היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיני הגבלים עסקיים - הבעייתיות שבהגדרת הסדר כובל

עבודה מס' 069787

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת יסודות העבירה והבעייתות בה.

9,210 מילים ,50 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

הסדר כובל מהווה את עיקר הסיבוך שבדיני הגבלים עסקיים. מטרתו הראשונה של החוק הקיים היתה לפקח על קרטלים ומונופולים אך למצער מצאנו מעוניינים רבים לנצל כל פרצה ועשו שימוש לרעה ביכולתם תוך רמיסת טובת הציבור בכל הקשור לתחרות עסקית רצויה והוגנת למען ימצא האזרח פרנסתו. לא זו בלבד, אלא שאף בתחילת הדרך, מצאה המדינה לנכון להגביל התחרות על חשבון טובת הציבור וזכינו לראות כי עוד מראשיתה נקטעה על ידי היושבים בבית המשפט כמגוננים על טובת הציבור. בבחינת יסודות העבירה מצאנו כי הבעייתיות נובעת משני חלקים אשר נוטים להתבולל בין ערוצי המשפט הפליליים, האזרחיים והמנהלים כאחד. ראינו כי בהליך הפלילי המצב הקיים אינו מעודד שכן ישנה סתירה בין הוראות חוק העונשין לדרך החלתן על יסוד ה"הסדר".

תכן עניינים:
1. הקשר החברתי - כלכלי - משפטי
א. ראשית הפיתוח הישראלי
ב. התחרות החופשית
טובת הכלל - הקשר החברתי
גורם התחרות - הקשר הכלכלי
זכות המצמיחה עילה (ולא להפך) - הקשר המשפטי
2. המסגרת הנורמטיבית
א. פיתוחו של הסדר כובל
ב. יסודותיו של הסדר כובל
3. תמורות גמישות - הבעייתיות שבהגדרה
א. קווים לדמות הבעיה
ב. ניתוח הבעיה
4. השוואת דין למול ארה"ב ולמול הרפובליקה העממית הסינית
א. ארה"ב
ב. סין
5. הדרך לפתרון - ניצול המכניזם השלטוני
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

דיני ההגבלים העסקיים נקלטו מהמשפט המקובל אל דיני ישראל דרך פקודת סדרי השלטון והמשפט ובכפוף ל"שינויים הנובעים מתוך הקמת המדינה ורשויותיה"(2). לדיני המשפט המקובל היסטוריה משלהם הנעוצה בתצורת שלטון ואופי מסחרי ייחודי לממלכות המאוחדות ועיקר הכוונה היא לשלטון מונרכי, חלוקת מעמדות בין הנתינים והשתת ערך הנצרות כחולשת על הדין. אין המדובר בעניינים סמנטיים בלבד אלא אקוטיים לתפיסה הרווחת לפיה הכתר (המלך) מעניק למועדפים שמבין נתיניו זכויות יתר או שמא שולל זכויות ממי שאינו נמנה על מועדפיו. זו היתה איפה הפררוגטיבה של הכתר וזו אם כן נקודת החיכוך הראשית לקליטת המשפט המקובל אל תוך שורות דיני ישראל שעלתה והוכרעה כבר בהלכת "בז'רנו"(3) המפורסמת לפיה מותר לאדם לעשות כל מה שלא נאסר עליו בחוק ואילו לרשות השלטונית מותר לפעול רק במסגרת הסמכה מפורשת בחוק. בהמשך פיתוח הדין הישראלי אף עוגן נושא זכות העיסוק כעקרון על(4).

תגים:

הסדרים כובלים · חברות · ההגבלים העסקיים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיני הגבלים עסקיים - הבעייתיות שבהגדרת הסדר כובל", סמינריון אודות "דיני הגבלים עסקיים - הבעייתיות שבהגדרת הסדר כובל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.