היישום אינו מחובר לאינטרנט

התאבדות ילדים

עבודה מס' 040859

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע, סיבות, גישות תיאורטיות, התמודדות עם המוות, תפיסת המוות אצל ילדים בעולם המודרני ותיאוריות מרכזיות בנושא.

6,588 מילים ,18 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

מעשה התאבדות אצל ילדים הינו תופעה קשה להסבר, שכן החלטה ממין זה דורשת בדרך כלל גיבוש דעה מוצקה על החיים ועל הסובב אותנו, דעה אשר מטבע הדברים אינה מפותחת ביותר בעולמו הרגשי של הילד.
עבודה זו עוסקת בהתאבדות ילדים אולם לא ניתן לדבר על נושא זה ללא אזכור תופעה זו בעולם המבוגרים וללא ניסיון של הבנה בסיסית את מושג ההתאבדות.
מה הן הסיבות הדוחפות ילד להתאבדות? האם יש גילאים בתקופת הילדות אשר הינם פגיעים יותר לתופעה זו? בכל הקשור לנערים בגיל ההתבגרות הרי שמחשבות אובדניות הינן נפוצות, זאת בשל השינויים הפיזיולוגים והחברתיים העוברים על המתבגר ובשל לחצים רבים הנובעים משינויים אלה.
היכן אם כן עובר הגבול בין מקרי התאבדות בגיל ההתבגרות לבי מקרה התאבדות של ילדים? נושא זה הינו חידה לחוקרים ובדברים אלה ננסה להציג ולחדד יותר את השאלות הנוסעות מטבע הדברים ופחות נעסוק במתן תשובות אשר מטבען גולשות לתחום הפילוסופיה.

תוכן עניינים:
א : מבוא
ב : סיבות להתאבדות ילדים
ג : גישות תיאורטיות כלליות העוסקות בעולמו של המתאבד
ד : התמודדות הילד עם מושג המוות
ה : ההתפתחות הקוגניטיבית של הילדים, מול מושג המוות
ו : תפיסת המוות אצל ילדים בעולם המודרני, מנקודת מבט חווייתית ורגשית
ז : סיכום : תיאוריות מרכזיות על התאבדות ילדים
מראי מקום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המקרים המסתיימים בהתאבדות מוצלחת מתאפיינים באישיות אימפולסיבית בלתי-רגועה ומלאת כעס. במחצית המקרים קיים סיפור של מחלת נפש במשפחה. לרוב מדובר בילדים בעלי IQ גבוה יותר במיוחד בנים. מפותחים יותר מבחינה פיזית וגבוהים מהממוצע לגילם. ניסיונות חוזרים ופרוגנוזה רעה קשורים בהפרעות בחשיבה, דפרסיה קשה, וסביבה ביתית מדרדרת. (3)

תגים:

התבגרות · ילדות · סוציולוגיה · מתאבדים · מתבגרים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התאבדות ילדים", סמינריון אודות "התאבדות ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.