היישום אינו מחובר לאינטרנט

אהבת גברים ברומא בעת העתיקה

עבודה מס' 066492

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תופעת ההומוסקסואליות בחברה הרומית.

4,328 מילים ,13 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעולם היווני-רומי העתיק, שבו היתה מקובלת ההומוסקסואליות, התקיים דרך קבע פולמוס, בין המקבלים מעשי סדום לבין אלה השוללים אותם. ויכוח זה התעצם, כשיד השוללים היתה על העליונה עם עליית הנצרות בקרב הרומים, בהתאם לנאמר ב"איגרת אל הרומים" . אולם עד אז היתה ההומוסקסואליות דבר מקובל למדי(1). בעולם הפגני שקדם לנצרות, לא היוותה ההומוסקסואליות תחליף מיני מושלם לנשים, כפי שהדבר מקובל ברוב המקרים ההומוסקסואליים כיום, אלא היווה סוג של הנאה ובילוי בין גברים. בילוי שלא פגם ביחסים עם נשים, אלא היווה נדבך נוסף בתשוקה הגברית(2).

בעבודה זו אני מבקשת לחקור את תופעת ההומוסקסואליות בחברה הרומית. דרך חקירת תופעה זו, אשר כיום נחשבת חריגה, אנסה לשפוך אור על חיי הפנאי של הרומאים ברומא העתיקה ועל היחס של המעמדות השונים לתופעה.

בפרק הראשון בעבודתי, אתייחס להומוסקסואליות כבילוי, הנאה, מה שהופך את ההומוסקסואליות לחלק מתרבות הפנאי. בפרק השני אתייחס למכלול הסייגים והנורמות הכרוכות בנושא ההומוסקסואליות. בפרק השלישי אדון בייצוגי ההומוסקסואליות ביצירה הכתובה והפלסטית. מכל האמור ניתן ללמוד על חשיבות תופעת ההומוסקסואליות ועל היקפה בחברה הרומית מהתקופה הפגנית.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: אהבת גברים כפנאי והנאה עבור מעמדות חברתיים
1.1. יחסי מין בין גברים כמרכיב של הנאה
1.2. הומוסקסואליות על פי מעמדות
פרק ב: היתרים ונורמות ביחסי מין בין גברים על פי מעמדות
2.1. נורמות והירארכיות בקיום יחסי מין הומוסקסואליים
2.2. סייג הגבר המוכר עצמו לעבדות
פרק ג: ההומוסקסואליות בספרות ובאמנות
3.1. ההומוסקסואליות באמנות הפלסטית
3.2. ההומוסקסואליות בספרות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עבור הרומים נתפסה ההומוסקסואליות כ"אהבה יוונית". חוקרי התרבות הקדומה, פול ויין ואווה קנטרלה מדגישים כי רק מין אנאלי, שנתפס כמעשה סדום נחשב ל"אהבה יוונית", אך לא שאר סגנונות האהבה ההומוסקסואלית המקובלת בין גברים(9). בקרב שכבות מכובדות נחשבו יחסי המין בין בני אותו בילוי מכובד ועל כן ההתייחסות להומוסקסואליות בעולם העתיק, הפגני, היתה כאל בילוי בעל יוקרה, שכן החריגה מהנורמה הציגה את האהבה החד-מינית, ובכללה המין האנאלי, כנאצלת יותר(10).

תגים:

הומואים · אהבה · בין · גברים · הומוסקסואליים · יחסי · מין · מיניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אהבת גברים ברומא בעת העתיקה", סמינריון אודות "אהבת גברים ברומא בעת העתיקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.