היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרויקט פיתוח תיירות בעכו העתיקה - הדו"ח המסכם

עבודה מס' 065382

מחיר: 326.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דו"ח הכולל תיאוריות מעולם התכנון בתיירות ובנוסף סיכום של ועדה שמונתה ע"י המדינה לצורך בדיקת תהליך תכנון מיזם תיירותי בעכו העתיקה. כולל הצגת אינטרסים של בעלי העניין השונים והקונפליקטים.

4,188 מילים ,9 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

תעשיית התיירות יכולה להיות ברכה, כמו גם קללה. השפעות התיירות, החיוביות והשליליות, מוכרות בספרות האקדמית ובאופן מעשי ביעדי תיירות ברחבי העולם. ניסיון העבר באשר לפיתוח תיירותי לא מבוקר והצמיחה המואצת של תעשיית התיירות במאה ה-21, דורשים גישה מובנת למדיניות ותכנון. גישה כזו תבטיח יתרונות כלכליים, שמירת הסביבה ומזעור הנזקים החברתיים. אחד המפתחות העיקריים לתכנון נכון של תיירות הוא אינטגרציה בין כל הגורמים בתעשייה ומעורבות קהילתית. התכנון הוא תהליך ארוך בו משתתפים בעלי עניין רבים המחזיקים באינטרסים שונים. בשל כך, נוצרים קונפליקטים רבים והפיתוח התיירותי הוא בדרך כלל תוצאה של פשרה. עבודה זו עוסקת בהיבטים תכנוניים של פרויקט פיתוח תיירות בעכו העתיקה. העבודה בנויה כדו"ח מסכם של ועדה ציבורית שמונתה על ידי המדינה לשם דיון וקבלת החלטות לגבי עתיד התוכנית הנדונה. הדו"ח נעשה בהמשך למצגות של כל בעלי העניין הנוגעים בדבר ומשקף את ממצאי המצגות. הדו"ח יתחלק לשני חלקים: החלק הראשון יהווה את הרקע התיאורטי ויעסוק בתכנון ומדיניות תיירות על ההיבטים השונים. החלק השני יעסוק בסיכום פרויקט הפיתוח התיירותי ויכלול רקע על העיר עכו, הצגת הפרויקט, הצגת טיעוניהם של כל בעלי העניין ותיאור תהליך התכנון. בסופו של הדו"ח תינתנה מסקנות והמלצות הועדה באשר לקבלת התוכנית, לקבלתה בתנאים מוגדרים, להמלצה על חלופות או לדחייתה של התוכנית. מטרת העבודה היא להעריך את התרומה של תהליך תכנון התיירות לפיתוח האזורי ותפקידו בחברה העוברת שינויים.

תוכן עניינים:
מבוא
חלק א' - תכנון ומדיניות תיירות
חלק ב' - סיכום פרויקט הפיתוח התיירותי
עכו העתיקה - (רקע)
הצגת הפרויקט
בעלי העניין וטיעוניהם:
1 - יזמים
2 - נציג העירייה
3 - נציג האוכלוסייה הערבית
4 - נציג החברה הכלכלית
5 - נציג משרד התיירות
6 - נציג אונסק"ו
7 - נציג רשות העתיקות
8 - נציגי הועדה המקומית לתכנון ובניה
9 - נציג המשרד לאיכות הסביבה
10 - נציג שמורות הטבע והגנים
11 - נציג הירוקים
12 - נציג העיר התאומה (ונציה)
13 - נציג מועצת הסוחרים
14 - נציג בית הספר לשימור הסביבה
15 - נציג מינהל מקרקעי ישראל
16 - כתבים בעיתון המקומי
17 - נציג התושבים היהודים
תהליך התכנון
מסקנות והמלצות הועדה
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

"תכנון תיירות מיישם את אותם מושגים וגישות בסיסיים של תכנון כללי, אבל בהתאמה למאפיינים המיוחדים של מערכת התיירות" (Inskeep, 1991 עמוד 25). לדעת Inskeep (1991) בהגדרתו הרחבה, תכנון משמעו ארגון העתיד להשגת מטרות מסוימות. על פי Rose (1984) מתוך Gunn (1994) תכנון הוא פעילות רבת מימדים השואפת לאינטגרציה.

תגים:

אזורי · השפעות · התכנון · יעד · מיזם · פיתוח · קונפליקטים · פיתוח · קיימא · תהליך · תיירות · תיירותי · תכנון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרויקט פיתוח תיירות בעכו העתיקה - הדו"ח המסכם", סמינריון אודות "פרויקט פיתוח תיירות בעכו העתיקה - הדו"ח המסכם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.