היישום אינו מחובר לאינטרנט

פיתוח התיירות בעיר העתיקה בירושלים

עבודה מס' 069561

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד התפתח תיירותית הרובע היהודי בירושלים בהשוואה אל מול הרובע הנוצרי הארמני והמוסלמי מסוף מלה"ע השנייה ועד היום?

6,480 מילים ,19 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

השאלה הנבדקת:
כיצד השפיע פיתוח הרובע היהודי ברמה התיירותית, הכלכלית, הסביבתית, החברתית והתרבותית על חיי התושבים ברובע ומדוע הרובעים המוסלמי, הארמני והנוצרי לא התפתחו במידה זהה לפיתוחו של הרובע היהודי. שכן הרובע היהודי אינו נמצא בחלל ריק, הוא מהווה חלק אחד מתוך הפסיפס המרכיב את העיר העתיקה בירושלים, כאשר שלושת המרכיבים האחרים דהיינו הרובעים הנוצרי, המוסלמי והארמני לא זכו לתנופת פיתוח כלל.
מן הראוי שכדי לשוות לעיר כירושלים שחשיבותה רבה לבני שלוש הדתות המונותאיסטיות, נופך קוסמופוליטי כמתבקש, יש לתת את הדעת גם על פיתוח הרובעים האחרים ובכך למנף פריחה תיירותית כלכלית מסחרית, כמו גם יצירת מקומות עבודה והזדמנויות מסחר וכמובן להביא לקירוב בין העמים והדתות וכתוצאה מכך למינוף התיירות בירושלים כולה.

מטרת המחקר: לבחון את מצבו של האזור כולו, ללמוד את תכונותיו ומאפייניו ההיסטוריים, הפיזיים, החברתיים והכלכליים, ללמוד מההצלחה והקשיים שליוו את הקמת הרובע היהודי, ליישמם גם ברובעים האחרים ולהמליץ על מדיניות מאוזנת ובת קיימא לפיתוחו ושימורו של האיזור בעתיד.

בעבודתי ננקטה פרדיגמת המחקר האיכותנית, וזאת מתוך רצון להבין את המציאות בעיר העתיקה ובמטרה לזהות מאפיינים מסויימים שיובילו אותנו לתובנות ויסייעו להבין את המצב לעומקו, שכן במציאות הסבוכה המורכבת כל כך בעיר העתיקה לא קיימת אמת אחת ומוחלטת ולכן ראיתי לנכון להיחשף במהלך עבודתי לפרשנויות שונות של המציאות הקיימת להצליב בין נקודות הראות השונות בכדי לזהות את התופעה שנקראת המציאות בעיר העתיקה כמכלול.

כלי המחקר שנבחרו:
- ראיונות חצי מובנים semi structure interview)) שערכתי במהלך חודשי הקיץ האחרון.
- תצפית

תוכן העניינים:
מבוא
שאלת המחקר
הצגת הבעיה הנבחרת
מטרות
סקירת ספרות
שיטת המחקר
ממצאים
מסקנות
עיקרי ההמלצות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את הנספחים (הקלטות של מרואיינים וברושורים שקשורים לירושלים)

קטע מהעבודה:

התזה המרכזית העולה מן המאמרים השונים בהם נעזרתי, היא כי התרבות והתיירות יכולה לשמש כלי חשוב בתהליכי התחדשות העירונית והצמיחה כלכלית בירושלים והיא חלק בלתי נפרד ממנו.
אזור העיר העתיקה בשל ריבוי אתריו המקודשים לבני כל העדות הוא מוקד משיכה תיירותי ראשון במעלה אולם בכדי למנף את הפוטנציאל הגלום בפנינה תיירותית זאת חייבים האחראים לדאוג לפתח את העיר העתיקה כולה ובכך להגיע לכל האוכלוסיות בעיר, במצב הקיים היום של הפרדה וניכור בין הרבעים השונים קשה להניע את תהליך הפיתוח ותחושת התסכול וחוסר התקווה של התושבים יחד עם הצפיפות והעוני מדרדרים את הרובעים לפשע ולסמים שמשפיע על התיירות בכל העיר העתיקה.

תגים:

מנהל עסקים · תיירות · ירושלים · יהודי · מוסלמי · נוצרי · רובע · עתיק · הרובע היהודי · המקומות הקדושים · העיר העתיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיתוח התיירות בעיר העתיקה בירושלים ", סמינריון אודות "פיתוח התיירות בעיר העתיקה בירושלים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.