היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות ישראל עם הטרור - אולימפיאדת מינכן

עבודה מס' 070765

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: לקחים והשלכות על מדיניות הלוחמה בטרור של ישראל.

9,359 מילים ,22 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

שאלת המחקר הינה: כיצד אולימפיאדת מינכן שינתה/ גיבשה את המאבק הישראלי בטרור, ומדיניות החיסולים בפרט?

בעבודתי ארצה לטעון, כי בעקבות הטבח באולימפיאדת מינכן, השתנתה באופן רשמי הגישה כנגד ארגוני הטרור. בעוד שעד הארוע במינכן התקיימה פעילות נגדית כנגד הטרוריסטים, הרי שבעקבות הטבח באולימפיאדה גברה הפעילות המודיעינית, שהובילה לפעילות התקפית, כלומר למירדף אחר מתכנני הפיגועים וחיסולם בכל מקום שניתן. פעילות זו התמקדה בהמנעה ולא בתגמול ומטרתה היתה לצמצם מלכתחילה את האפשרויות לפעילותם של הטרוריסטים, תוך כדי חיסולם בשלב התכנון.

אולם לטענה זו ארצה להוסיף, כי נראה שמדיניות החיסולים, למרות היותה נוקשה ולכאורה מרתיעה, לא השיגה את מטרתה ואולי אף הסלימה את העימות בין ישראל לארגוני הטרור. ככל שהתגובה הישראלית היתה חריפה יותר, כך גם הקצינו ארגוני הטרור את פעולותיהם. מהסתננויות ומפגעים בראשית המדינה, לפעולות מתוכננות במחצית שנות השישים ולפעולות נועזות ומתוחכמות, כמו חטיפות מטוסים, תפיסות של בני ערובה והטבח באולימפיאדת מינכן בשנות השבעים. ככל שישראל החריפה את תגובתה, כך גם ארגוני הטרור שכללו את פעולתם. ככל הנראה, שלמרות מדיניות החיסולים שהפכה לחלק אינטגרלי מהמדיניות, הובן הצורך להגיע להידברות, שצומת מרכזית בה הינה חתימת הסכמי אוסלו בשנת 1993.

תוכן עניינים:
מבוא
0.1. רקע
0.2. שאלת המחקר והטענה
פרק א: הטרור ממלחמת ששת הימים ועד האולימפיאדה
1.1. לאחר מלחמת ששת הימים
1.2. הטרור וההמנעה לאחר מלחמת ששת הימים
1.3. התמודדות ישראל עם הטרור הבינלאומי
פרק ב: בעקבות הטבח באולימפיאדת מינכן
2.1. ארועי האולימפיאדה - מחדלים וכישלונות
2.2. גיבוש האסטרטגיה ללחימה בטרור כתגובה לטבח במינכן - מדיניות החיסולים הממוקדים
2.3. פעולות ומבצעים כתגובה לטבח
פרק ג: הטרור כיום והלחימה הישראלית כנגדו
3.1. החקיקה נגד הטרור
3.2. דרך ההידברות והפשרה
3.3. דרך המגננה
3.4. מדיניות החיסולים כאסטרטגיה המובילה - יתרונות וחסרונות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מדיניות המקל והגזר של משה דיין נתפסה מקלה יתר על המידה ונתקלה בביקורת מצד גורמים צבאיים. יחד עם זאת, מדיניות "הכיבוש הנאור", כפי שכונתה בשנות השלטון הראשונות של ישראל בגדה המערבית, הביאה לרגיעה(22). לא היתה זו רגיעה ממש, כיוון שארגוני הטרור ניצלו את הנוכחות הדלילה של הצבא הישראלי ובפועל שלטו הם במחנות הפליטים. מבחינתו של דיין היתה המדיניות, שיהרגו אחד את השני . חוליות מחבלים אמנם המשיכו לחדור מירדן, אולם עד סוף שנת 1968 חוסלו שני שלישים מהחוליות שחדרו. מצד שני, ככל שצה"ל מנע את החדירות, פיתחו ארגוני הטרור דרכים חדשות כדי לחדור אל שטח ישראל.

תגים:

טרור · ששת הימים · חיסולים · ביטחון · בטחון · סכסוך · ישראלי · פלסטיני · מוסד · מודיעין · גרילה · מחבלים · מדיניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות ישראל עם הטרור - אולימפיאדת מינכן", סמינריון אודות "התמודדות ישראל עם הטרור - אולימפיאדת מינכן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.