היישום אינו מחובר לאינטרנט

התקבלות נושא המחבלים המתאבדים בתקשורת על פי הסרט "גן עדן עכשיו"

עבודה מס' 066437

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תופעת ההתאבדות המוצגת בסרט "גן עדן עכשיו" תוך התייחסות לפן האישי ולפן הקולקטיבי שבמעשה ההתאבדות.

13,641 מילים ,46 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הסרט בו תעסוק עבודה זו, מציג את תפיסת ההתאבדות למען מטרה לאומית אצל הפלסטינים. הסרט מתאר את הדרך בה מקבלים צעירים פלסטינים את הבשורה, על כך שנבחרו להיות "שהידים", בפעולה שבה ימצאו את מותם. מתברר, כי למרות החברה הלוחצת ולמרות הציווי הדתי שעליו נשענת שליחות זו, יש בצעירים הפלסטינים, אשר מתנדבים למשימה, הרבה התלבטויות ושאלות, שהצופים עדים להן.

"גן-עדן עכשיו" עוקב אחר סעיד וח'אלד, חברי ילדות פלסטינים ממחנה הפליטים בשכם, במשך 48 שעות. השניים, שנראים כמו דמויות מסרטים שאנחנו מכירים, שותים תה ומעשנים נרגילה על גבעה שמשקיפה על שכם באחר צהריים שקט, שבמהלכו נודע להם כי נבחרו על-ידי הארגון לבצע פיגוע התאבדות בתל-אביב בתגובה על הריגת שני פלסטינים. במהלך השעות הבאות אנחנו מתוודעים להכנות לקראת יציאתם לביצוע הפיגוע, הכוללות פרידה מהמשפחה, גילוח הזקנים, לבישת חליפות מהודרות וחגורות נפץ בלתי ניתנות להורדה, וסעודה. עם תום ההכנות הם יוצאים לדרך, אך לא מצליחים לחצות את הגדר כמתוכנן, וכמעט נתפסים על-ידי סיור של הצבא. הם נאלצים לחזור לשכם (חכם, 2006).

בעקבות השתבשותה של התוכנית, מתעוררים אצלם ובמיוחד אצל סעיד, ספקות לגבי הפעולה וצדקתה. תוך כדי כך, גם נשמעות טענות נגד אסטרטגיית הפיגועים. מצד אחד עולים סימני שאלה לגביי נכונות המעשה, אולם מצד שני, מקנן אצל סעיד מניע חזק יותר מעצם ההתאבדות הדתית-לאומית - אביו הוצא להורג על ידי הכובש הציוני, כשסעיד היה בן 10. בינתיים הרכב שאמור לקחתם לתל אביב נתקע. סוהא, צעירה שהגיעה זה עתה מחו"ל ונראה כי בינה ובין סעיד נרקמת אהבה, היא זו המשמיעה את הקול הנגדי. בסופו של דבר ולמרות הכל, סעיד ממשיך בדרך לביצוע הפיגוע. הצופים מלווים אותו עד לשבריר השנייה שלפני הפעלת מנגנון הפיצוץ - עת המצלמה בקלוז-אפ על פניו, שאינם מסגירים דבר. לאחר מכן נותר מסך לבן ודומם (שם).

מכיוון שהפיגוע לא נועד להשיג מטרה קרובה, הרי שהוא מיועד לעולם, לעורר את הבעיה הפלסטינית, להכניס ללחץ את האויב ובמיוחד ליהנות מתקשורת יקרה ללא תשלום, תוך כדי חשיפת ההיסטוריה המצערת של העם הפלסטיני. עבודה זו תעסוק בהיבט התקשורתי-עיתונאי של תופעת המחבלים המתאבדים, בהתייחסות אל וכפי שעולה מהסרט "גן עדן עכשיו".

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
1.1. התייחסותן של ההנהגות - הציונית והערבית - אל הנכבה הפלסטינית
1.1.1. התייחסות ההנהגה הציונית
1.1.2. התייחסות ההנהגה הערבית
1.2. תופעת ההתאבדות והצגתה בתקשורת הישראלית והעולמית
1.3. מהות השיח וההתקבלות בתקשורת
פרק ב: המישור האידאולוגי והרמה האסתטית
פרק ג: מתודולוגיה, קורפוס המחקר וניתוח הטקסטים
3.1. מאמרים בעיתונים הישראליים
3.2. מאמרים בעיתוני המערב
פרק ד: דיון מסכם
4.1. נרטיב המתאבדים בסרט
4.2. דימוי המתאבדים והמניע לתופעה
4.3. הבדלים ונקודות דמיון במסגורה של תופעת ההתאבדות בארץ ובחו"ל
ביבליוגרפיה
חומר מהאינטרנט
עיתונות
עיתונות ישראלית
עיתונות ישראלית מקוונת
עיתונות זרה
עיתונות זרה מקוונת

קטע מהעבודה:

על פי אונר"א (UNRWA - United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East) - סוכנות הסעד והתעסוקה לפליטים פלסטינים של האו"ם, בשנת 2004, ארבעה מליון, מתוך שבעה מליון פלסטינים בעולם כיום, הם פליטים. אונר"א מגדירה כ"פליט פלסטיני" מי שהיה תושב פלסטינה (א"י) בין חודש יוני 1946 לחודש מאי 1948 ואיבד את ביתו ומקור פרנסתו, כתוצאה ממלחמת העצמאות של ישראל וכך גם כל צאצאיו. שליש מכלל הפליטים הפלסטינים חיים ב-59 מחנות פליטים בסוריה, לבנון, ירדן, ירושלים, הגדה המערבית ורצועת עזה. שאר הפליטים מתגוררים בפזורה - מדינות ערב ובשאר מדינות העולם (UNRWA Headquarters, Gaza, 2006).

תגים:

שהיד · התאבדות · פיגוע · פלסטינאים · טרור · מחבל · מתאבד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התקבלות נושא המחבלים המתאבדים בתקשורת על פי הסרט "גן עדן עכשיו"", סמינריון אודות "התקבלות נושא המחבלים המתאבדים בתקשורת על פי הסרט "גן עדן עכשיו"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.