בהגדרת השוק הרלוונטי, התחלת הליכי הרשות להגבלים עסקיים לבדיקת כל הגבל עסקי שהוא.

כל פעולה שחברה מבצעת לעניין מחיר מוצר, שיווקו, ריכוזיותו וכו', יש לבדוק לפי כללי הגדרת השוק.

עבודה זו משלבת סקירה של החומר הספרותי, פסיקה, מאמרים, וכמובן החוקים הרלוונטיים.

קטע מהעבודה:

הגדרת השוק הרלוונטי מהווה את אבן הפינה לבחינת זיהוי הגבל עסקי כלשהו. הגדרת השוק או הענף הרלוונטי לכל פירמה, מוצר או מותג, היא נושא עיקרי בתחום דיני ההגבלים העסקיים.
נראה כי בספרות ובפסיקה גבולות השוק הרלוונטי אינם ברורים וחד משמעיים, אלא נקבעים גם ע"י הפסיקה וגם ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים.
הגדרת השוק הרלוונטי עשויה להשתנות מעת לעת ע"פ התפתחויות כלכליות, טכנולוגיות, דפוסי צריכה, וכדומה.
כך, הגדרת שוק צרה מידי עשויה אולי להיטיב עם הצרכן בטווח הקצר כיוון שהיא תגרום לזיהוי מונופולין מהיר יותר, אך הגדרה צרה זו תקטין את חופש הפעולה של העסקים ועלולה לצמצם ולמנוע מיזוגים, גם כאשר הם הכרחיים ביותר. ואולם, מצד שני, הגדרת שוק רחבה מידי יכולה ליצור מצב בו אין בכלל מונופולין בשוק ואין איך להגביל מתחרים עוצמתיים, חזקים ומובילים.

תגים:

הגבל · עסקי · חוקים · משפט · עסקים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגבלים עסקיים", סמינריון אודות "הגבלים עסקיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.