היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות ישראל עם טרור אסלאמי

עבודה מס' 066495

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מיהו אותו ארגון טרור אסלאמי וכיצד נלחמת בו קהיליית המודיעין הישראלית.

10,633 מילים ,19 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הטרור הוא שימוש באלימות להשגת מטרות פוליטיות והשפעה על קבוצה נרחבת יותר מהקורבנות המיידיים. לקבוצות הטרור אין (עפ"י השקפת עולמם) הרבה ברירות בהיותם הצד החלש, הם רואים בטרור כאמצעי היעיל היחיד שביכולתם לנקטו כדי להשיג את מטרתם. (יריב, 1998).
ניתן לראות בפיגועי הטרור בארה"ב שארגון הטרור שביצע את הפעולה השיג את שרצה. הוא זרע הרס ,חורבן, אלפי הרוגים ופחד בעולם המערבי. כאשר את מטרתו הוא השיג בקיפוח חייהם של מספר קטן מאנשיו בלבד .
ישראל נוקטת למעלה משלושים שנה בהרתעה סלקטיבית או מוגבלת ולחילופין ריסון כנגד הטרור הפלסטיני. להתרעה המוגבלת של ישראל כנגד הטרור האסלאמי יש יסודות הגנתיים והתקפיים כאחד. היסוד בעל החשיבות המרבית היינו המודיעין המפעיל אסטרטגיה וטקטיקה אנטי טרוריסטית והוא הוכיח עצמו פעמים רבות במניעה של פיגועי טרור ומניעת הקמת אירגונים עוינים. כך שמודיעין שמוכן בעוד מועד ויש לו עמדת פתיחה טובה יותר במשחק מניעה והרתעה. (יריב, 1998).
הטרור לא היה יכול להגיע לממדיו הנוכחיים או להיקפו הבינלאומי ללא תמיכתן של מדינות ובלי שתוף פעולה בין קבוצות טרור ברחבי העולם (נתניהו, 1987). שש מדינות ברחבי המזה"ת אימצו להן את הטרור כשיטת לוחמה עיקרית: עיראק, לוב, סוריה, דרום תימן, איראן וברה"מ לשעבר (כרמון, 1992). לכן, ברור שגישה הגנתית בלבד לא תצליח לעמוד בפני מפלצת רבת זרועות זו שיש צורך לנקוט צעדים התקפיים בינלאומיים חד משמעיים (ארנס, אצל נתניהו, 1987).
מיהו אותו ארגון טרור אסלאמי? וכיצד נלחמת בו קהיליית המודיעין הישראלית?
בעבודה זו אסביר מיהו אותו טרור אסלאמי ומה מניע אותו, וכיצד נלחמת בו קהיליית המודיעין הישראלית כאשר אתן דגש על פעילות המוסד בנושא.

תוכן העניינים
* מבוא
* מי הוא הטרור האיסלאמי?
- המטרות המדיניות של ארגוני הטרור האיסלאמים
- המדינות התומכות בטרור
- דת האיסלאם ויחסה לטרור
- הטרור האיסלאמי מהווה איום על החברה המערבית

* המלחמה בטרור האיסלאמי
- מהם הדרכים להלחם בטרור זה
- מלחמתו של המודיעין המערבי בטרור האיסלאמי
- מלחמתה של קהיליית המודיעין הישראלית בטרור האיסלאמי

* "המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים" ומלחמתו בטרור
- אגפי המוסד
- הצלחות המוסד במלחמתו בטרור
- כישלונות המוסד בתחום זה

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לטרור תפקיד מרכזי בארגונים אלה. הסיבה לכך פשוטה: אין לפניהם ברירה! (עפ"י השקפת עולמם) בהיותם הצד החלש, הם רואים בטרור כאמצעי היעיל היחיד שביכולתם לנקוט כדי להשיג את מטרתם. באמצעות פעולות טרור הם יוכלו לפגוע באויב בתקווה לצמצם ולזכות בסיוע נרחב יותר של העם הפלסטיני ע"י העלאת מורלו (יריב, 1998).
מעשי התאבדות ננקטו בעיקר ע"י הארגונים השיעים בלבנון. העובדה שכמעט כל המעשים הללו גרמו נזק רב ורחב ממדים, מבהירה לפחות חלק מן הסיבות להחלטות, שקיבלו מדינות שנפגעו מן הטרור הזה לסגת מלבנון (דרור, 1989).

תגים:

טרור · איראן · ריגול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות ישראל עם טרור אסלאמי", סמינריון אודות "התמודדות ישראל עם טרור אסלאמי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.