היישום אינו מחובר לאינטרנט

חופש הביטוי והגנה על קטינים

עבודה מס' 066388

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האיזון הראוי בין חופש הביטוי והגנה על קטינים. בין היתר סוקרת העבודה את התפתחותה של זכות היסוד ומשווה בין בודרים לקטינים.

7,615 מילים ,45 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

רצונות מנוגדים עומדים משני צידי המתרס. האחד מבקש להשפיע ככל האפשר והשני מבקש, כי יניחו לו לנפשו, יאפשרו לו לבחון עובדות וממצאים בפינצטה ומתוך כללים, עקרונות וזהירות יתרה, שמירה על איזון נכון וראוי בין זכויות מתנגשות. מדובר במלאכות וממלכות אויבות .
בעבודה זו נדון באיזון הראוי בין חופש הביטוי והגנה על קטינים.
בחוק הנוער ישנו איסור פרסום שמו של קטין המעורב בהליכים פליליים. העבודה תבחן את האיסור הזה בחוק אל מול עקרון חופש הביטוי, פומביות הדיון, זכות הציבור לדעת וחופש העיתונות. כמו כן, תבחן את הזכויות והאינטרסים שתומכים באיסור פרסום זה ומתי ראוי כי בית- המשפט ישתמש בסמכותו ויורה כן לפרסם שמו של קטין.

בפרק השני נבחן את חופש הביטוי, האינטרסים והזכויות הקשורים אליו. את עקרון פומביות הדיון, את זכות הציבור לדעת ואת חופש העיתונות שקשורים קשר ישיר עם חופש הביטוי. נראה את מעמדם של אינטרסים וזכויות אלו בשיטת המשפט שלנו וכיצד מגנים עליהם.

בפרק השלישי נציג מהם האינטרסים הנוגדים כשרוצים לפרסם שמם של חשודים, נאשמים ועבריינים בגירים. נראה כיצד בתי-המשפט והחוק מאזנים אותם למול חופש הביטוי והאינטרסים האחרים הקשורים אליו.

בפרק הרביעי נבחן מהם האינטרסים הבאים לתמוך באיסור פרסום שמו של קטין החשוד שביצע מעשה פלילי, הנאשם או קטין שהורשע בגין מעשה פלילי. נבדוק מהם הנימוקים אשר הובילו לאיסור הפרסום בחוק ומדוע כדאי לשמור את שמו של קטין חסוי.
בנוסף נבדוק מהו המצב במשפט האמריקאי וכיצד זה מתייחס לפרסום שמו של קטין המעורב בהליכים פליליים. עוד נראה את אמנת האו"ם בדבר הגנה על זכויות הילד.

בפרק החמישי ננסה למצוא מבחן אשר יאפשר לדעת מתי ראוי בית-המשפט לאשר פרסום שמו של קטין המעורב בהליך פלילי, וזאת לאור האינטרסים השונים אותם בחנו בעבודה.

תוכן העניינים:
פרק ראשון: מבוא
פרק שני: חופש הביטוי
חופש הביטוי ופומביות הדיון
חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת
חופש הביטוי וחופש העיתונות
ההגנה על חופש הביטוי, פומביות הדיון, חופש העיתונות וזכות הציבור לדעת
פרק שלישי: פרסום שמות חשודים, נאשמים ועבריינים (בגירים)- האינטרסים הנוגדים
פרסום שמות חשודים
פרסום שמות נאשמים ועבריינים
פרק רביעי: פרסום שמות קטינים המעורבים בהליכים פליליים
גישת המשפט האמריקאי
אמנת האו"ם
פרק חמישי: כיצד ראוי לאזן בין חופש הביטוי לבין הגנה על קטינים?
המבחן הראוי
פרק שישי: סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חופש הביטוי הוא אחד מזכויות היסוד החשובות ביותר בישראל. השופט ברק מגדיר את חופש הביטוי כך:
"חופש הביטוי היא זכות מסוג חירות. זהו החופש של אדם להשמיע את דעתו ולשמוע את דעת זולתו, בלא שתהא מוטלת עליו החובה לעשות כן. לשם הגשמתה של חירות זו מעניק הדין לבעליה זכויות נוספות, הנגזרות מהחירות. מבין אלה ניתן להזכיר את הזכות לקבל מידע ואת הזכות להגיב על מידע. מכאן הזכות לדעת את תכנם של הסכמים קואליציוניים. נגזרת מחירות הביטוי הזכות להפגין והזכות להתאסף. כן כלולה בה הזכות לכתוב ולקרוא ספרים, עתונים, מחזות וסרטים. נגזרת ממנה גם הזכות שלא להשמיע דבר, כלומר הזכות לשתוק. אכן, חופש הביטוי אינו זכות אחת, בעלת אופי מונוליטי. זהו אגד של זכויות. במרכזו של אגד זה עומדת החירות להשמיע ולשמוע, ולצדה עומדות זכויות נוספות, הבאות להגשים את החירות הזו ולהגן עליה." (3)

תגים:

חופש · הביטוי · והגנה · חשודים · חוק · יסוד · ילדים · עיתונות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חופש הביטוי והגנה על קטינים", סמינריון אודות "חופש הביטוי והגנה על קטינים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.