היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעורבות היהודים בפשיעה המאורגנת בארה"ב

עבודה מס' 066479

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפשע היהודי בקרב המהגרים היהודים במחצית הראשונה של המאה העשרים בארה"ב ודפוסי פעילותם מול ארגוני פשע לא יהודים אחרים.

12,430 מילים ,16 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

אל "ארץ הזהב", היא ארצות הברית, המדינה בה שולטים החרות והחופש, הגיעו המהגרים היהודים ממדינות מזרח אירופה בהמוניהם, בתקופה שלפני מלחמת העולם הראשונה, אז ההגירה ההמונית היתה בשיאה. המהגרים היהודים ממזרח אירופה השתלבו בחברה האמריקנית בצורה איטית ודרכם להצלחה היתה קשה מנשוא תוך כדי שהם מתגוררים באזורים צפופים, מעין גטאות ביחד עם אחיהם בני עמם, דבר שגרם לבעיות רבות, מחלות פיזיות ונפשיות. למרות הצפיפות והעוני, רוב היהודים לא ויתרו וניסו ככל יכולתם להתקדם ולהצליח וכל זאת כדי לשלוח את בניהם לאוניברסיטאות ומכללות כדי שילמדו ויצליחו בחיים. ואכן, כעבור דור, היתה הצלחה משגשגת ורוב היהודים שהתרחקו לפרברים ולערים גדולות אחרות מחוץ לניו יורק עלו במעמדם והפכו להיות אנשי הצווארון הלבן.

בכל קבוצה מהגרת שמצליחה להשתלב בחברה חדשה, על אף הרצון לשמור על המסורת וחיי קהילה תקינים, קיים גם חלק רקוב. הכוונה היא לאותם בני מהגרים שלא עלה בידי הוריהם לשלוח אותם ללימודים ולהתקדם בחיים. אותם ילדים ונערים שלא הצליחו להתאקלם בסביבה החדשה, וסבלו מעוני רב, משפחה מתפוררת ואב שאמור להחזיק את המשפחה בצורה יציבה אך הוא בעצמו מתערער. ילדים אלה מצאו את עצמם מהר מאוד ברחוב, מתחברים עם ילדים אחרים באותו מצב, מתגבשים לכנופיות ולמעשיי קונדס שהופכים למעשים אלימים יותר, כגון: שוד, פריצות, מכות רצח וכו'. משם, הדרך להצטרפות לארגון פשע ולהפוך לגנגסטר היא קלה מאוד.

שאלת המחקר - בעבודתי זו אבדוק, מה היו הסיבות לצמיחת הפשע היהודי בקרב המהגרים היהודים במחצית הראשונה של המאה העשרים בארה"ב? מה היו הקווים המאפיינים של הגנגסטרים היהודים ואת דפוסי פעילותם מול ארגוני פשע לא יהודים אחרים.
בגלל היותם פושעים שצמחו מתוך הקהילה של בני עמם היהודים, ארצה לבדוק מה היו היחסים בין הקהילה היהודית לגנגסטרים היהודים ולהפך.

הגעתם של משפחות המהגרים ממזרח אירופה אל ארצות הברית היתה ארוכה ורצופת קשיים ולא כפי שציפו לפני שהגיעו לשם. בעבודתי, אסקור את מאפייני ההגירה המזרח אירופאית ותהליך השתלבותם של היהודים המהגרים בשכונות הצפופות והעניות של הערים הגדולות של ארצות הברית, בעיקר בניו יורק, מבחינה חברתית וכלכלית ואת הקשיים וההתמודדות עם המקום והעולם החדש אליו הגיעו וההשפעה של כל התהליך על בני הדור השני.

ברצוני לבדוק אם יש קשר בין ההגירה לפשיעה מבחינה מדעית-קרימינולוגית וצמיחתו של העבריין הפוטנציאלי בתוך המשפחה המהגרת על כל מאפייניה ואביא דוגמאות של פשיעת נוער וזנות שצמחו, רווחו וגדלו למימדים של ארגוני פשע מגובשים ופורעי חוק, בתקופה המדוברת, באזורים המתוחמים רק ליהודים באזור העיר ניו יורק ובערים גדולות אחרות של ארצות הברית.

