היישום אינו מחובר לאינטרנט

הילד והנוכל - תפקידו ותרומתו של הילד לנרטיב הנוכל הקולנועי

עבודה מס' 066467

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שלושה סרטים: הנער (1921), ירח של נייר (1973), צ'רלי וחצי (1974).

4,481 מילים ,15 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

ילדים המופיעים בקולנוע נתפסים כאייטם טוב. כאשר מלהקים אותם לתפקיד נכון, הם עשויים להניב להיט, מכיוון שיש בהם פוטנציאל אדיר לרגש את הקהל ולהפוך את הסרט להצלחה(1). מכיוון שערכי המשפחה משותפים לכל צופי הקולנוע, ובמיוחד במדינות שבהן ערכים אלה הינם כמעט בחזקת דת, כמו בארצות הברית, הרי שיש בכוחו של הילד, המשחק תפקיד ראשי בסרט, כדי לרגש, לעורר הזדהות, ובמקרים רבים למקד את תשומת הלב באישיותו ובמצוקותיו, תוך דחיקת הנרטיב הקולנועי עצמו(2). דוגמאות לכך ניתן למצוא במשך כל תקופת קיומו של הקולנוע, עוד מאז הראינוע.


מדוע הילדים גונבים את ההצגה? נראה כי התשובה לכך היא התום המוקרן מפניהם, גם כאשר הם עוסקים במעשי קונדס. יגאל בורשטיין טוען, כי "פני-התום המוקרנים מן המסך, בין אם הם שייכים לאדם צעיר או מבוגר, מעידים על סירוב הפנים להפך למסכה" . התום המוקרן מפני הילד, מעיד על האמיתי שבו, ובו בזמן גם על תמימות, אשר אינה מוקרנת בהכרח מפניו של מבוגר. לפיכך ארצה לטעון, כי השילוב של נוכל מבוגר וילד, הצמודים זה לזה בסיטואציה אישית ופועלים כאיש אחד, מוביל להעצמת הסיפור ולהדגשת הצד הקומי שלו. מצד אחד עוסק הילד בסטייה חברתית - תחום הנתפס כמונופול של המבוגרים. מצד שני, מכיוון שזה ילד, מתעוררת כלפיו חיבה סלחנית מצד הצופים וכך הנוכלות, המקבלת גוון שלילי בסרטים שבהם רק מבוגרים נוכלים, הופכת לחביבה יותר ובעלת משקל קומי, לצד הסיפור האנושי. כך גם הסיפור האנושי נקלט טוב יותר, מאשר מעשה הנוכלות גרידא.

על מנת לבחון את טענתי, בחרתי בשלושה סרטים, אשר בהם ילדה או ילד חובר לנוכל מבוגר ויחד הם הופכים לצוות סימביוטי. הסרט האחד הוא "הנער" (1923), שיצר צ'רלי צ'פלין, אשר פיתח את דמות הנווד שזכתה להצלחה עצומה בכל רחבי העולם והוא נכלל בפנתיאון של גדולי הקולנוע בעולם . הסרט השני הוא "ירח של נייר", שביים פטר בוגדנוביץ' - מחשובי הבמאים, שסרטיו זכו במרבית הפרסים החשובים ואת השם לסרט זה נתן כ"אלטרנטיבה בלתי מחייבת", אשר נשאלה מהמונח העיתונאי (מקצוע בו עסק קודם שביים) "נמר של נייר". כשם שנמר של נייר הינו אמירה חסרת שיניים, כך ראה בוגדנוביץ' גם את הירח המביט על התקופה הקשה של המשבר הכלכלי, כחסר אור . הסרט השלישי הינו "צ'רלי וחצי" (1974) - קומדיית בורקס של בועז דווידזון, אשר אינה נחשבת לקלאסיקה כקודמותיה, אולם מאפייני הקשר של מבוגר נוכל - ילד, דומים גם לקודמים ומבטאים, לדעתי, את אותו הרעיון.

בפרק הראשון אציג את הנושא, על דרך הפשט, כפי שהוא בסרטים. בפרקים השני והשלישי, העוסקים בתכנים הרגשיים ובילד כיוצר הזדהות, אשלב ניתוח בסיסי של השפה הקולנועית במספר סצינות מהסרטים הנ"ל, על מנת להראות כיצד הבמאי עושה שימוש בילד לצורך הבעת רעיונותיו.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: הילד כמסייע לנוכל הקולנועי
1.1. הנער (1921)
1.2. ירח של נייר (1973)
1.3. צ'רלי וחצי (1974)
פרק ב: חרדות, תקוות וקומדיית מצבים
פרק ג: הילד כיוצר ההזדהות בסרט
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מבין הסרטים שבהם נוטלים ילדים חלק, מעניינת ומיוחדת הקטגוריה שבה ילד משתף פעולה עם נוכל, כאשר השניים מהווים צוות, שבו הילד הוא שותף שווה זכויות. כמובן שהמבוגר הוא זה שיוזם, עוסק בענייני הכספים וגם מחליט על השימוש בהם, אולם מההיבט החברתי, השניים הם צוות לכל דבר(8). יכולתם של הילדים להשפיע על המבוגר, מחד גיסא והדאגה שהמבוגר מגלה כלפיהם מאידך גיסא, מאירים חזק יותר את ההיבט המשפחתי ביחסיהם, מאשר את היותם צמד נוכלים, המונהג על ידי המבוגר.

תגים:

קולנוע · ילדים · צ'פלין · ילדות · קומדיה · בוגדנוביץ' · ישראלי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הילד והנוכל - תפקידו ותרומתו של הילד לנרטיב הנוכל הקולנועי", סמינריון אודות "הילד והנוכל - תפקידו ותרומתו של הילד לנרטיב הנוכל הקולנועי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.