היישום אינו מחובר לאינטרנט

מרכזיותן של האיקונות במרקם החיים התיאולוגיים, החברתיים והפוליטיים ברומא

עבודה מס' 041475

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפקוד האיקונות, ההיבט הפולחני שלהן וניתוח של תמונות.

3,824 מילים ,3 מקורות

תקציר העבודה:

מימדיה הגדולים של האימפריה הרומית הגיעו במאה ה-4 למצב שבו אי אפשר היה לשלוט בה. זאת אימפריה שהשתרעה מהאיים הבריטיים שבמערב עד למדינת הפרתים שבמזרח. לא היתה ברירה אלא לפצל את האימפריה לשתיים. החלק המערבי נשאר תחת פיקוח של רומא והחלק המזרחי תחת פיקוחה של קונסטנטינופול והוכר בשם בינזץ.
מבחינה דתית שתי השלוחות קיבלו עליהן את הנצרות, אם כי לכל אחת מהן היה את הגוון שלה. מבחינה מדינית רומא הלכה ונחלשה וביזנץ הלכה והתחזקה.
לקראת סוף המאה ה-6 ביזנץ היתה השליטה היחידה של אגן הים התיכון ועשתה מאמצים להשאיר את חותמה המדיני ובפרט הדתי על רומא. את יתרונה של ביזנץ מסבירים בכך ש"לביזנטיון היתה יותר אדמה פורייה, יותר תושבים, יותר מסחר.
גבולותיה היו יותר קצרים ופחות חשופים להתקפות הגרמנים"1. מה שתרם לכך היא העובדה שהכנסייה היתה הגורם המלכד היחידי לאחרי התפוררותה של רומא. עם התפוררותה של אימפריה זו נוצר וואקום פוליטי, שהכנסייה שצברה אט אט כוח רב השכילה לנצל אותו. זאת היתה המסגרת היחידה בתוך היבשת שסועת הקרבות ורוויית האלימות שהצליחה להכניס קצת סדר בתוך הכאוס המדיני והצבאי. ביזנץ שהיתה חזקה יותר, השכילה לנצל זאת ובאמצעות הכנסייה שלה פעלה כאן ביתר עוצמה.
קיסרי ביזנץ הביאו עימם למערב אנשי רוח דתיים רבים. במאה ה-10 למשל נקלטו ברומא 20000, נזירים, כאשר 11 מתוך 13 אפיפיורים הם ממוצא תיזזטינו.
אחד הפרמטרים החשובים לבחינת השפעתה של ביזנץ הם האיקונות. האיקונה או האיקונון הוא דמות של קדוש, בדרך כלל מצויירת ואשר על פי המסורת הנוצרית יש בכוחה לבצע ניסים רבים. יסודותיה האמנותיים של האיקונה הם באמנות כדוגמא טובה לעוצמה הפוליטית של האיקונות יכול לשמש המקרה של יוחנן ה- 7 שהזמין איקונה של מריה הקיסרית. דרישה מסוג זה אפשר להסביר על רקע היות רומא שלוחה פוליטית של ביזנץ ורצונה של רומא להשתחרר מעול זה. בתמונה זו מריה מופיעה בלבוש קיסרי בדומה לתיאודורה ולמעשה במקומה. לכן כאשר ג'ון ה-7 כורע ברך לפני האיקונה הוא למעשה מכריז כי מבחינתו בראש ההיררכיה עומדת בעצם המדונה ולא תיאודורה. המשמעות הבלתי נמנעת היא שמבחינתו סמכותו נובעת ממריה ולא מהקיסרית ובכך הוא בעצם הצהיר על מעין הכרזת עצמאות.
דוגמא זו יכולה לתת אינדקציה טובה על העוצמה הפוליטית הרבה שהיתה גלומה באיקונות. האיקונות היו כלי כוח של הכנסייה לכל אורך החתך הארגוני שלה.
בכדי להבין את מוסד האיקונות נעמוד בעבודה זו על תפקיד האיקונות, המימד הפולחני שלהן וננתח מספר תמונות כדי להמחיש במה דברים אמורים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. תפקוד האיקונות
3. ההיבט הפולחני של האיקונות
4. ניתוח תמונות
5. סיכום
6. מקורות
7. ביבליוגרפיה

תגים:

נצרות · אפיפיור · ביזנץ · קונסטנטינופול · כמורה · תיאולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מרכזיותן של האיקונות במרקם החיים התיאולוגיים, החברתיים והפוליטיים ברומא", סמינריון אודות "מרכזיותן של האיקונות במרקם החיים התיאולוגיים, החברתיים והפוליטיים ברומא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.