בנוסף, אשרטט קווים לדמותם של הבולטים והמפורסמים מבין הפושעים היהודים, היכן צמחו ומה היו דרכי פעילותם מול הפושעים האחרים, גדולי ה"מאפיה האיטלקית", כמודלים לחיקוי, כבוסים, שותפים לעסקים ואף מתחרים במקרים מסויימים ואערוך השוואה בינהם ואתייחס לסיבה בגינה המאפיה האיטלקית המשיכה בפעילותה ואילו זו היהודית נעלמה לאחר דור.

העסקים הלא-חוקיים, שהיו מנת חלקם של הגנגסטרים היהודים תפסו את רוב זמנם ואלה היו מקור פרנסתם העיקרי באזורים שרוב האוכלוסיה היתה של מהגרים יהודים, בני עמם, שברובם היו אנשים הגונים. במהלך העבודה ארצה לבדוק את יחס הקהילה היהודית לתופעת הפשע בקרבה, כיצד התנהלו מולה והאם הצליחו למגר את הפשיעה או להפחית את המספרים שהלכו וגברו בשנים אלה, בקרב הנוער ובאילו דרכים.

כמו כן, אבדוק אם לפושעים הבוגרים שהפכו לגנגסטרים מן המניין, היו קשרים עם ראשי הקהילה היהודית, מה היתה תרומתם לקהילה, באילו נסיבות ובאילו דרכים הם עזרו.

בחרתי לעסוק בנושא זה מכיוון שלא נכתב עליו רבות בספרי ההיסטוריה היהודית ולקח זמן רב עד שיהודים החלו לכתוב על כך ולספר. זו לא היתה תופעה שאפשר להתגאות בה אך, בכל זאת היתה קיימת במציאות בקרב בני הדור השני של המהגרים ורציתי להבין את הסיבות שהביאו לתופעה שנולדה עם בואם של המהגרים לארצות הברית אך נמוגה לאחר דור.

לצורך הכנת העבודה ובדיקת הסוגיה, השתמשתי במקורות ספרותיים ומאמרים בעברית ובאנגלית העוסקים בתהליך ההשתלבות של המהגרים ממזרח אירופה באמריקה, באנקדוטות על הגנגסטרים היהודים והלא יהודים ובמחקרים סוציולוגיים בקרימינולוגיה, שלדעתי, יכילו בתוכם את הצד האפל של הקהילה היהודית, אותו אציג בעבודתי.

תוכן העניינים
מבוא
מאפייני ההגירה היהודית ממזרח אירופה לארה"ב
בחינת הקשר בין הגירה לפשיעה
קווים לדמותם של הגנגסטרים היהודים
יחס הקהילה היהודית לפשיעה המאורגנת
הפשע המאורגן והקהילה היהודית - בין אנטישמיות לציונות
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההגירה ממזרח אירופה היא ההגירה היהודית הגדולה ביותר בשל המספר העצום של הבאים לשעריה של ארצות הברית של אמריקה. תחילתה בשנת 1881 והיא נמשכה עד לשנת 1914. אלה היו שנות השיא של ההגירה. היא הופסקה עקב פריצתה של מלחמת העולם הראשונה ולאחר המלחמה התחדשה שוב, עד לשנת 1924 כששערי ארה"ב ננעלו בפני המהגרים המזרח ארופאים. רוב המהגרים הגיעו ממזרח אירופה מתחום המושב, בעיקר מרוסיה, אוסטריה-הונגריה ומרומניה.
נפוצה היא הדעה, שהגירת היהודים באותה תקופה היתה בריחה מהאלימות שנגרמה עקב האנטישמיות. אך למעשה, הפרעות במזרח אירופה שיחקו תפקיד קטן לגורם ההגירה והסיבה העיקרית להגירה הגדולה היתה - העוני.(1)

תגים:

פשע יהודי · ארצות הברית · גנגסטר · הגירה · ארגון מאפיה · באגסי סגל · מאיר לנסקי · קהילה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות היהודים בפשיעה המאורגנת בארה"ב", סמינריון אודות "מעורבות היהודים בפשיעה המאורגנת בארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.