היישום אינו מחובר לאינטרנט

טרור אווירי והתמודדות ישראל בתופעה

עבודה מס' 066477

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה על טרור אווירי, מניעים, סיבות, ודרכי התמודדות מולו.

6,160 מילים ,17 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרת העבודה לחקור את נושא הטרור האווירי בכללותו בדגש על הטרור שהופנה כנגד ישראל. טרור בכללותו וטרור אווירי בפרט הינם טקטיקה של ארגוני טרור ולפעמים אסטרטגיה של מדינה או ארגון, לגרום ללחץ מדיני ולהשפיע על ממשלות בקבלת החלטות. ארבעת הפיגועים האוויריים המפורסמים שהתרחשו בארה"ב במקביל בתאריך 11.9.2002 המחישו כי הטרור האווירי הינו טקטיקה יעילה בהפעלת טרור, בפגיעה בחפים מפשע וביצירת לחץ על אזרחים ובאופן עקיף על הממשלה. פיגועים אלו אינם שונים מפיגועי טרור אחרים בהיבט המבצעי: תכנון, איסוף מל"מ, ביצוע מודלים, הערכות, הצטיידות, הכנה נפשית וביצוע פיגוע הטרור בפועל. ההבדל העיקרי הינו קלות הביצוע והגדלת האפקט המבצעי, ריבוי הנפגעים והעלאת הנושא בזכות התקשורת לסדר היום הציבורי.
שאלת מחקר: כיצד התמודדה ממשלת ישראל אל מול הטרור האווירי בשנות ה- 70 ?
השערת מחקר: במידה ואכן ממשלת ישראל היתה נאותה להשלים עם הטרור האווירי ולקבל אותו כרע הכרחי שלא ניתן להתמודד ולנצח אותו, מן ההכרח שהיה נוצר משא ומתן בין ממשלת ישראל וארגוני טרור שונים והמפה הפוליטית, מדינית והביטחונית היתה שונה לחלוטין במזרח התיכון.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
רקע היסטורי
הטרור האווירי כנגד ישראל
ממשלת ישראל אל מול הטרור האווירי
ישראל אל מול הטרור האווירי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

טרור הנתמך על ידי מדינה הוא השימוש המכוון באלימות או איום באלימות על ידי מדינות ריבוניות או קבוצות לאומיות הנעזרות על ידי מדינות ריבוניות, להשיג יעדים פוליטיים ואסטרטגיים על ידי פעולות שמפירות את החוק. כוונת פעולות נפשעות אלה היא לזרוע פחד עצום באוכלוסיית היעד, ולא רק בקורבנות שמותקפים או מאוימים. במשך שנים רבות טרור נתפס רק כתחרות בין ארגונים ובין מדינות ריבוניות(4).
טרור נחשב ל"נשק של החלשים", החל משנות ה-70 של המאה העשרים הפך הטרור הבינלאומי לטקטיקה קבועה, בעיקר של דיקטטורות טוטליטריות, במאבקי הכוח שלהן במדינות אחרות. מדינות שונות, ואפילו מעצמות, השתמשו בארגוני טרור לקדם את האינטרסים שלהם. דיקטטורות טוטליטריות תומכות בטרור גם בבית, נגד אזרחיהן שלהן, וגם בחו"ל. הטרור הבינלאומי הוא בעצם הרחבה של פעולותיהן בבית.

תגים:

טרור · אווירי · חטיפת · מטוסים · נתניהו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טרור אווירי והתמודדות ישראל בתופעה", סמינריון אודות "טרור אווירי והתמודדות ישראל בתופעה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.