היישום אינו מחובר לאינטרנט

טרור המתאבדים

עבודה מס' 068530

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מניעיהם של המחבלים המתאבדים והמחבלות המתאבדות.

3,164 מילים ,17 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

ב-16 לאפריל 1993 בשעות הצהריים הגיע סאהר חמדאללה דאוד תמאם לפונדק דרכים סמוך ליישוב מחולה שבבקעת הירדן. הוא מיקם את מכונית התופת בה נהג בין אוטובוס חיילים לבין אוטובוס אגד שעשה דרכו מטבריה לירושלים, ופוצץ אותה. פועל ערבי נהרג ומספר חיילים נפצעו. זה היה פיגוע ההתאבדות הראשון בישראל(1). מאז ועד היום בוצעו יותר מ-120 פיגועי התאבדות ועוד עשרות רבות סוכלו. בפיגועים אלה נהרגו כ-750 בני אדם(2).
די במספרים אלה כדי להבין את גודלה של תופעת המחבלים המתאבדים בישראל, ואת גודל האיום שהיא מטילה על ביטחון המדינה. גורמי הביטחון השונים ניסו לא פעם לאפיין את זהותו של המחבל המתאבד כחלק מהמאבק בתופעה. עם התרבותם של פיגועי ההתאבדות התבהר כי הרקע והמניעים של מבצעי פעולות ההתאבדות הם שונים ומגוונים: נשואים ורווקים, בעלי השכלה ואנאלפביתים, דתיים וחילוניים, גברים ונשים. כולם כאחד נרתמו למאבק הלאומי במדינת ישראל.
כפי שמגוונים מאפייניהם של המחבלים המתאבדים, מגוונים גם מניעיהם, ועל כך אדון בעבודתי. בפרק הראשון אסקור בקצרה את הרקע הכללי וההגדרות של פעולות ההתאבדות. בפרק השני אתאר את מאפייניהם של המחבלים באופן כללי כמו שהם עולים מניתוחים ומחקרים שנכתבו בנושא. בפרק השלישי אתן דגש מיוחד למניעיהן של הנשים המתאבדות, ואנסה להראות כיצד מניעיהן של הנשים שונים מאלו של מרבית הגברים המתאבדים.

מעבודה זו עולה כי קיים הבדל בין הגורמים המניעים את המחבלים המתאבדים לצאת לפיגועי ההתאבדות לבין הגורמים המניעים נשים לצאת לפיגועים אלה. הנשים מונעות יותר מגורמים אישיים ופחות ממניעים לאומניים ואידיאולוגיים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א': פעולות ההתאבדות- רקע כללי והגדרות
פרק ב': מה מניע את המחבל המתאבד?
פרק ג': מניעיהן של נשים להשתתפות בפעולות התאבדות
סיכום
ביבליוגרפיה:

קטע מהעבודה:

תופעת המחבלים המתאבדים אינה ייחודית לישראל ולמזרח התיכון, ולמעשה, ארגונים רבים בעולם כמו ה- PKK הטורקי, הנמרים הטאמילים בסרילנקה, וארגוני טרור בצ'צניה, בפיליפינים ובקשמיר נוקטים גם הם בטקטיקה זו. כמו כן, פעולות ההתאבדות הן אינן המצאה של העת המודרנית. כך למשל ניתן למצוא עדויות לפעולות מעין אלה כבר במאה העשירית לספירה(3).
פעולת ההתאבדות מוגדרת כפעולה אלימה, מונעת פוליטית, המבוצעת באופן מודע ובכוונה תחילה על-ידי אדם בודד (או מספר אנשים) ההורג את עצמו בפעולה יחד עם המטרה בה בחר. מותו הוודאי והמתוכנן מראש של מבצע הפעולה הוא תנאי הכרחי להצלחת הפעולה. יעילותן של פעולות ההתאבדות הפך אותן לאמצעי מועדף בקרב ארגוני הטרור, בין היתר כיוון שהשליטה בעיתוי ובמקום מאפשרת לכוון את הפיגוע כך שיגרום לכמה שיותר אבידות ונזק לרכוש. עקב האבידות הרבות מושגת מטרה עיקרית נוספת של פעולות ההתאבדות והיא הפגיעה הקשה במורל של הצד הנפגע. בנוסף, פעולות ההתאבדות זוכות לסיקור תקשורתי נרחב הנותן לארגוני הטרור במה להשמיע את קולם ולהפיץ את האידיאולוגיה שלהם(4).

תגים:

פיגועי התאבדות · טרור · טרור המתאבדים · מתאבדות · נשים · שהיד · שהידים · ג'יהאד · המזרח התיכון · מזרח תיכון · אינתיפאדה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טרור המתאבדים", סמינריון אודות "טרור המתאבדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.